android skrev:Ja jävlar vad det small från Bartley.
Han är ganska positionssäker, verkar aldrig bli stressad.
Följer ofta med upp i anfallen, vågar hålla i pucken. Har riktigt bra skridskoåkning och puckbehandling.
Bra förstapass.
Vill gärna gå på kropp, kan han inte det i förstaläget så styr han mest ut motståndarna mot hörnen. Går gärna inte efter puck om han inte kan göra det direkt.
Fullföljer gärna tacklingar.
Verkar inte vara ful i sitt spel.
Det kändes nästan aldrig farligt bakåt när han var inne. Vad det berodde på vet jag inte.
Finns många intressanta spelare i Rögle. Ted Brithén kommer att bli riktigt bra.
Ungefär samma intryck som jag fick när jag såg honom i den förra matchen mot Modo. Det jag noterade var att han kändes aningen svag när han hamnade felvänd och i tidsnöd. Han skickade ett par puckar kors och tvärs i egen zon utan att ha någon direkt koll. Rättvänd med puck verkar han säker. Bra spelsinne och pucktrygg.
Jag har skrivit ned några rader om Oscar och Stefan också. Se följande länk: http://bit.ly/f38qcE
Såg hans mål nu och det var ett rätt så skapligt skott måste jag säga. Nu har jag inte sett mer av honom än just det målet så vad han är bra på och inte får andra säga.
Läste också intervjun med Riddarn på Maries blogg, och det är tråkigt att läsa att inte har tränat så som han ska. Killen har mycket målvakt i sig men har nog slarvat bort en hel del, lycka till vart du nu än kommer att spela! Härligt med killar som har självinsikt och kan vara kritiska mot sig själv också. Sen är det ju kul att läsa hur mycket Owuya ändå tränar och kämpar på, bilden många har av "Idol Mark" borde vara begravd sen länge!
Någon mer än jag som kom och tänka på att vi aldrig gjort ett sådant mål denna säsong. Alltid då vi vunnit puck, så har vi slängt ner den i sarghörnen.
Fortsätter Bartley såhär i DIF, så kommer han göra en hel del poäng och assist, då tjärna styr
Magnutz: Bartley är 183 lång och väger drygt 90 kilo, så jag skulle knappast vilja påstå att han är liten. Lär inte ha några som helst beskymmer i det fysiska spelet (det är ändå Elitserien vi pratar om, där finns inga 110-kilosryssar a la Ovechkin). Smäller faktiskt på en del också. Men som Android skrev tidigare i tråden ser han väldigt loj ut framför det egna målet. Han står mest och petar med klubban. Poängmässigt har han dock verkligen skruvat upp. Gjort 2+5 nu på 3 matcher, efter 3 poänglösa dito. Tycker att han inte är tillräckligt kylig med pucken i vissa situationer också, vilket medför att han ibland bara kastar i väg den. Något att jobba på kanske...
Metal Machine skrev:Magnutz: Bartley är 183 lång och väger drygt 90 kilo, så jag skulle knappast vilja påstå att han är liten. Lär inte ha några som helst beskymmer i det fysiska spelet (det är ändå Elitserien vi pratar om, där finns inga 110-kilosryssar a la Ovechkin). Smäller faktiskt på en del också. Men som Android skrev tidigare i tråden ser han väldigt loj ut framför det egna målet. Han står mest och petar med klubban. Poängmässigt har han dock verkligen skruvat upp. Gjort 2+5 nu på 3 matcher, efter 3 poänglösa dito. Tycker att han inte är tillräckligt kylig med pucken i vissa situationer också, vilket medför att han ibland bara kastar i väg den. Något att jobba på kanske...
Då arkiverar jag honom under fliken "Osäkra värvningar" tills dess att han bevisar att han är rätt man på rätt plats.
Några situationer där jag tycker att Bartleys svagheter har visat sig är dels i förra mötet med Modo, där han - trots att han inte är satt under press - skickar en indianre rakt i gapet på Nicklas Danielsson. Det blev ingenting av den möjligheten, men det är likväl slarvigt gjort. En annan situation i samma match (även denna gång opressad) valde han att skicka pucken längs rundeln i egen zon, vilket gav Modo möjligheten att etablera tryck (Djurgården anno 10/11 någon?). Mot Örebro gjorde han ett annat misstag när han försökte utmana ett samlat örebroförsvar, tappade pucken, Örebro kontrade, gjorde mål... Därav min jämförelse med David Rundblad. Ska dock tilläggas att vissa av hans uppåkningar lyckas bättre. Han måste bara lära sig att, som det heter, "värdera situationerna" bättre.
Det ska dock sägas att han har gjort en rad briljanta defensiva ingripanden också. Vid ett tillfälle tappar Rögle pucken (tror att detta också var mot Örebro), Örebro får ett friläge, Bartley jagar i kapp, kastar sig längs isen och lyckas slå bort pucken i sista stund. Så ja... han blandar och ger lite. Känns dock inte omöjligt att slipa till honom ytterligare för att minimera misstagen. Då kan han bli bra.
Värvar vi Tjärnqvist och behåller BomBom ser det väldigt bra ut gällande försvaret nästa år. Tyckte BomBom visade sin kapacitet de sista 4-5 matcherna i kvartsfinalspelet.