Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Själv tycker jag Krüger gör sig betydligt bättre som forward jämfört med som center.
Han blir helt enkelt mycket mer giftig offensivt när han ges en friare roll.
Sedan kan jag hålla med i kritiken om att han rätt ofta tenderade att ta felbeslut förra säsong, eller då kanske snarast valde att spela lite för svårt lite för ofta.
Att killen sitter på en enorm talang går det inte att ta fel på dock. Han måste bara lära sig att värdera situationer lite bättre, en kvalité som säkert infinner sig med åren.
Dock ser jag honom fortfarande mer som en forward än center och hade vi inte haft så fasligt dåligt med centrat denna säsong tror i alla fall inte jag att killen lirat center.
Han blir helt enkelt mycket mer giftig offensivt när han ges en friare roll.
Sedan kan jag hålla med i kritiken om att han rätt ofta tenderade att ta felbeslut förra säsong, eller då kanske snarast valde att spela lite för svårt lite för ofta.
Att killen sitter på en enorm talang går det inte att ta fel på dock. Han måste bara lära sig att värdera situationer lite bättre, en kvalité som säkert infinner sig med åren.
Dock ser jag honom fortfarande mer som en forward än center och hade vi inte haft så fasligt dåligt med centrat denna säsong tror i alla fall inte jag att killen lirat center.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Välkommen till Sveriges finaste förening ''Vic'', och detta är ingen ersättare för Boumedienne, snarare Oscar.
Spela fult
Äntligen nåt kul att läsa istället för allt gnäll på varandras stavning elr liknade skitsaker!.diftobbe89 skrev:Välkommen till Sveriges finaste förening ''Vic'', och detta är ingen ersättare för Boumedienne, snarare Oscar.
Han kommer bli nyttig härligt säger jag bara

Känns bra. Undrar vem som han är tänkt att ersätta dock. Drömmen vore att vi bryter Lassens kontrakt så får han gå tillbaka till Leksand.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jaha, och du tror då att pengarna vi betalar för Bartley motsvarar Oscar Eklunds lön? Dream on.diftobbe89 skrev:Välkommen till Sveriges finaste förening ''Vic'', och detta är ingen ersättare för Boumedienne, snarare Oscar.
-daniel- skrev:Jaha, och du tror då att pengarna vi betalar för Bartley motsvarar Oscar Eklunds lön? Dream on.diftobbe89 skrev:Välkommen till Sveriges finaste förening ''Vic'', och detta är ingen ersättare för Boumedienne, snarare Oscar.
det behöver han ju inte tro? det kan ju t.ex. vara pengar från någon man inte tänker ersätta.. widing kanske
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Lite deppigt om Oscar sticker, tycker han är en grym lirare som kan dominera om han kommer "rätt in i matcherna"... är det spikat att han drar? :/
- Jimmy Djurgårdare
Betyder detta att det ej blir någon Gunderson?? Men två nordamrikaner i truppen är kanske inte fel!!! Bartley tror jag mycket på!! Outstanding i RBK(men som sagt,det är skillnad på Elitserien och Allsvenskan)
-
Om jag har fel i detta får ni gärna ställa er och peka på mig, skratta, tala om för mig vilken idiot jag är och hur fel jag har haft, håna mig, kalla mig saker o.s.v., men jag tror att Djurgården gör bort sig när man värvar Bartley om jag ska vara uppriktig.
Jag tittade lite på matchen Örebro - Rögle från kvalserien och är inte imponerad av hans spel. Magkänslan säger dessutom att detta är en given floppvärvning. Han gör vissa saker bra, men i det stora hela känns det som om han får väldigt lite uträttat. Dessutom syns han inte särskilt mycket. Visst, han är ung och lär säkert kunna lära sig en hel del i Djurgårn, men just nu känns detta alltför chansartat. Ska kika på Modo - Rögle för att se hur han klarade sig mot ES-motstånd. Då bör det vara lättare att göra en korrekt bedömning.
Därtill vill jag bara säga grattis till den ES-klubb som lyckas få Gunderson att krita på. Där kan vi snacka om klass! Har sett honom i 4 KS-matcher nu och han gör f-n allting rätt. Synd att Dif går miste om honom nu.
Jag tittade lite på matchen Örebro - Rögle från kvalserien och är inte imponerad av hans spel. Magkänslan säger dessutom att detta är en given floppvärvning. Han gör vissa saker bra, men i det stora hela känns det som om han får väldigt lite uträttat. Dessutom syns han inte särskilt mycket. Visst, han är ung och lär säkert kunna lära sig en hel del i Djurgårn, men just nu känns detta alltför chansartat. Ska kika på Modo - Rögle för att se hur han klarade sig mot ES-motstånd. Då bör det vara lättare att göra en korrekt bedömning.
