Egentligen håller jag med fullt ut (och har också uttryckt det i den här tråden X gånger) men handlar det om att krydda truppen med en spelare utifrån är det ju inge problem... Man kan inte hitta spelare på samtliga positioner som till 110% stämmer överens med Djurgårdsprofilen.Hillbilly skrev:Och vips så verkar alla ha glömt vad klubbkänsla och stockholmsanknytning är.. ju mer man läser här inne vilka folk vill värva så undrar man hur länge ni varit med. Det är väl inget nytt lhc som ska byggas? Inget fel på spelarna i sig men dom är inga Djurgårdare och hör inte hemma i Stockholm! Punkt!
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Men vänta lite nu det är väl det som disskuteras. Att några vill ha in Junland går ju iofs ifrån tanken att stockholmskillar och han är nån jag INTE vill se i DIF. Övriga som disskuterats har ju nån anknytning till Stockholm. A.Falk född i Stockholm och djurgårdare, Zackrisson född i Stockholm och D.Tjärnqvist har ju ganska så mycket DIF koppling. Så i det stora hela så är det ju ingen som frångår grundtänket direkt.
Lenhammar mfl håller ju på att slussas in i A-laget så backsidan jobbas det ju också med. Ingen här som sitter och vill ha ett lag av lhc-typen direkt.
Sen så finns det ju alltid folk som postar upp länkar till random spelare som har bra statistik på eliteprospects med jämna mellanrum. Men vi vill nog alla precis som ni skriver att laget ska fortsätta byggas som vi gjort de senaste åren.
Skrivet från mobil så ber om ursäkt för stavning m.m.
Lenhammar mfl håller ju på att slussas in i A-laget så backsidan jobbas det ju också med. Ingen här som sitter och vill ha ett lag av lhc-typen direkt.
Sen så finns det ju alltid folk som postar upp länkar till random spelare som har bra statistik på eliteprospects med jämna mellanrum. Men vi vill nog alla precis som ni skriver att laget ska fortsätta byggas som vi gjort de senaste åren.
Skrivet från mobil så ber om ursäkt för stavning m.m.
2014-04-07, vad hände?
Va fan e Figren klar för LHC????
Alltid, Oavsett
Oscar Eklund klar för Kärpät är nu bekräftat på Kärpäts hemsida. Lycka till Oscar, önskar dig all lycka i framtiden 

