Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Har sagt det innan och hoppas att detta är sista gången. Jag vill inte att Niklas Persson ska spela i DIF. Jag grundar det enbart på att jag fått höra att han är "den största egoist som jag spelat med" enligt en fd medspelare. Jag tror att dagens DIF-trupp är rätt homogen och självklart måste man vara en egoist för att gå långt inom dagens idrott men det finns dock en gräns. Har hellre ett lag där spelarna trivs ihop än ett där vi bara låter den enskilda spelarens kvaliteter tala.
-
crike// Vet inte hur Persson är men har hört samma sak från ett par spelare om Nisse Ekman.
Jag har hört från Perssons f.d. grannar att han är en väldigt öppen och trevlig person.
Jag vette tusan vad man ska tro på, men det känns mest som att allt snack om att han är en egoist är rent skitsnack. Det känns som om att det har gjorts en höna av en fjäder i den här frågan.
Jag vette tusan vad man ska tro på, men det känns mest som att allt snack om att han är en egoist är rent skitsnack. Det känns som om att det har gjorts en höna av en fjäder i den här frågan.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Philip Holm står som nyförvärv på spelarsidan, kommer bli spännande att se vad han kan tillföra.
Nu väntar jag med spänning på att få höra vem den nya centern är. Det behövs verkligen en center av klass och jag förstår inte varför man lät Zigomanis gå ifjol - hans tekningar var guld och hans defensiv habil. Hade nog kunnat bli något om han fått ett år till på sig hos oss.
Nu väntar jag med spänning på att få höra vem den nya centern är. Det behövs verkligen en center av klass och jag förstår inte varför man lät Zigomanis gå ifjol - hans tekningar var guld och hans defensiv habil. Hade nog kunnat bli något om han fått ett år till på sig hos oss.
Säg den glädje som varar
-
- Säsongskort: Ja
Ganska väntat med Ridderwall. Han har haft de senaste tre säsongerna sedan Daniel Larsson lämnade på sig att ta nästa steg, är lite besviken på honom faktiskt. Han kan nog behöva ett miljöombyte och komma bort från Hovet och pappas skugga som fortfarande svävar över Stockholm.
Tack för den här tiden Stefan och lycka till!
Tycker att det är väldigt trist att Eklund lämnar, fin utveckling senaste dryga året ochhan hade potential till att stanna hela karriären i DIF. Lagom bra för ES, liksom. Kärpät, Uleåborg, en liten håla i norra Finland, men han kanske känner att det är hans chans till utlandsäventyr i karriären.
Lycka till Oscar och välkommen tillbaka om du tröttnar på finska Norrland!
Persson tror jag inte att vi får se i DIF. En mycket bra spelare, men gissningsvis alldeles för dyr. Med Djurgårdens svajiga ekonomi lär det inte finnas tillräckligt med pengar att lägga på någon som borde ha bland de högsta lönerna i serien. Då får man kompromissa med för många andra positioner.
Tack för den här tiden Stefan och lycka till!
Tycker att det är väldigt trist att Eklund lämnar, fin utveckling senaste dryga året ochhan hade potential till att stanna hela karriären i DIF. Lagom bra för ES, liksom. Kärpät, Uleåborg, en liten håla i norra Finland, men han kanske känner att det är hans chans till utlandsäventyr i karriären.
Lycka till Oscar och välkommen tillbaka om du tröttnar på finska Norrland!
Persson tror jag inte att vi får se i DIF. En mycket bra spelare, men gissningsvis alldeles för dyr. Med Djurgårdens svajiga ekonomi lär det inte finnas tillräckligt med pengar att lägga på någon som borde ha bland de högsta lönerna i serien. Då får man kompromissa med för många andra positioner.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Om ssk åker ut tycker jag att man ska satsa på Mattias Carlsson. En kämpastark lagspelare med känsla för mål.
Ska vi fixa externa finansiärer och köpa loss honom
Vore en dröm
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8794

#27 Thomas Eriksson, En Legendarisk Järnkamin
Ragge lämnar DIF... Länk till Hockeyzon (Svenska fans)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Härligt.Salas skrev:Ottosson skriver inom kort på ett nytt kontrakt som väntat.
Parterna är överens om ett ettårskontrakt. Att det bara blir ett år är ett önskemål från Ottosson.
– Det känns skönt att ta ett år i taget för att kunna känna efter hur det känns med ambition och motivation.
Bra med Riddarn, även fast jag gillar grabben. Verkar som han har lite självinsikt också (http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more)
O.Eklund måste helt enkelt tyckt att DIFs bud var för kasst, ser inget direkt annat som fått honom att välja Finland.
Trist med Ragge, men samtidigt kan vi inte ha för många involverade, inte minst ekonomiskt.
Skriv gärna spelarens namn nästa gång, så underlättar det.DIF Oscar skrev:Ska vi fixa externa finansiärer och köpa loss honomVore en dröm
![]()
Ok är ny här

DIFRobbex skrev:Skriv gärna spelarens namn nästa gång, så underlättar det.DIF Oscar skrev:Ska vi fixa externa finansiärer och köpa loss honomVore en dröm
![]()
#27 Thomas Eriksson, En Legendarisk Järnkamin
Mål av Bartley mot Modo! Härligt! Nån som sett matchen och vet hur han sett ut annars?
Bra om modo åker så kan vi kanske sno åt oss Byron!
Bra om modo åker så kan vi kanske sno åt oss Byron!
Jag ser matchen just nu, tycker han ser jäkligt stabil ut och jäklar vilken bössa han hade på det målet.
Påminner väldigt mkt om Kyle i spelstilen. Lugn och stabil.
Nu har jag bara sett denna match med honom men han verkar ju vara bra när det gäller.
Nu har jag bara sett denna match med honom men han verkar ju vara bra när det gäller.
Verkar skönt att öra! Hur ser defensiven ut? modo är ju absolut inget dåligt lag och de har skjutit som fan verkar det som så bra om det defensiva jobbet håller. Håller det i en tuff kvalseriematch mot modo borde det hålla i elitserien! Och ja tack med backar med bössa! Räcker inte med Honken!Jitenu skrev:Jag ser matchen just nu, tycker han ser jäkligt stabil ut och jäklar vilken bössa han hade på det målet.
Ja jävlar vad det small från Bartley.
Han är ganska positionssäker, verkar aldrig bli stressad.
Följer ofta med upp i anfallen, vågar hålla i pucken. Har riktigt bra skridskoåkning och puckbehandling.
Bra förstapass.
Vill gärna gå på kropp, kan han inte det i förstaläget så styr han mest ut motståndarna mot hörnen. Går gärna inte efter puck om han inte kan göra det direkt.
Fullföljer gärna tacklingar.
Verkar inte vara ful i sitt spel.
Det kändes nästan aldrig farligt bakåt när han var inne. Vad det berodde på vet jag inte.
Finns många intressanta spelare i Rögle. Ted Brithén kommer att bli riktigt bra.
Han är ganska positionssäker, verkar aldrig bli stressad.
Följer ofta med upp i anfallen, vågar hålla i pucken. Har riktigt bra skridskoåkning och puckbehandling.
Bra förstapass.
Vill gärna gå på kropp, kan han inte det i förstaläget så styr han mest ut motståndarna mot hörnen. Går gärna inte efter puck om han inte kan göra det direkt.
Fullföljer gärna tacklingar.
Verkar inte vara ful i sitt spel.
Det kändes nästan aldrig farligt bakåt när han var inne. Vad det berodde på vet jag inte.
Finns många intressanta spelare i Rögle. Ted Brithén kommer att bli riktigt bra.
Född till sportchef.