Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

AMMC skrev:
Magnutz skrev:Jag hoppas det kommer upp några junisar nu denna säsongen. Att ha rutin blandat med hutlös respektlöshet är underbart!

Sörensen? Är han på G?
Jag skulle utan tvekan ge Sörensen och Weigel a-lagskontrakt. Anser att Weigel är ett mer säkert kort då han spelar grymt ansvarsfullt, precis som Josefson, Krüger och Norman innan honom.
Låter som en dröm tamejfan! Mer sånt+ lite rutininerat manskap så kan vi börja spana mot september!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

AMMC, jag är inte så insatt i juniorverksamheten som du verkar vara. Så jag undrar vem tror du är "the next big thing"? Alltså en ny Josefson eller dyl
clowns to the left of me, jokers to the right
Järnkamin90

Inlägg av Järnkamin90 »

Fortfarande hoppas man på att Tellan signar på för oss innom några veckor, förläng med sandberg!! Tellqvist1, Sandberg 2
känns som att Ridderwall och Owuyas tider är förbi!!!

Back hoppas jag på
Kyle eller D,tjärnqvist
T,Pettersson skulle inte skada.

Center hade hoppats på Zacke men det verkar vara långt ifrån just nu :( .
Har en fråga anngående Perttu Lindgren http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6423
någon som vet om detta skulle kunna vara något?
Immonen eller Santala?

Hoppas att nisse kommer tillbaks dock känns det långt ifrån troligt, hoppas i första hand att Hannula blir ersättare, skulle vara skönt att se Hannula krita på för 2 år eller fler gör inte mig något :D

Sillen och Brodin ska spela med varandra nässta sässong, kanske skulle bjuda på extra nummer med Zibbe i mitten.. vem vet!! :wink:
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

reservjesus skrev:AMMC, jag är inte så insatt i juniorverksamheten som du verkar vara. Så jag undrar vem tror du är "the next big thing"? Alltså en ny Josefson eller dyl
Pontus Åberg, 93a har potential att bli ungefär hur bra som helst, hoppas att det blir så också.
Har skrivit en del i ämnet i denna blogg. Men kan säga att framtiden är ljus, finns verkligen många spelare i verksamheten som kan gå långt.

http://trappan.blogspot.com/
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Hörde något löst rykte, minns inte om det var i denna tråd eller någon annanstans, om att Linus Klasen kan vara aktuell för Djurgårn. Någon som vet om det kan ligga något i det ryktet?

Vi borde ju vara intresserade och helt osannolikt är det inte att Klasen väljer spel i ES nästa säsong. Kan vi ge honom den lön han vill ha borde han vara intresserad, kan jag tycka. Personligen skulle jag se det som en klockren värvning.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Klasen är väl ganska sur på Järlan för att han inte var mera på när han skulle till oss senast, och sedermera gick till Kebab?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Enbom skrev:Klasen är väl ganska sur på Järlan för att han inte var mera på när han skulle till oss senast, och sedermera gick till Kebab?
Tror inte han är sur. Kände nog bara att Södertälje var mer kåta på honom eftersom de ringde varje dag och tjatade, medan DIF hade starkare trupp och tog saker för givet.

Någon irritation har jag dock aldrig hört talas om ?
Avgå Jocke.
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

AMMC skrev:
Magnutz skrev:Jag hoppas det kommer upp några junisar nu denna säsongen. Att ha rutin blandat med hutlös respektlöshet är underbart!

Sörensen? Är han på G?
Jag skulle utan tvekan ge Sörensen och Weigel a-lagskontrakt. Anser att Weigel är ett mer säkert kort då han spelar grymt ansvarsfullt, precis som Josefson, Krüger och Norman innan honom.
Junis hit och junis dit. Du verkar vara helt förblindad. Vi har Sveriges bästa juniororganisation, men vi kan inte bygga laget kring tio oprövade tonårsgrabbar.

