Slutspel för J20 och J18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Slutspel för J20 och J18

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Haha skön Lindstrand är, inne och vevar i HV-båset.

Är inte Victor Lindstrand förövrigt en väldigt underskattad spelare, android AMMC?
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

136_Djurgårdare skrev:Haha skön Lindstrand är, inne och vevar i HV-båset.

Är inte Victor Lindstrand förövrigt en väldigt underskattad spelare, android AMMC?
Efter den där fajten blev Mitman, Erik Gustafsson och Christopher Lundqvist avstängda. Mitman åtminstone fick 2 matcher och missar den bortamatchen i kvarten.

Jag vet inte om jag tycker att Lindstrand är underskattad. Han gör sitt jobb rätt bra i defensiven men erbjuder ingenting framåt.Bra rollspelare för J20-laget. Jag skulle bli mycket förvånad om han blev aktuell för a-laget framöver, han behöver nog jobba på i lägre divisioner några år framöver isf.
Användarvisningsbild
android

Slutspel för J20 och J18

Inlägg av android »

J20 varvar idag upp med match mot huddinges J20. 1900 hovet.

Kan bli intressant om vi får hv...

AMMC
När är dom avstängda spelarna tillbaka?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:J20 varvar idag upp med match mot huddinges J20. 1900 hovet.

Kan bli intressant om vi får hv...

AMMC
När är dom avstängda spelarna tillbaka?
Jag vet bara att Mitman fick två matcher och därmed är tillbaka till första hemmamatchen. Men Erik Gustafsson och Christopher Lundqvist har sannolikt fått samma eller lindrigare straff.
klubban

Inlägg av klubban »

Finns en spelare i J20 som växer med uppgiften, och blir bara bättre och bättre, ju mer speltid han får. Alexander Dypbukt nr22.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Om en vecka är det dags för lite hockey igen. http://www.facebook.com/event.php?eid=198294526859840
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

klubban skrev:Finns en spelare i J20 som växer med uppgiften, och blir bara bättre och bättre, ju mer speltid han får. Alexander Dypbukt nr22.
Gillar Dypbukt. Var lite frågande till värvningen men han har varit stabil, utan att glänsa kanske.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

LHC för J18 alltså..

Linköpings J20 är utslagna likaså a-laget. Dom kan därmed lassa ner allt dom har till sitt J18 lag.
Starkast lysande är väl Joachim Nermark som spelat en del med a-laget. Gjorde till och med mål mot DIF, men det blev bortdömt pga hög klubba. Tror att han fick en assist i den matchen senare.

Jag funderar på om J18 ska flytta ner Zibby och Åberg. Jag har knappt sett J18, men såg en match med dessa två som J18 förlorade. Kändes som att alla stod och tittade vad dessa två skulle hitta på.

Håller man koll på Nermark och utnyttjar PP så borde det gå vägen.

Jag hoppas att Kalin och Nyberg kommer igång. Att Liljendahl visar vägen. Att Sandberg spelar stabilt och att backarna gör det dom ska.

Kul och bra jobb med reklamen för juniorhockeyn DIFhockey. Publikrekord? Var väl 5-600 mot gnaget någon match förra året?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:LHC för J18 alltså..

Linköpings J20 är utslagna likaså a-laget. Dom kan därmed lassa ner allt dom har till sitt J18 lag.
Starkast lysande är väl Joachim Nermark som spelat en del med a-laget. Gjorde till och med mål mot DIF, men det blev bortdömt pga hög klubba. Tror att han fick en assist i den matchen senare.

Jag funderar på om J18 ska flytta ner Zibby och Åberg. Jag har knappt sett J18, men såg en match med dessa två som J18 förlorade. Kändes som att alla stod och tittade vad dessa två skulle hitta på.

Håller man koll på Nermark och utnyttjar PP så borde det gå vägen.

Jag hoppas att Kalin och Nyberg kommer igång. Att Liljendahl visar vägen. Att Sandberg spelar stabilt och att backarna gör det dom ska.

Kul och bra jobb med reklamen för juniorhockeyn DIFhockey. Publikrekord? Var väl 5-600 mot gnaget någon match förra året?
Jag såg den senaste J18 matchen mot LHC, vilket nog var den sista matchen i serien också. 1-0 vinst i sudden där LHC dock var ruskigt tunga och det var med grymt målvaktsspel och lite tur som vinsten hämtades hem med. Men jag tror att det finns en del kvar att ta av i J18-laget. Ett par killar kommer komma ner från J20 laget (Blomstrand, Holmén och Falk kanske..) och så verkar det som att Kalle Torniainen är frisk och spelklar igen. Det blir tufft helt klart, men om det kommer till kritan så kan vi ju skicka ner Zibanejad och Åberg också och då känns Nermark som en viskning i jämförelse. :)
Användarvisningsbild
David1891

Slutspel för J20 och J18

Inlägg av David1891 »

Jag och en polare kommer antagligen :)
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

What tha?

Va är det för juniorer vi har? Ser ju ut att vara old time hockey borta i Nhl när man ser bilderna, där spelarna har tappat tröjorna och skydden och alltihop :twisted:

Garanterat hv spelarna som gjorde någonting från båset?
Spela fult
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

diftobbe89 skrev:What tha?

Va är det för juniorer vi har? Ser ju ut att vara old time hockey borta i Nhl när man ser bilderna, där spelarna har tappat tröjorna och skydden och alltihop :twisted:

Garanterat hv spelarna som gjorde någonting från båset?
Exakt vad som startade det hela är oklart, men några av våra spelare stormade deras bås och vevade ordentligt. :)
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Brukar vara väldigt mycket tuppfäktning och kukmäteri på juniormatcherna. Vid mål brukar det hånas från båsen rätt rejält. Kanske är likadant i elitserien fast man inte hör det.

Vi har ju en del hetlevrade spelare också.

Kan bli en rolig ev final eller semifinal mellan DIF och Hv71.

Undrar om det kommer någon DIF-tv inför morgondagens match. Laget har väl redan åkt upp? Tror att man åker via Sundsvall och ev. tränar där?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:Brukar vara väldigt mycket tuppfäktning och kukmäteri på juniormatcherna. Vid mål brukar det hånas från båsen rätt rejält. Kanske är likadant i elitserien fast man inte hör det.

Vi har ju en del hetlevrade spelare också.

Kan bli en rolig ev final eller semifinal mellan DIF och Hv71.

Undrar om det kommer någon DIF-tv inför morgondagens match. Laget har väl redan åkt upp? Tror att man åker via Sundsvall och ev. tränar där?
Jag tror att DIF och HV kan mötas tidigast i en final/match om tredje pris.
kenny

Inlägg av kenny »

Fylla hovet ihelgen?.Är det realistiskt?.
Skriv svar