Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Tror inte han passar hos oss.
Var har du läst att de släpper honom? Enligt eliteprospects har han ju kontrakt ett år till.Shitkicker skrev: Rosén
Edit. Om MoDo ryker är det väl mest Nicky D och Ritchie (dyr) man suktar efter.
- Lee Harvey Oswald
kaminor skrev:Var har du läst att de släpper honom? Enligt eliteprospects har han ju kontrakt ett år till.Shitkicker skrev: Rosén
Edit. Om MoDo ryker är det väl mest Nicky D och Ritchie (dyr) man suktar efter.
Äh, är säkert "skvallerblaskan" han menar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2798510.ab
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Håller inte med, kanske på pappret forwardsmässigt, men på backsidan är fbk minst en klass bättre än DIF & därmed en självklar guldkandidat.AMMC skrev: Fast det hade vi ju inför säsongen måste man säga. Jag tror att det handlar om pengar framförallt. FBK betalar överlag bättre än vi, så enkelt är det.
Det var det länge sedan DIF var.
Så kombinationen bra betalt/sportslig framgång kan ju vara svårt att tacka nej till...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bl.a. på Sportbladet, ja. Är trovärdigheten till Ö-viks lokaltidning högre så kan jag förtälja att det står att läsa i allehanda också.kaminor skrev:Var har du läst att de släpper honom? Enligt eliteprospects har han ju kontrakt ett år till.Shitkicker skrev: Rosén
Förmodar att kontraktet han hade egentligen var ettårigt med option på ett år till. Det här med att han kopplas till Växjö nu är förmodligen bara journalistiskt snömos för att hetsa upp stämningen i kvalserien. Verkar dock klart att han inte vill förlänga med MoDo.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
haak skrev:Såg precis att Daniel Brodin Blivit vän med Daniel Fernholm på Facebook, kanske landslaget men, men!M.Göte skrev:Har en känsla att Djurgården är på väg att signa, eller redan har signat Daniel Fernholm.
Bra första post!
Välkommen till forat (som Teknik-Pata skulle sagt)
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ser exakt samma sak själv. Jag tror folk inte förstår hur mycket pengar exempelvis Zackrisson / Persson skulle kosta och hur orealistiskt det skulle vara (framförallt med Persson) att DIF skulle lyckas hosta upp de pengarna.android skrev: Det skulle vara kul att veta vilken profil ni vill ha på era centrar? Jag ser faktiskt gärna Ottosson typer. Styrkan defensivt och sedan en bra spelfördelare. Bra utan puck och därmed alltid spelbar och sedan kan spela iväg pucken vidare fort. Även bra på att transportera in pucken i zon. Kan han sedan slå bremberg passningar, skjuter som en häst, ruskigt snabb på skridskorna så är det en bonus.
Andreas Falk är en sådan center. Kanske kan han växa över att spela i DIF, vara närmare familj och vänner och få en större roll. Kanske inte.
Jag vill ha centrar som man vet man kan lita på och som gör sitt jobb över hela banan, precis en sådan spelstil står Otto och Norman för. Andreas Falk är precis en sådan spelartyp också; han är ingen toppcenter som kommer göra 45 poäng på en säsong men jag tror om han blir aktuell kan komma att bidra framåt en hel del faktiskt.
Ek skriver nu på eftermiddagen att DIF arbetar med att få hem Wesslau...
http://blogg.expressen.se/hockeyblogg/
- Remy Lebeau
Vet inte om jag skulle kalla det en kanonvärvning. Wesslau har väldigt mycket att bevisa.tallbarr skrev:Ek skriver nu på eftermiddagen att DIF arbetar med att få hem Wesslau...
Ett bra slutspel, visst. Men han verkar av statistiken att döma inte haft den lättaste tiden där borta. Tellan har däremot imponerat.
Tellan har erfarenheten och hållit en hyffsad jämn nivå på senare år. Är dessutom i en perfekt ålder och Djurgårdare in i själen.
Dom som är skeptiska mot Tellqvist borde vara mer skeptiska mot Wesslau. Hittils har han bara "dansat" en vår. Tillfälligheter eller skicklighet, det återstår att se.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- starvin_marwin
Håller med till 100%, jag har sett Tellan i 6 - 7 matcher i år och det har varit en fröjd för ögat.Remy Lebeau skrev:Vet inte om jag skulle kalla det en kanonvärvning. Wesslau har väldigt mycket att bevisa.tallbarr skrev:Ek skriver nu på eftermiddagen att DIF arbetar med att få hem Wesslau...
