Att lyssna till Petter Rönnqvists TOTALA megasågning av aik i Canal plus-studion just nu, där han bland annat kallar laget för "det sämsta SM-semifinallaget jag någonsin sett", är sannerligen inget annat än en ren njutning...
Avd: Pinsamma gnaget!
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Känns helt jävla sinnessjukt att jubla när Färjestad gör mål.
Att se kaffebönderna möta solnaasen är som att se Voldemort och dödsätarna möta Sauron och orcherna, oavsett hur det går blir det inte bra. Det är att välja mellan två onda ting, mellan pest och kolera.
Död och hat åt aik!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Inget snack om att aik gjort det bra, att ta sig fram till Semi-final.
Men nu när man stöter på ett riktigt lagbygge så blir aik så brutalt avslöjade.
Petter har helt rätt i sin sågning, jag har heller aldrig tidigare sett ett mer inkompetent lag framme i en SM-Semifinal.
Hv måste skämmas som hundar fortfarande för att man vek ner sig så totalt.
Han Mechmet eller vad han heter (no.12), vilken jävla sopa han är.
Det komiska är att han ser sig själv som en både klok & tuff spelare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Wainscotting skrev:Känns helt jävla sinnessjukt att jubla när Färjestad gör mål. Att se kaffebönderna möta solnaasen är som att se Voldemort och dödsätarna möta Sauron och orcherna, oavsett hur det går blir det inte bra. Det är att välja mellan två onda ting, mellan pest och kolera.
Allt är ju bättre än att de ska vinna - man nästan sjunger "Hör ni att ni åker ut" hemma i soffan (även om den handlade om att åka ut ur Elitserien men ändå).
Synd bara att pissråttorna Luleå leder med 2 - 1 i matcher.
Ska bli intressant att se hur många råttor som orkar ta sig till Globen idag när Aik spelat på den nivå de bör spela på (och därmed blivit totalt förnedrade) de tre första semifinalerna.
Kom igen FBK, kör över råttpacket! Igår var en underbar dag.
-daniel- skrev:Ska bli intressant att se hur många råttor som orkar ta sig till Globen idag när Aik spelat på den nivå de bör spela på (och därmed blivit totalt förnedrade) de tre första semifinalerna.
Kom igen FBK, kör över råttpacket! Igår var en underbar dag.
Läste rubriken på svenskafans.com att "AJK måste vinna i ett fullsatt Globen" det måste betyda att de har förlorat på förhand då?!
"AIK Hockey - Välkommen på begravning i Globen 27:e mars kl 16.00. Det bjuds på gravöl, usel stämning och ett spel som lämnar en del övrigt att önska. Motståndarna från Karlstad kommer manövrera ut vårt lag fullständigt. Varmt välkommen!"
Sämsta laget som någonsin varit i semifinal? Just nu känns det så. Härligt!