JA han är helt och hållet borträknad...SebastianK skrev:Kyle då? Är han helt och hållet borträknad/bortglömd/vi-vill-inte-ha-honom ?
Att dömma av Eliteprospects lirar han ju AHL nu? Förvisso relativt framgångsrikt med 27 poäng.
Har man kontakt med en spelare som gjorde bra ifrån sig under säsongen han var i Djurgården?
jag kanske är ute och cyklar, men han vore bra för Djurgården tror jag. Sen vems plats han ska ersätta/komplettera till andra backar lämnar jag åt er andra tyckare![]()
What say you?
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Spela fult
-
Jaså? Och vad grundar du det på?diftobbe89 skrev:JA han är helt och hållet borträknad...SebastianK skrev:Kyle då? Är han helt och hållet borträknad/bortglömd/vi-vill-inte-ha-honom ?
Att dömma av Eliteprospects lirar han ju AHL nu? Förvisso relativt framgångsrikt med 27 poäng.
Har man kontakt med en spelare som gjorde bra ifrån sig under säsongen han var i Djurgården?
jag kanske är ute och cyklar, men han vore bra för Djurgården tror jag. Sen vems plats han ska ersätta/komplettera till andra backar lämnar jag åt er andra tyckare![]()
What say you?
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Varför har folk börjat hoppas på Niklas Persson? Mest avlägsna värvningen på bra länge känns det som spontant.
Kyle förstår jag inte riktigt hur alla kunde vara så otroligt begeistrade i... bra offensivt men rättså osäker hemåt och duktig på att gå bort sig (dessutom mer eller mindre osynlig när det verkligen gällde i slutspelet förra säsongen). Han kanske har utvecklats en hel del dock, vad vet jag.
Kyle förstår jag inte riktigt hur alla kunde vara så otroligt begeistrade i... bra offensivt men rättså osäker hemåt och duktig på att gå bort sig (dessutom mer eller mindre osynlig när det verkligen gällde i slutspelet förra säsongen). Han kanske har utvecklats en hel del dock, vad vet jag.
Anderberg skrev:Varför vill så många ha stora och orörliga kylskåp till backar? Räcke det inte med Honken, Printz och Kronwall som rundningsmärken?rikkard skrev:Junland på väg bort från Färjestad. Det borde vara någon vi ska göra ett försök på. LHC kanske är lite sura för att han valde bort dem tidigare och därför inte satsar lika hårt på honom.
Kan det bero på att man behöver några tunga backar för att rensa framför eget mål.
en spelartyp som just DIF och Färjestad som har. Detta såg man med all tydlighet mellan AIK och FBK i semifinalen.
Min personliga åsikt är att minst den ena i varje backpar bör vara bättre i defensiven.
dessutom tycker jag att det är respektlöst och okunnigt att kalla Kronvall och Printz för orörliga kylskåp. Du måste vara gnagare..........
- diftobbe89
Vad jag grundar på det? Jag börjar med att grunda på de att han gör en riktigt bra säsong i Hamilton, får Montreal skadebekymmer på backsidan blir han garanterat uppkallad, annars tror jag man satsar på han mer till nästa säsong!Metal Machine skrev:Jaså? Och vad grundar du det på?diftobbe89 skrev:JA han är helt och hållet borträknad...SebastianK skrev:Kyle då? Är han helt och hållet borträknad/bortglömd/vi-vill-inte-ha-honom ?
What say you?
Så, jag ser ingen som helst anledning till varför han skulle vilja åka ''tillbaka'' och spela i Sverige igen när han spelar för att ta sig in i Nhl.
Du har annan syn på det hela eller?
Spela fult
-
Hmm, ja... alla bildar sig olika uppfattningar om samma spelare när det har passerat en tid, precis som med upplevelser i allmänhet. Det som har fastnat på min näthinna när det gäller Kyle är hans puckskicklighet och kyla, samt hans förmåga att hålla kvar pucken i offensiv zon. Detta gjorde att vi flera gångar kunde behålla trycket i motståndarzonen. Dessa egenskaper har saknats totalt i årets upplaga av Dif. Men man ska komma ihåg att jag inte studerade honom särskilt noga, så det är klart att min bild av honom är bristfällig.