Figren var en skön karaktär helt klart. Men vad är det han presterade på isen som gör att du vill ha tillbaka honom?Stanowski skrev:Va fan e Figren klar för LHC????
- SkönaDjurgårn
Jag ska val egentligen inte komma in och klaga pa att det spekuleras hejvilt i en silly-trad, men seriost, manga forslag ar ju helt uppat vaggarna. Har ni inte sett spelaren i fraga under sasongen eller sa, sa tycker jag inte ni ska bara haspla ur er en massa namn.
Nagra som dykt upp i traden ar ju helt vardelosa!! Junland t.ex. har jag garvat at hela sasongen. Han ar ju ett kant namn (av nagon anledning) men har varit sa javla usel varje gang jag sett FBK att jag tycker synd om honom. Och nu vill nan har inne varva honom till DIF! Varfor?! For att han inte har kontrakt? Se en match med honom forst, sager jag bara...
Vi kan inte varva ALLA spelare som ar lediga.
Jag hoppas vi siktar in oss pa framst t.ex. en malvakt, en back och en center av sa bra kvalitet vi bara har rad med. Sen om det behovs fler spelare sa plockar vi upp vara utomordentligt duktiga juniorer. Thats it. Da har vi spetsat till laget infor nasta sasong utan en massa dyra notter som inte ens har nagon DIF-anknytning eller nagonting.
Nagra som dykt upp i traden ar ju helt vardelosa!! Junland t.ex. har jag garvat at hela sasongen. Han ar ju ett kant namn (av nagon anledning) men har varit sa javla usel varje gang jag sett FBK att jag tycker synd om honom. Och nu vill nan har inne varva honom till DIF! Varfor?! For att han inte har kontrakt? Se en match med honom forst, sager jag bara...
Vi kan inte varva ALLA spelare som ar lediga.
Jag hoppas vi siktar in oss pa framst t.ex. en malvakt, en back och en center av sa bra kvalitet vi bara har rad med. Sen om det behovs fler spelare sa plockar vi upp vara utomordentligt duktiga juniorer. Thats it. Da har vi spetsat till laget infor nasta sasong utan en massa dyra notter som inte ens har nagon DIF-anknytning eller nagonting.
- Killer Kennholt
Känns litegrann som att Niklas "Pajen" Persson kan va den center vi förhandlar med. LHC verkar bara tappa Zachrisson som center men har då plockat in Söderberg plus en massa andra "stjärnor" som nog drar en hel del i lön. Hur mycket pengar kan dom ha? Ha i stort sett samma trupp som förra året plus alla nya och Niklas Persson på de känns overkligt för min del!
Killer Kennholt Skjuter För Döda
- -daniel-
Persson tror jag du kan glömma, HV rycker fullt ut i honom enligt uppgifter sen tidigare och det är väl också därför de städar bland sina andra centrar (Beech vet jag iofs inte med, men Falk har ju ryktats vara på väg bort). Tror Pajen är en sån värvning som bara HV skulle lyckas ro i hamn; kostar nog enormt mycket och skulle antagligen bli top3 / ES när det gäller lön.Killer Kennholt skrev:Känns litegrann som att Niklas "Pajen" Persson kan va den center vi förhandlar med. LHC verkar bara tappa Zachrisson som center men har då plockat in Söderberg plus en massa andra "stjärnor" som nog drar en hel del i lön. Hur mycket pengar kan dom ha? Ha i stort sett samma trupp som förra året plus alla nya och Niklas Persson på de känns overkligt för min del!
Med tanke på att plast-clüben för andra säsongen i rad ska skära ner på utgifterna för att kunna klara av dess verksamhet utan ett för stort minusresultat nu när intresset börjar dala så är och förblir Pajen en ren dröm för plastfansen.
Carl Söderberg kommer att vara ok, men inte mer. Robin Figren kommer att bli en stor flopp, han är en skön kille men ingen bra ishockeyspelare. Pär Arlbrandt karriär går i kras nu när han får lämna Niklas Olausson. Utan honom så är Arlbrandt en medelmåtta, och när han dessutom inte är den stora stjärnan i laget i LHC så kommer han bara bli än sämre. Värvningen av Åkerman är intressant dock, men 38 år och svindyr. Tack, men nej tack.
LHC kommer att vara sämre än tidigare år nästa säsong, det är jag övertygad om.
Och på tal om LHC, generationsväxling verkar vara ett främmande ord nere i hålan. Dom bygger just nu ett lag kring tre namnstarka backar i form av Hävelid, Mange och Åkerman. 37+37+38 innebär en total ålder på 112 år, och man behöver väl inte vara allt för klipskt för att kunna lista ut att LHC mycket väl kan trampa ner i en rejäl dödsfälla här. Utöver dessa tre backar så är LHCs backbesättning rent av skit, och skulle något hända med dessa tre så kommer LHC få rikta in sig på att undvika nedflyttning kommande säsong.
Lägg ner, LHC har värvat medelmåttor och inget annat.Killer Kennholt skrev:LHC verkar bara tappa Zachrisson som center men har då plockat in Söderberg plus en massa andra "stjärnor" som nog drar en hel del i lön.
Carl Söderberg kommer att vara ok, men inte mer. Robin Figren kommer att bli en stor flopp, han är en skön kille men ingen bra ishockeyspelare. Pär Arlbrandt karriär går i kras nu när han får lämna Niklas Olausson. Utan honom så är Arlbrandt en medelmåtta, och när han dessutom inte är den stora stjärnan i laget i LHC så kommer han bara bli än sämre. Värvningen av Åkerman är intressant dock, men 38 år och svindyr. Tack, men nej tack.
Och på tal om LHC, generationsväxling verkar vara ett främmande ord nere i hålan. Dom bygger just nu ett lag kring tre namnstarka backar i form av Hävelid, Mange och Åkerman. 37+37+38 innebär en total ålder på 112 år, och man behöver väl inte vara allt för klipskt för att kunna lista ut att LHC mycket väl kan trampa ner i en rejäl dödsfälla här. Utöver dessa tre backar så är LHCs backbesättning rent av skit, och skulle något hända med dessa tre så kommer LHC få rikta in sig på att undvika nedflyttning kommande säsong.
Dock hade jag aldrig gråtit om vi haft tre Ragnarsson ifjol. De må vara gamla, men det finns nog lite krut kvar.Salas skrev:Med tanke på att plast-clüben för andra säsongen i rad ska skära ner på utgifterna för att kunna klara av dess verksamhet utan ett för stort minusresultat nu när intresset börjar dala så är och förblir Pajen en ren dröm för plastfansen.
Lägg ner, LHC har värvat medelmåttor och inget annat.Killer Kennholt skrev:LHC verkar bara tappa Zachrisson som center men har då plockat in Söderberg plus en massa andra "stjärnor" som nog drar en hel del i lön.
Forwardssidan - Söderberg är bra, övriga forwards är inget att hurra för.
Avgå Jocke.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2795891.ab
Tack för allt Oscar och lycka till i Kärpät.
Tack för allt Oscar och lycka till i Kärpät.
Tre hela Ragge hade man ju inte tackat nej till, men tre skadade Ragge hade ju varit en katastrof. "Living on the edge" sammanfattar LHCs nuvarande situation.B.I.B.A skrev:Dock hade jag aldrig gråtit om vi haft tre Ragnarsson ifjol. De må vara gamla, men det finns nog lite krut kvar.
-
Hur kan alla vara så säkra på att Nisse Ekman kommer tillbaks redan nästa sässong??
skulle bli glad, överlycklig ja det går fan inte att beskriva hur glad jag skulle bli om han
gjorde det men känns tveksamt i dagnes läge.
Centern som det pratas om, kan detta vara Oscar Sundh?
Senn undrar jag lite över tvillingarna Ahlström, om de inte får förlängt med Solnatattarna
så undrar jag om detta skulle vara något att försöka knyta till sig?
skulle bli glad, överlycklig ja det går fan inte att beskriva hur glad jag skulle bli om han
Senn undrar jag lite över tvillingarna Ahlström, om de inte får förlängt med Solnatattarna
-
Sorry det med Nisse måste varit en annan tråd jag läste i!! 

Har du en tvärtomspråket-översättare på din dator?Järnkamin90 skrev:Hur kan alla vara så säkra på att Nisse Ekman kommer tillbaks redan nästa sässong??

Om så är fallet, hur laddar jag ner en sådan?
Hehe, antog att så var falletJärnkamin90 skrev:Sorry det med Nisse måste varit en annan tråd jag läste i!!

Senast redigerad av Salas den 2011-03-28 12:40:40, redigerad totalt 2 gång.
- SirDIFalot
Wtf? Årets märkligaste inlägg. Ingen har sagt att Ekman kommer komma tillbaka. Varför skulle Oscar Sundh vara förstacentern det snackas om? När killen är forward och inte center i HVs 3/4 kedja. Och till sist, varför i helvete skulle vi ta Gnagets reject? Knappast ett steg i rätt riktning.Järnkamin90 skrev:Hur kan alla vara så säkra på att Nisse Ekman kommer tillbaks redan nästa sässong??
Expert.