Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Anderberg »

Kentta skrev:Ni som har koll, skulle Philip Holm kunna vara en av våra ordinarie backar i a-laget nästa säsong?
Han gjorde oerhört bra ifrån sig i Nacka. I J20 har jag inte sett honom, men jag är tveksam. Vad säger Android?
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av android »

Anderberg skrev:
Kentta skrev:Ni som har koll, skulle Philip Holm kunna vara en av våra ordinarie backar i a-laget nästa säsong?
Han gjorde oerhört bra ifrån sig i Nacka. I J20 har jag inte sett honom, men jag är tveksam. Vad säger Android?
Svårt o säga. Jättesvårt att bedöma backar. Han har väl det som krävs. Frågan är om han har jämnheten och koncentrationen som krävs.

Skulle varit otroligt kul att se honom i a-laget. Synd att han inte testades mot Timrå eller liknande.

I j20 tycker jag att han har varit bättre än Claesson. Men han e ju mer offensiv också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

http://www.miningjournal.net/page/conte ... l?nav=5010

http://eliteprospects.com/player.php?player=10390
Gerard Hanson

Riktigt tråkigt att tappa honom till junior hockey-ligorna.
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

carne skrev:http://www.miningjournal.net/page/conte ... l?nav=5010

http://eliteprospects.com/player.php?player=10390
Gerard Hanson

Riktigt tråkigt att tappa honom till junior hockey-ligorna.
Jag tror inte att Gerard har stora chanser att nå a-laget ens nästa säsong även om han är en duktig spelare så i det här fallet känns det inte helt fel. Det är även skillnad på juniorligorna i Kanada och collegehockey i USA. Går du college i USA får du en bra utbildning också som i högsta grad motsvarar en universitets/högskoleutbildning här hemma. Vilket inte är helt fel om du inte är garanterad ett yrke som elitseriespelare här hemma.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Håller med föregående talare. Tycker Gerard gör rätt. Själv är jag annars mest nyfiken på Pontus Åberg som jag har hört så mycket bra om. Det ska verkligen bli intressant att följa J20 i slutspelet.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

När kommer vi kunna se Tobias Liljendahl i A-Laget? Tyckte han såg riktigt spännande ut i tvpucken senast.
clowns to the left of me, jokers to the right
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Tidigast säsongen 12/13 skulle jag gissa. Detta med tanke på hans ålder, meriter och situationen i laget. Det är nog ganska många juniorer som står före honom i rangordningen än så länge.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Metal Machine skrev:Tidigast säsongen 12/13 skulle jag gissa. Detta med tanke på hans ålder, meriter och situationen i laget. Det är nog ganska många juniorer som står före honom i rangordningen än så länge.
Bra gissning tror jag. Har tyvärr inte hunnit se Liljendahl i DIF ännu då han varit borta med landslaget och U16-SM då jag sett J18 sen han kom men det låter rimligt om hans utveckling går som förväntat.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Måste säga att det är lite störigt att gnaget knutit upp Almtuna som samarbetspartner iom att råttan Bobo Simensen tränar dem. Nu lånar de ut typ 6 unga spelare dit för att de ska få erfarenhet på seniornivå.

Det är pusselbiten som saknas för oss i en annars sjukt bra och faktiskt överlägsen verksamhet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AMMC skrev:Måste säga att det är lite störigt att gnaget knutit upp Almtuna som samarbetspartner iom att råttan Bobo Simensen tränar dem. Nu lånar de ut typ 6 unga spelare dit för att de ska få erfarenhet på seniornivå.

Det är pusselbiten som saknas för oss i en annars sjukt bra och faktiskt överlägsen verksamhet.
Aj aj, satt bara för några dagar sedan och pratade om hur bra det skulle vara med en samarbetspartner, förespråkade just Almtuna. Vilka mer alternativ finns? Huddinge om de går upp?
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:
AMMC skrev:Måste säga att det är lite störigt att gnaget knutit upp Almtuna som samarbetspartner iom att råttan Bobo Simensen tränar dem. Nu lånar de ut typ 6 unga spelare dit för att de ska få erfarenhet på seniornivå.

Aj aj, satt bara för några dagar sedan och pratade om hur bra det skulle vara med en samarbetspartner, förespråkade just Almtuna. Vilka mer alternativ finns? Huddinge om de går upp?
Våra samarbeten med Huddinge brukar sluta i bråk...men de vore såklart det bästa alternativet. Kanske kan vi "hjälpa" dem upp om inte annat.

Annars finns det inte så mycket att välja på, lag som Västerås osv är lite för stora då de satsar uppåt.
Användarvisningsbild
JJohansson

Inlägg av JJohansson »

Kostar det pengar att gå på j20s match på fredag?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

JJohansson skrev:Kostar det pengar att gå på j20s match på fredag?
20 kr som betalas i entrén.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag håller helt med om Almtuna.

Huddinge brukar ju inte vara så lyckat, kanske kan man utarbeta en bättre strategi.

Ifall man frångår ordet juniorverksamhet och istället pratar om utbildningsverksamhet så skulle det varit perfekt för spelare som Söder exempelvis.

Jag är ju helt säker på att hockeyn missar en hel del latebloomers. Säg Henrik Eriksson (som jag inte har sett speciellt mycket men som verkar ha gått framåt). Han gjorde inte bort sig i DIF, men verkar ha utvecklats bra i Mora.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Vill bara påminna om matchen på Fredag.
Hockeyabstinensen är total, men kan mättas av redan lite nu då i slutet av veckan.

Sprid till polare och alla ni känner, våra krigare behöver vårat stöd! Mot SM-Guldet!

Vi kör på med en fin lista på det. Vilka kommer?
1. Daniel942 +1
Senast redigerad av Daniel942 den 2011-03-28 17:30:43, redigerad totalt 1 gånger.
DIF!
Skriv svar