Diftobbe: Ja, jag har en annan syn på det. Elitserien är en betydligt bekvämare liga att spela i. I AHL tvingas spelarna färdas långa sträckor med buss, i ES flyger man när man ska färdas längre sträckor. Dessutom kan Dif erbjuda honom en betydligt högre lön. Lönenivåerna i AHL är inte speciellt höga...
Diftobbe: Ja, jag har en annan syn på det. Elitserien är en betydligt bekvämare liga att spela i. I AHL tvingas spelarna färdas långa sträckor med buss, i ES flyger man när man ska färdas längre sträckor. Dessutom kan Dif erbjuda honom en betydligt högre lön. Lönenivåerna i AHL är inte speciellt höga...
Senast redigerad av Metal Machine den 2011-03-28 15:32:13, redigerad totalt 1 gånger.
Efter lite om och men så hoppas jag innerligt att DIF lägger 110% krut på defensiven inför nästa säsong. Det kommer i så fall försämra vår offensiv, men med en stabil defensiv så kommer man alltid långt.
Tellqvist
Sandberg
Holmqvist - Tjärnqvist
Bartley - Kronwall
Gunderson - Printz
Claesson
Lite ekonomiskt tänkande:
Eklunds och Boumediennes löner bör gå ganska jämnt ut med Bartleys och Tjärnqvists. Liten löneökning blir det väl, men det bör inte röra sig om allt för stora summor.
Gunderson tar över Falks lön. Sedan så lånas Lassen ut under resterande tiden av hans kontrakt.
För att ha råd med den eventuella löneökningen på backsidan så bör Widings kvarvarande lön användas där.
Hannula tar sedan över Ekmans lön, och Andreas Falk värvas som en ersättare till Marcus Krüger, och spelarbudgeten borde hamna inom samma ramar som ifjol.
Tellqvist
Sandberg
Holmqvist - Tjärnqvist
Bartley - Kronwall
Gunderson - Printz
Extra: Claesson
Hannula - A. Falk - Tjärnqvist
Ölvestad - Ottosson - Nilson
Zibanejad - Norman - Cehlin
Brodin - Fimpen - Kempe
Extra: Tim Eriksson
Tellqvist
Sandberg
Holmqvist - Tjärnqvist
Bartley - Kronwall
Gunderson - Printz
Claesson
Lite ekonomiskt tänkande:
Eklunds och Boumediennes löner bör gå ganska jämnt ut med Bartleys och Tjärnqvists. Liten löneökning blir det väl, men det bör inte röra sig om allt för stora summor.
Gunderson tar över Falks lön. Sedan så lånas Lassen ut under resterande tiden av hans kontrakt.
För att ha råd med den eventuella löneökningen på backsidan så bör Widings kvarvarande lön användas där.
Hannula tar sedan över Ekmans lön, och Andreas Falk värvas som en ersättare till Marcus Krüger, och spelarbudgeten borde hamna inom samma ramar som ifjol.
Tellqvist
Sandberg
Holmqvist - Tjärnqvist
Bartley - Kronwall
Gunderson - Printz
Extra: Claesson
Hannula - A. Falk - Tjärnqvist
Ölvestad - Ottosson - Nilson
Zibanejad - Norman - Cehlin
Brodin - Fimpen - Kempe
Extra: Tim Eriksson
- diftobbe89
Ok, men jag tror faktiskt ni får fortsätta era drömmar om honom, tror nämligen inte han är aktuell för 5 öre.Metal Machine skrev:Hmm, ja... alla bildar sig olika uppfattningar om samma spelare när det har passerat en tid, precis som med upplevelser i allmänhet. Det som har fastnat på min näthinna när det gäller Kyle är hans puckskicklighet och kyla, samt hans förmåga att hålla kvar pucken i offensiv zon. Detta gjorde att vi flera gångar kunde behålla trycket i motståndarzonen. Dessa egenskaper har saknats totalt i årets upplaga av Dif. Men man ska komma ihåg att jag inte studerade honom särskilt noga, så det är klart att min bild av honom är bristfällig.