Därtill vill jag bara säga grattis till den ES-klubb som lyckas få Gunderson att krita på. Där kan vi snacka om klass! Har sett honom i 4 KS-matcher nu och han gör f-n allting rätt. Synd att Dif går miste om honom nu.
diftobbe89 skrev:Välkommen till Sveriges finaste förening ''Vic'', och detta är ingen ersättare för Boumedienne, snarare Oscar.
Jag ser absolut ingenting som tyder på att han skulle vara Oscars ersättare. Varför byta en defensivt stabil back mot en offensiv när backuppsättningens största problem redan nu är en ojämn defensiv?
Att döma av beskrivningar är han betydligt mer lik Boumedienne. Josef är en bra spelare men man kan konstatera att han har en usel plus/minus och inte lyckats vara den klippa i avgörande lägen som man hade hoppats. Har vi mycket pengar i kassan ser jag gärna att han stannar. Är ekonomin knapp så ser jag Vic som en ersättare för Josef, vilket förmodligen frigör lite pengar som kan att användas för att ersätta Oscar med Tjärnqvist eller annan stabil back.
- Datsyuk_13
Väljer mycket hellre Gunderson framför Bartley - alla dagar i veckan. Hoppas verkligen inte att värvningen av Vic per automatik utesluter en eventuell värvning av Gunderson.Jimmy Djurgårdare skrev:Betyder detta att det ej blir någon Gunderson?? Men två nordamrikaner i truppen är kanske inte fel!!! Bartley tror jag mycket på!! Outstanding i RBK(men som sagt,det är skillnad på Elitserien och Allsvenskan)
Jag vill nämligen ha båda!
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Säger Frasse att Oscar är klar för Kärpet, så är han det. TyvärrCapcash skrev:Lite deppigt om Oscar sticker, tycker han är en grym lirare som kan dominera om han kommer "rätt in i matcherna"... är det spikat att han drar? :/

- diftobbe89
Nej, har jag sagt de? Men att ersätta en kanadensisk back som endast lirat på Allsvensk nivå i Sverige samt Junior hockey i Kanada och ett antal matcher i Ahl och ECHL, med Josef Boumedienne vore ju minst sagt korkat och inte så troligt!? Pengarna är ju en annan sak och behöver ju inte ersättas med just Oscars?-daniel- skrev:Jaha, och du tror då att pengarna vi betalar för Bartley motsvarar Oscar Eklunds lön? Dream on.diftobbe89 skrev:Välkommen till Sveriges finaste förening ''Vic'', och detta är ingen ersättare för Boumedienne, snarare Oscar.
Har förövrigt sett ett antal matcher med Bartley och skulle det va va Josefs ersättare blir jag minst sagt besviken, iallafall på förhand!
Oscar ut Bartley in låter mer troligt!
Spela fult
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Måste börja se mer av allsvenskan nästa säsong svårt att diskutera spelare man knappt har sett.
3 ES matcher, 2 juniormatcher och 2 allsvenska matcher per vecka nästa säsong? Ja tack. Plus ett par NHL- matcher såklart.
Jag gillar transatlanter. Är dom grymma ser jag också gärna gunderson o bartley.
Printz - bartley
Gunderson - Kronwall
Holmqvist - Claesson
?
Nej tack.
Max en chansning per säsong.
MEN vi ska inte behöva chansa. Scouta för helvete.
3 ES matcher, 2 juniormatcher och 2 allsvenska matcher per vecka nästa säsong? Ja tack. Plus ett par NHL- matcher såklart.
Jag gillar transatlanter. Är dom grymma ser jag också gärna gunderson o bartley.
Printz - bartley
Gunderson - Kronwall
Holmqvist - Claesson
?
Nej tack.
Max en chansning per säsong.
MEN vi ska inte behöva chansa. Scouta för helvete.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ett par frågor Daniel...-daniel- skrev:Jaha, och du tror då att pengarna vi betalar för Bartley motsvarar Oscar Eklunds lön? Dream on.diftobbe89 skrev:Välkommen till Sveriges finaste förening ''Vic'', och detta är ingen ersättare för Boumedienne, snarare Oscar.
Varför skulle han skrivit kontrakt på 9 månader? Anledningen till att Widing gjorde det var väl att han kom in extremt sent.
Och 120 000 kr netto är väl verkligen inte 240 000 kr brutto? Ekonomi och siffror är verkligen inte min grej men inte fan är väl en bruttolön dubbelt så hög som nettolönen? Snarare typ 30%?
Så om han skrivit kontrakt på 12 månader, får ut 120.000 euro, netto. Det blir ju 100 000 kr i månaden, och då borde väl bruttolönen ligga kring 130-140?
Expert.