seppuko skrev:Vart på en J20 match i år, och då såg jag Montén glida runt. Så dom har nog koll på junisarna som kommer ska ni se.
"Dom" innefattar tydligen inte alla. Jag anser att über-bossen behöver ut i verksamhetens samtliga led och bli "du" - Förtroende byggs inte av frånvaro.
Men jag är inte så värst orolig över detta ändå. Det går inte att ändra på folk helt och fullt och jag tror att de inblandade gör ett bra jobb. Sen önskar jag ju förtås att alla ledare glider runt i föreningen och gör sig kända.. Om du möter en figur du har stor respekt för och han/hon bemöter dig kallt och utan att fråga efter vad du heter känner du dig lite nedstämd efteråt. Om han/hon vet vad du heter eller frågar efter det känner du dig glad efteråt, upprymd till och med. Om han/hon säger "Tjenare Oleg/Katinka! Läget?!" nästa gång ni möts i nån korridor växer du. Någon du ser upp till vet vem du är. Det är sånt som får ens Jag att stortrivas. Man är igenkänd och noterad. Det är ovärderligt. Ord är en sak, handling något helt annat!
Därmed minskade, de väl redan mikroskopiska, chanserna att få hem Linkan.
Om SSK åker ur vore det kanske läge att jaga Klasen som playmaker. Behövs nåt nytt i PP.
Klasen är i AHL nu och lär väl inte vara överdrivet sugen på att återvända till SSK, oavsett om de åker ur eller inte..
Jodå, jag vet att han är i AHL, men hans kontrakt går ut. Eftersom han knappt fått nån chans i NHL är det inte alls osannolikt att han vill lämna för Elitserien. Djurgårdens chanser att värva honom lär ju i alla fall inte minska om SSK åker ur. Men visst, det är väl troligare att han hamnar i KHL eller nåt annat elitserielag kanske. Jag tror i alla fall inte han är sugen på att harva i AHL ett år till.
Fortsätter på spåret Gunderson.
Det ryktas om att Örebro är på väg att värva såväl Jens Skålberg som Tero Konttinen, möjligen för att täcka förlusten av Gunderson och ev. Stefan Warg (som ryktas till Luleå).
Gundersons agent bekräftar att intresse finns från Djurgården, men även andra klubbar. Alltså verkar han fortfarande vara aktuell trots den förmodade värvningen av Bartley.
Kanske kan Mike Zigomanis komma tillbaka igen?. Visst, han gjorde bara 11 poäng på 27 matcher men det känns som han kan mycket bättre. Riktigt bra defensivt, bra tekare ( något som ja tycker att vi har saknat den här säsongen) bra i PK med. Kanske är rätt dyr dock. Bartley kanske skulle tycka det var kul om han kom med.
Tycker det är fullständigt obegripligt att man lät Zigomanis gå efter förra säsongen - det hade garanterat gått bättre med honom i laguppställningen. Jag är absolut öppen för att plocka tillbaka honom, jag tror att hans offensiv kan bli bättre om han får mer tid på sig i Elitserien.
Vad många inte verkar förstå var att han nobbade klart bättre bud från bland annat Modo till förmån för DIF. Så överbetald var han inte.
Han var även riktigt bra när han kom tillbaka i slutspelet. Minns att han dominerade i en av matcherna mot Hv.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
DIF_Soldier skrev:Tycker det är fullständigt obegripligt att man lät Zigomanis gå efter förra säsongen - det hade garanterat gått bättre med honom i laguppställningen. Jag är absolut öppen för att plocka tillbaka honom, jag tror att hans offensiv kan bli bättre om han får mer tid på sig i Elitserien.
Men vad är det som säger att man "lät" honom gå?
Med tanke på att han tjänar 250 000 dollar för AHL-spel (och dubbel lön för varje dag han var uppe i NHL-laget) så har jag en känsla att han helt enkelt var för dyr. Om han ens själv skulle varit beredd att välja oss över det bud han fick från Toronto oavsett.
AMMC skrev:Men vad är det som säger att man "lät" honom gå?
Zigomanis, som gjort elva poäng på 27 elitseriematcher, sitter på ett utgående kontrakt.
Men han hoppas få förlängt med Djurgården över nästa säsong - trots anbud från både KHL och Tyskland.
- Jag har ett par olika alternativ att välja mellan, men jag hoppas att jag får stanna här. Jag gillar tränaren, spelarna, alla på kontoret och det är en riktigt bra liga
AMMC skrev:Men vad är det som säger att man "lät" honom gå?
Zigomanis, som gjort elva poäng på 27 elitseriematcher, sitter på ett utgående kontrakt.
Men han hoppas få förlängt med Djurgården över nästa säsong - trots anbud från både KHL och Tyskland.
- Jag har ett par olika alternativ att välja mellan, men jag hoppas att jag får stanna här. Jag gillar tränaren, spelarna, alla på kontoret och det är en riktigt bra liga
Jo, fast sen fick han ett bud från Toronto med rätt bra grundlön även om han skulle hamna i deras AHL-lag. Jag har en känsla av att det kan förändra det mesta.
Hursomhelst bör man ge Zigomanis ett försök, killen är guld värd i avgörande tekningsituationer och i BP. Snittade som sagt 0,40/match också. Kan vara precis den center vi behöver.