Ett bra slutspel, visst. Men han verkar av statistiken att döma inte haft den lättaste tiden där borta. Tellan har däremot imponerat.
Tellan har erfarenheten och hållit en hyffsad jämn nivå på senare år. Är dessutom i en perfekt ålder och Djurgårdare in i själen.
Dom som är skeptiska mot Tellqvist borde vara mer skeptiska mot Wesslau. Hittils har han bara "dansat" en vår. Tillfälligheter eller skicklighet, det återstår att se.
Är ganska säker på att dom hör sig för med både Tellan och Wesslan.starvin_marwin skrev:Håller med till 100%, jag har sett Tellan i 6 - 7 matcher i år och det har varit en fröjd för ögat.Remy Lebeau skrev:Vet inte om jag skulle kalla det en kanonvärvning. Wesslau har väldigt mycket att bevisa.tallbarr skrev:Ek skriver nu på eftermiddagen att DIF arbetar med att få hem Wesslau...
Själv skulle jag välja Tellqvist alla dagar i veckan, skönt att ha en målvakt som man kanske kan signa 2-3år och som har en hög lägstanivå, och sen är det säkert bra för Tim att komma upp bakom honom likt Tellan bakom Söderström.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det börjar vara löjligt många år sedan vi hade en riktigt bra backbesättning. Senaste åren har det i bästa fall varit "en ut, en in" och det har aldrig blivit någon förstärkning.Lee Harvey Oswald skrev:Håller inte med, kanske på pappret forwardsmässigt, men på backsidan är fbk minst en klass bättre än DIF & därmed en självklar guldkandidat.AMMC skrev: Fast det hade vi ju inför säsongen måste man säga. Jag tror att det handlar om pengar framförallt. FBK betalar överlag bättre än vi, så enkelt är det.
Det var det länge sedan DIF var.
Så kombinationen bra betalt/sportslig framgång kan ju vara svårt att tacka nej till...
Tyvärr tror jag det behövs en ny sportchef för att få till en förändring. Han verkar bara sukta efter att ha en näst intill överdrivet bred forwardssida.
Utan att hänga ut enskilda spelare såg man hur årest klena backbesättning blev avgörande i 7:e matchen mot Luleå. Var bland annat en kille som helt föll ur ramen.
Nej, ge oss några riktigt bra backförstärkningar nu. Jag föreslår Tjärnkvist i första hand. Sedan ser jag gärna att hackkycklingen Fernholm kommer tillbaka. Bra backar växer inte på träd.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Är väl bra att man stämmer av läget med båda, framför allt kollar upp vad för lönekrav både skulle ha vid en eventuell comeback. Är sugen på att se Tellan i DIF igen, men är rädd att han är en ny Johan Holmqvist. Och framför allt är alldeles för dyr. Målvakter behöver inte vara dyra. Finns så extremt många målvaktsfynd. Har du bara en seriös och rätt målvaktstränare behöver inte målvakter kosta så mycket. Se på Owuya och Wesslau. Tror helt enkelt Tellan fortfarande kräver för mycket pengar för att komma hem.
Expert.
- SirDIFalot
Är väl bra att man stämmer av läget med båda, framför allt kollar upp vad för lönekrav både skulle ha vid en eventuell comeback. Är sugen på att se Tellan i DIF igen, men är rädd att han är en ny Johan Holmqvist. Och framför allt är alldeles för dyr. Målvakter behöver inte vara dyra. Finns så extremt många målvaktsfynd. Har du bara en seriös och rätt målvaktstränare behöver inte målvakter kosta så mycket. Se på Owuya och Wesslau. Tror helt enkelt Tellan fortfarande kräver för mycket pengar för att komma hem.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Väl skrivet. Jag tycker även Owuya passar bra in på din beskrivning av Wesslau. Krävs mer än en bra vår innan man har bevisat sin duglighet.Remy Lebeau skrev:Vet inte om jag skulle kalla det en kanonvärvning. Wesslau har väldigt mycket att bevisa.tallbarr skrev:Ek skriver nu på eftermiddagen att DIF arbetar med att få hem Wesslau...
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm