Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Anderberg »

Om det är Niklas Persson vi förhandlar med så ska jag springa runt i Solna centrum naken av lycka. Han är en center som håller NHL-klass. Herregud vilket lag vi får om han, Tjärna och Tellan kommer in.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Har hört ett ytterst tamt rykte om Mattias Persson. Vet inte om det nämnts innan, hoppas inte att det är sant. Tror inte han är bra nog.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2372
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av AMMC »

B.I.B.A skrev:Har hört ett ytterst tamt rykte om Mattias Persson. Vet inte om det nämnts innan, hoppas inte att det är sant. Tror inte han är bra nog.

Är det från kommentarsfältet på MrMadhawk? Om så tror jag att det var någon som försökte driva. Men man vet ju aldrig...
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

AMMC skrev:
B.I.B.A skrev:Har hört ett ytterst tamt rykte om Mattias Persson. Vet inte om det nämnts innan, hoppas inte att det är sant. Tror inte han är bra nog.

Är det från kommentarsfältet på MrMadhawk? Om så tror jag att det var någon som försökte driva. Men man vet ju aldrig...
Har läst det där också, men hörde det av en annan kontakt. Möjligt att han läste det där. Tar det med en nypa salt i vilket fall. :)
Avgå Jocke.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Så Bartley klar innebär det att han tar den platssen man hade tänkt sig åt Gunderson?

Jag tror och hoppas på att laget ser ut som följer nästa år.

Målvakter

Tellqvist
Sandberg

Två st målvakter som jag tror kan komplettera varandra fint. Tellan borde kunna ha ett och annat knep att lära ut till Sandberg. Dessutom så skulle det kännas tryggt med ett målvaktspar där den ena är uttalad första målvakt. Kan man dessutom så Tellan att skriva på ett 2-3 års kontrakt vore det skönt.

Backar.

Kronwall-Holmqvist
Timmy P-Bartley
Cleasson-Printz

Extra: Lassen/Holm

Jag vet inte varför men jag får för mig att Timmy kommer komma hem och ta en plats i backbesättningen Jag tror att en Backbesättning liknande den ovan skulle hålla en okej elitklass. ända nackdelen känns som att Cleasson och Pritz är lite för lika. Men jag tror at det kan bli en bra mix av offensivt i Bartley och Holmqvist och defensivt i Timmy och Kronwall.

Forwards:

Hannula-Persson/Ritche-Jimmie
Nilsson-Ottosson-Zinbanejad
Tjärna-Norman-Tim
Cehlin-Fimpen-Brodin

Extra Kempe

Vill inte göra för stora ändringar i Forwardsuppsättningen då jag tror att det mesta krutet ekonomiskt är bränt på Tellan plus Timmy och Bartley. Så den enda ändringen i Är en första center där jag har sätt in Persson eller Ritchie. Varav jag har blivit väldigt imponerad av Ritchies första säsong i ES (även om han gjorde en säsong i Rögle i Allsvenskan 04-05). Persson vore ett riktigt trevligt nyförvärv att få in då jag tror att han skulle kunna bli ett riktigt bra komplement mellan Jimmie och Hannula. Övriga femmor mest bytt plats på folk.

Boxplay skulle jag vilja spela:

BP1
Kronwall-Holmqvist
Ottoson-Tim

BP2
Timmy P-Bartley
Norman-Brodin

Powerplay så här:

PP1
Bartley- Holmqvist
Hannula-Ritchie/Persson-Tjärna

PP2
Timmy-Kronwall
Nilsson-Ottoson-Zinbanejad

Vad tror ni om detta?

//Henke
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Då var det bekräftat på hemsidan att Oscar och Stefan lämnar.
Lycka till Stefan, hoppas att du får den nystarten som du har behövt ett tag.

Då kanske inte Widing är helt uträknad ändå lite märkligt nog. Känns ju som om att det vore något som DIF hade gått ut med i den här vevan i så fall.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Vad kan vi dra för slutsatser av att Ridderwall inte erbjudits nytt kontrakt. Ledningen kan knappast satsa på Owuya/Sandberg till nästa säsong, eller? Kan bara tänka mig att en plats har lämnats öppen för Tellan.

Tycker fortfarande det är märkligt att vi inte satsade mer på att behålla Oscar.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Stavhoppet: Varför vill du att Andreas Holmqvist ska lira BP? Tycker du att det har gått för bra i den spelformen hittills? Med den trupp du listar borde BP-backarna rimligen vara: Kronwall - Timmy samt Printz - Claesson. I PP kan jag tycka att man borde hålla backparen intakta, såvida man inte tänkt sig att Honken - Bartley ska köra hela PP:et. För övrigt hoppas jag att vi kan sno åt oss Gunderson ändå. Om han lirar i ett annat ES-lag nästa säsong kommer jag att bli grymt besviken på Dif.

När det gäller Bartley kan vi för övrigt förvänta oss en sämre version av David Rundblad. Att döma från det jag har sett spelar han på ett liknande sätt. Han tar mycket risker, tycker om att utmana med pucken, etc. Min bedömning är emellertid att han spelar bättre i den defensiva zonen än Rundblad, även om det kanske inte säger så mycket.

För övrigt, Junland ska inte spela i Dif nästa säsong. Liksom Riku Hahl, som någon nämnde tidigare, är Jonas en dyr medelmåtta på ES-nivå. Ingen av dem är värda pengarna.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Kan köpa att Holmqvist kanske inte ska spela BP men samtidigt så är han lite snabbare på rören än vad Printz är så han känns lite instabil i BP även han.
Dock så har printz en fin förmåga att kunna låsa fast pucken och få en drös sekunder att gå i BP.

Jag skulle oxå tycka att det vore trevligt med Gunderson i DIF men är lite tveksam.
Sen är frågan OM man skulle få välja skulle man välja Gunderson som back eller Ritchie som Center? För visst är det så att det endast är 2 transatlanter?

Vill passa på att önska Oscar och Stefan lycka till i framtiden.

//Henke
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ganska väntat att Riddarn inte får nytt kontrakt.

Frågan är om han ville vara kvar än gång?

Killen har varit mycket skadad och inte riktigt tagit tillvara på de chanser han fått.

Förhoppningsvis är detta ett första tecken på att den sportsliga ledningen insett att man måste lägga ordentligt med krut på att lösa målvaktsfrågan.

För inte tusan kan de ha tänkt sig "budgetlösningen" Mark och Tim till nästa säsong?

Får Mark ett erbjudande från NHL tror jag dessutom att han väljer att pröva lyckan...

Däremot känns det fortfarande lite märkligt att Eklund försvinner.

Hade varit intressant att veta om det var sportsliga eller ekonomiska orsaker som ligger bakom detta samt om det var spelaren som ville lämna eller om det var klubben som inte var sugen på att förlänga?
SebastianK

Inlägg av SebastianK »

Kyle då? Är han helt och hållet borträknad/bortglömd/vi-vill-inte-ha-honom ?
Att dömma av Eliteprospects lirar han ju AHL nu? Förvisso relativt framgångsrikt med 27 poäng.
Har man kontakt med en spelare som gjorde bra ifrån sig under säsongen han var i Djurgården?
jag kanske är ute och cyklar, men han vore bra för Djurgården tror jag. Sen vems plats han ska ersätta/komplettera till andra backar lämnar jag åt er andra tyckare :lol:

What say you?
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Kall-El skrev:
För inte tusan kan de ha tänkt sig "budgetlösningen" Mark och Tim till nästa säsong?
Varför inte, så har ju DIF jobbat de senaste 3-4 åren.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Henkos skrev:
Kall-El skrev:
Varför inte, så har ju DIF jobbat de senaste 3-4 åren.
Precis. Om Mark bestämmer sig för att stanna ser jag inget större problem med det heller.
Vinnare i målvaktsliga, enough said.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag tycker fortfarande att vi saknar en snabb, rörlig och puckskicklig back. Alltså en som har alla de egenskaperna på samma gång. Därför tycker jag att det är nödvändigt att värva Gunderson eller Kyle, som faktiskt har dessa egenskaper. Gunderson, och Kyle också vill jag minnas, spelar dessutom väldigt enkelt i alla situationer (till skillnad från Bartley som ofta gör det svårt för sig), vilket är ett gigantiskt stort plus. Tycker faktiskt att Gunderson/Kyle går före Timmy Pettersson också.

Edit: Angående målvakterna ser jag inget fel i att satsa på Mark/Sandberg nästa säsong. Jag tror stenhårt på Timpa, och Mark har ju med all önskvärd tydlighet visat att han håller hög ES-klass.
Anderberg

Inlägg av Anderberg »

Tellqvist
Sandberg

Tjärnqvist-Bartley
Nilson-Persson-Ölvestad

Kronwall-Claesson
Hannula-Ottosson-Zibanejad

Holmqvist-Printz