Tre platser i laget bör vikas åt junisar. Sen ska vi ha kvalité.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Anderberg skrev:
AMMC skrev:

Sörensen? Är han på G?
Junis hit och junis dit. Du verkar vara helt förblindad. Vi har Sveriges bästa juniororganisation, men vi kan inte bygga laget kring tio oprövade tonårsgrabbar.

Tre platser i laget bör vikas åt junisar. Sen ska vi ha kvalité.
Och samtidigt är du kåt på nästa säsongs Widing eller Lassen.

Har förövrigt aldrig påstått att vi ska bygga något lag kring tio oprövade tonårsgrabbar. Ignorera mina inlägg om det är så jävla jobbigt att läsa att vi har duktiga juniorer. Hur svårt kan det vara?
Metal Machine

Så han har varit aktuell för Dif tidigare? Hmm, det kände jag faktiskt inte till. Men då har jag i och för sig bara hängt med riktigt ordentligt de två senaste säsongerna. Då framstår han som en än mer sannolik värvning.
Metal Machine

AMMC skrev:Det är helt ofattbart att vi överlevde den säsongen. Det var inte enbart Linkans förtjänst utan vi hade fan en hel del tur att det fanns ett par gäng som gjorde ruskiga fiaskosäsongen.

Det var rätt bra med våld i försvarsspelet från Ribben och Mattsson åtminstone. Men Liwing...fyfan, han är nog den enda spelaren jag verkligen hatat varenda sekund han representerade oss. Vilken äcklig sopa.
Tja, vi hade ju Hörnqvist och Thoresen, som båda stod för ganska okej insatser också. Annars såg ju truppen onekligen tunn ut. Själv följde jag inte laget alls den säsongen. Kanske lika bra det. :)
NorpaN skrev:Vad tror ni om Riku Hahl? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2671. Gillar hans spelstil, men han har ju varit skadad väldigt mycket och vi vill ju inte ha halvskadade spelare. Är säkert för dyr med.
Nej, för tusan! Han är inte ens en bra spelare, men kostar en j-vla massa pengar. Då är det bättre att köra med de centrar vi har.

Edit: Ursäktar dubbelposten.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Så han har varit aktuell för Dif tidigare? Hmm, det kände jag faktiskt inte till. Men då har jag i och för sig bara hängt med riktigt ordentligt de två senaste säsongerna. Då framstår han som en än mer sannolik värvning.
Inte riktigt. Många i DIF trodde att Klasen var klar i stort sett, sedan gick han till SSK. Vilket ledde till en del bittra miner.
Expert.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

AMMC skrev:
reservjesus skrev:AMMC, jag är inte så insatt i juniorverksamheten som du verkar vara. Så jag undrar vem tror du är "the next big thing"? Alltså en ny Josefson eller dyl
Pontus Åberg, 93a har potential att bli ungefär hur bra som helst, hoppas att det blir så också.
Har skrivit en del i ämnet i denna blogg. Men kan säga att framtiden är ljus, finns verkligen många spelare i verksamheten som kan gå långt.

http://trappan.blogspot.com/
Okej spännande, blir till att följa bloggen!
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Tänkte på en annan sak, såg på Tv-Pucken senast och blev väldigt positivt överraskad av Tobias Liljendahl, hur har han sett ut i år ?
Metal Machine

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:Så han har varit aktuell för Dif tidigare? Hmm, det kände jag faktiskt inte till. Men då har jag i och för sig bara hängt med riktigt ordentligt de två senaste säsongerna. Då framstår han som en än mer sannolik värvning.
Inte riktigt. Många i DIF trodde att Klasen var klar i stort sett, sedan gick han till SSK. Vilket ledde till en del bittra miner.
Ah, på så vis. Det är ju fullt förståeligt med tanke på hur grym Klasen är. Jag skulle gärna se honom i vår tröja nästa säsong.
Låst