Spela fult
-
Det där vore ju rena drömlaget! Själv är jag lite försiktigare i mina förhoppningar. Tvivlar t.ex. på att vi har råd med både D.Tjärnqvist och Kronwall. Vad gäller forwards skulle jag önska lite mer fart samt en skicklig playmaker. Linus Klasen vore därför en drömvärvning IMO. Möjligen Bremberg, men det verkar ju inte vara aktuellt.
Jag ska väl samtidigt understryka att vi inte lär kunna behålla både Tjärnqvist och Hannula om vi tar in Klasen.
Jag ska väl samtidigt understryka att vi inte lär kunna behålla både Tjärnqvist och Hannula om vi tar in Klasen.
Montreal har 4 backar skadade. Kyle Klubertanz har varit uppkallad noll gånger. Kollar du mycket på Hamiltons matcher i AHL eller vad bedömer du hans "riktigt bra" säsong på? Garanterat uppkallad...tjena.diftobbe89 skrev: Vad jag grundar på det? Jag börjar med att grunda på de att han gör en riktigt bra säsong i Hamilton, får Montreal skadebekymmer på backsidan blir han garanterat uppkallad, annars tror jag man satsar på han mer till nästa säsong!
Så, jag ser ingen som helst anledning till varför han skulle vilja åka ''tillbaka'' och spela i Sverige igen när han spelar för att ta sig in i Nhl.
- diftobbe89
Vet du varför då? Aa jag har sett matcher med Hamilton, har du?AMMC skrev:Montreal har 4 backar skadade. Kyle Klubertanz har varit uppkallad noll gånger. Kollar du mycket på Hamiltons matcher i AHL eller vad bedömer du hans "riktigt bra" säsong på? Garanterat uppkallad...tjena.diftobbe89 skrev: Vad jag grundar på det? Jag börjar med att grunda på de att han gör en riktigt bra säsong i Hamilton, får Montreal skadebekymmer på backsidan blir han garanterat uppkallad, annars tror jag man satsar på han mer till nästa säsong!
Spela fult
- -daniel-
Hmm jag tror inte riktigt det där stämmer med "betydligt högre lön". Med svenska skatter så tror jag så tror jag den slutgiltiga nettolönen skulle bli ungefär likvärdigt med vad han skulle få ut i AHL. Om nu inte DIF skulle vilja erbjuda ett enormt mycket bättre kontrakt än vad jag personligen tycker Klubertanz är värd...Metal Machine skrev:
Nej det gör jag inte. Men Kyle Klubertanz har varit uppkallad noll gånger trots att du skriver att han har haft en lyckad säsong och garanterat blir uppkallad om Montreal får skador på backarna. De har 4 backar skadade.diftobbe89 skrev:Vet du varför då? Aa jag har sett matcher med Hamilton, har du?AMMC skrev:Montreal har 4 backar skadade. Kyle Klubertanz har varit uppkallad noll gånger. Kollar du mycket på Hamiltons matcher i AHL eller vad bedömer du hans "riktigt bra" säsong på? Garanterat uppkallad...tjena.diftobbe89 skrev: Vad jag grundar på det? Jag börjar med att grunda på de att han gör en riktigt bra säsong i Hamilton, får Montreal skadebekymmer på backsidan blir han garanterat uppkallad, annars tror jag man satsar på han mer till nästa säsong!
Menar du att du ändå har rätt?
- diftobbe89
AMMC: Kyle har varit uppkallad noll gånger ja, precis som resten av Hamiltons backar i stort sett med undantag för Weber.
Jag nämnde även nästa säsong, och i slutet av säsongerna brukar dom bli duktigare på att kalla upp oprövade kort, då får Kyle chansen, annars nästa säsong! Det är vad jag tror.
Jag nämnde även nästa säsong, och i slutet av säsongerna brukar dom bli duktigare på att kalla upp oprövade kort, då får Kyle chansen, annars nästa säsong! Det är vad jag tror.
Spela fult
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Klar för Frölunda enligt vad jag har hört på stan.Salas skrev:Tack, men nej tack. Vad skulle vi med honom till?SirDIFalot skrev:Undra om Jonas Ahnelöv är aktuell på backsidan. Han är ju Djurgårdare.
Vad tror ni?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001