Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:
Är det så konstigt då? Han får bo i den enda stan som räknas i Sverige, kommer dra in en lön som säkert inte är så mycket sämre än linköping eller hv.!
Det är just det jag inte tror, spontant skulle jag gissa på att han kunde få ett kontrakt av HV i närheten av Davidssons, dvs en av ES absolut dyraste spelare. Som jag ser det finns det inte en chans att DIF (om vi inte får någon extern finansiär, vill säga) skulle kunna punga ut de 400k+ i månaden för hans underskrift.

Men jag har väldigt gärna fel. Pajen är en av mina stora favoriter.
mb81

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
mb81 skrev:
Är det så konstigt då? Han får bo i den enda stan som räknas i Sverige, kommer dra in en lön som säkert inte är så mycket sämre än linköping eller hv.!
Det är just det jag inte tror, spontant skulle jag gissa på att han kunde få ett kontrakt av HV i närheten av Davidssons, dvs en av ES absolut dyraste spelare. Som jag ser det finns det inte en chans att DIF (om vi inte får någon extern finansiär, vill säga) skulle kunna punga ut de 400k+ i månaden för hans underskrift.

Tänkte med tanke på widings lön så borde vi kunna satsa mycke stålar på en center istället!
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Ollas på G till Brynäs enligt mrmadhawk. Då slipper vi han iaf!
Användarvisningsbild
android

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Enligt Expressen stannar pajen i khl. Dock dåligt med substans inne i artikeln.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

-daniel- skrev:
mb81 skrev:

Får vi in Pajen till nästa säsong så kan det bli ett riktigt roligt år, Tellan och Tjärna Sr på det så är det nästan läge att ta ledigt från jobbet och korka upp champagnen :)
kaminor

Inlägg av kaminor »

android skrev:Enligt Expressen stannar pajen i khl. Dock dåligt med substans inne i artikeln.
Ja, det var verkligen en skitartikel. Säger ju ingenting om nånting egentligen. Här är länken för övrigt: http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -i-sverige
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Haha, det där är expressen i ett nötskal.

"Men nu pekar allt på att HV 71, Linköping och alla andra svenska klubbar kan sluta hoppas på Persson.
Enligt uppgifter till SPORT–Expressen talar allt för att Persson kommer att stanna i ryska KHL även nästa säsong."

Det var säkert Erik, fem år, som hejar på Neftekhimik Nizhnekamsk som sa till sin mamma när dom promenerade:
"Mamma, jag tror och hoppas att Persson stannar nästa säsong".
I busken bredvid vägen satt Henrik Sjögren och gömde sig. När han hörde ungen prata så fick han nästan hjärtklappning av chock och sprang i världsrekordtakt till Expressens huvudkontor för att omedelbart skriva en artikel...

Det är ungefär så man kan tolka "enligt uppgifter till expressen" när absolut ingen fakta för fem öre delas ut i artikeln.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Håller med Salas om att Expressen inte direkt känns som någon jättesäker källa....

Skulle nu det vara Persson som skulle vara centern så har vi verkligen fått våran förstacenter.... En förstafemma bestående av Hannula-Persson-Jimme tror jag skulle kunna vara riktigt grym.

En sniper i Hannula men som fortfarande jobbar.
En spelfördelare som jobbar åt båda håll i Persson.
En grovjobbare med grym fart på skridskorna och tacklas duktigt i Jimmie.

Komplettera med Kronwall och BomBom/Honken/Bartley

Så har vi en riktigt stark första femma.

Visst det mesta av detta är drömmar och spekulationer men kanske inte helt osannolikt?

Vad tror vi kommer att hända med Widing? Jag ser honom gärna kvar om han går ner i lön då vi alla vet vad han kan och vet hur bra han var en stund mitt i säsongen.

Har du något annat lockande att komma med Frasse?
Känns som alla sitter och väntar på dina uppdateringar :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Fan ta dig Frasse - nu har man börjat hoppas...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Om det nu är Persson som vi förhandlar med så lär det ju ta ett tag till innan vi får veta något. Han lär ju spela klart VM innan han skriver på någonting.

Jobbigt, var klar NU!
tallbarr

Inlägg av tallbarr »

Jerka skrev:Ollas på G till Brynäs enligt mrmadhawk. Då slipper vi han iaf!
Han verkar nu även vara klar för Brynäs. Jag håller med Jerka, skönt att vi slipper honom.
Jag tror även att när kvalserien är färdigspelad kommer Hank the tank bli klar för oss, detta då det enligt mig saknas lite kilon och storlek hos våra forwards.
kenny

Inlägg av kenny »

Ja-ke den andre skrev:Om det nu är Persson som vi förhandlar med så lär det ju ta ett tag till innan vi får veta något. Han lär ju spela klart VM innan han skriver på någonting.

Jobbigt, var klar NU!
Allt man hört och sett i olika forum och lite källor på olika ställen så verkar han vara klar :D .
Skrev förut att jag inte trodde han skulle spela här men jag får nog ändra mig.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Frasse skrev:
kaminor skrev:Boorks chatt:

"Stene: Niklas Persson till Djurgården? Vad tror du om det?
Leif Boork: Det låter spännande och bra. Morbror Kenta Nilsson har spelat där och Niklas är ju från Ösmo utanför Stockholm."
Vi jagar en center så den som väntar på något gott.....
Hmm detta låter intressant 8)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

kenny skrev:
Ja-ke den andre skrev:Om det nu är Persson som vi förhandlar med så lär det ju ta ett tag till innan vi får veta något. Han lär ju spela klart VM innan han skriver på någonting.

Jobbigt, var klar NU!
Allt man hört och sett i olika forum och lite källor på olika ställen så verkar han vara klar :D .
Kan du nämna någon källa / något trovärdigt ställe på nätet som påvisar att Pajen skulle vara "klar" för DIF får du gärna visa mig dem. Vore evigt tacksam.

Själv är jag sjukt skeptisk tills motsatsen bevisats.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
kenny skrev:

Jobbigt, var klar NU!
Kan du nämna någon källa / något trovärdigt ställe på nätet som påvisar att Pajen skulle vara "klar" för DIF får du gärna visa mig dem. Vore evigt tacksam.

Själv är jag sjukt skeptisk tills motsatsen bevisats.
;) Hela den här tråden bygger på skepsis.. jag läser den med stor försiktighet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Låst