Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

reservjesus skrev:Tänkte på en annan sak, såg på Tv-Pucken senast och blev väldigt positivt överraskad av Tobias Liljendahl, hur har han sett ut i år ?
Fel tråd.
Expert.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

SirDIFalot skrev:
reservjesus skrev:Tänkte på en annan sak, såg på Tv-Pucken senast och blev väldigt positivt överraskad av Tobias Liljendahl, hur har han sett ut i år ?
Fel tråd.
My bad.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Undra om Jonas Ahnelöv är aktuell på backsidan. Han är ju Djurgårdare.

Vad tror ni?
Expert.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Undra om Jonas Ahnelöv är aktuell på backsidan. Han är ju Djurgårdare.

Vad tror ni?
Tack, men nej tack. Vad skulle vi med honom till?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Undra om Jonas Ahnelöv är aktuell på backsidan. Han är ju Djurgårdare.

Vad tror ni?
Tack, men nej tack. Vad skulle vi med honom till?
Allt är väl en prisfråga men tung stabil defensiv back. Men i dagsläget känns det som Tjärnqvist, Kronwall, BomBom, och ett par till ligger närmare de sista backplatserna i truppen. Frågade mest för att Ahnelöv stämmer nog inte rätt bra på vår värvningsprofil.

Hoppas inte ni slänger en titt på eliteprospects och dömer ut honom där när de hela jävla säsongen klagats på våra poänggörande backar för att de inte är tillräckligt stabila bakåt.
Expert.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Junland på väg bort från Färjestad. Det borde vara någon vi ska göra ett försök på. LHC kanske är lite sura för att han valde bort dem tidigare och därför inte satsar lika hårt på honom.
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

rikkard skrev:Junland på väg bort från Färjestad. Det borde vara någon vi ska göra ett försök på. LHC kanske är lite sura för att han valde bort dem tidigare och därför inte satsar lika hårt på honom.
Varför vill så många ha stora och orörliga kylskåp till backar? Räcke det inte med Honken, Printz och Kronwall som rundningsmärken?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Anderberg skrev:
rikkard skrev:Junland på väg bort från Färjestad. Det borde vara någon vi ska göra ett försök på. LHC kanske är lite sura för att han valde bort dem tidigare och därför inte satsar lika hårt på honom.
Varför vill så många ha stora och orörliga kylskåp till backar? Räcke det inte med Honken, Printz och Kronwall som rundningsmärken?
Alla tre är elitseriebackar av hög klass och inga rundningsmärken överhuvudtaget.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Junland är jag faktiskt ganska besviken på, det jag sett av honom den här säsongen har varit föga imponerande. Tycker han verkar göra alldeles för många juniorlika misstag. Nej tack säger jag spontant.

En drömback hade ju varit Martin Sevc i FBK; där kan vi prata klass.. Rörlig på skridskorna, rejäl i närkamperna, går aldrig bort sig, hyfsat skott, bra passningsläggare, bra speluppfattning. Vet att han har kontrakt nästa säsong så det kan man så klart glömma.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Junland är jag faktiskt ganska besviken på, det jag sett av honom den här säsongen har varit föga imponerande. Tycker han verkar göra alldeles för många juniorlika misstag. Nej tack säger jag spontant.

En drömback hade ju varit Martin Sevc i FBK; där kan vi prata klass.. Rörlig på skridskorna, rejäl i närkamperna, går aldrig bort sig, hyfsat skott, bra passningsläggare, bra speluppfattning. Vet att han har kontrakt nästa säsong så det kan man så klart glömma.
...och tjänar 300 000 kr. Skulle jag slänga upp det för någon back skulle det vara en som är ruskigt jävla bra åt båda hållen, inte en defensiv back.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Junland är jag faktiskt ganska besviken på, det jag sett av honom den här säsongen har varit föga imponerande. Tycker han verkar göra alldeles för många juniorlika misstag. Nej tack säger jag spontant.

...och tjänar 300 000 kr. Skulle jag slänga upp det för någon back skulle det vara en som är ruskigt jävla bra åt båda hållen, inte en defensiv back.
Tror du verkligen Junland är så mycket billigare? Det har jag svårt att tro.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:

Tror du verkligen Junland är så mycket billigare? Det har jag svårt att tro.
Nej. Färjestad har fan 7-8 killar som drar uppmot 300.... Måste vara en av de fetaste lönebudgeterna i Elitseriens historia.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Nej. Färjestad har fan 7-8 killar som drar uppmot 300.... Måste vara en av de fetaste lönebudgeterna i Elitseriens historia.
Det är det nog också... Ruskigt komplett lag. Fast frågan är om inte HV's trupp var i ungefär samma klass lönemässigt.
Hillbilly
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hillbilly »

Och vips så verkar alla ha glömt vad klubbkänsla och stockholmsanknytning är.. ju mer man läser här inne vilka folk vill värva så undrar man hur länge ni varit med. Det är väl inget nytt lhc som ska byggas? Inget fel på spelarna i sig men dom är inga Djurgårdare och hör inte hemma i Stockholm! Punkt!
rikkard

Inlägg av rikkard »

Nej, jag håller faktiskt med. Junland passar inte in i profilen. På backsidan är ju drömmen att vi kan följa SAIKs exempel och lyckas etablera egna juniorer på en hög elitserienivå. Förstår inte varför vi har så fasligt svårt att vaska fram egna backar. Oscar Eklund känns som den enda vi lyckats med (och han verkar ju sticka nu). Listan på misslyckaden är lång. Det verkar mest bli allsvensk kvalité på dem. Lenhammar, Deilert, Ribbenstrand etc. Vi borde satsa på att locka de unga (U16) lovande backarna till vår organisation och skola in dem i lagom takt i a-laget.
Jag vill återgå till grundtanken nästa år att bygga Stockholmskt igen, med lite kryddor utifrån. Vi måste våga satsa på våra juniorer för att ha en framtid.
Låst