Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Anderberg »

Daniel942 skrev:
Anderberg skrev:Ser återigen Daniel Tjärnqvist spela med ett enormt lugn och fint spelsinne/förstapass i KHL. Dessutom spelar han i stort sett vartannat byte. Och honom vill vissa här inne inte ha hem...
Inte om han tänker pissa på oss i år igen.
Pissar han på oss bara för att han hellre spelat i NHL och KHL istället för DIF under några säsonger? Tänk lite utanför DIF-ramen nån gång!
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Anderberg skrev:
Daniel942 skrev:
Anderberg skrev:Ser återigen Daniel Tjärnqvist spela med ett enormt lugn och fint spelsinne/förstapass i KHL. Dessutom spelar han i stort sett vartannat byte. Och honom vill vissa här inne inte ha hem...
Inte om han tänker pissa på oss i år igen.
Pissar han på oss bara för att han hellre spelat i NHL och KHL istället för DIF under några säsonger? Tänk lite utanför DIF-ramen nån gång!

Det är väl mer sättat han gör det på antar ja?
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Edin »

Forumtråd ifrån ett Rögleforum om Bartley, om någon är intresserad:

http://forum.aia.nu/viewtopic.php?f=9&t=3677
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Billx skrev: Framför allt defensivt men både norman och zibbe kommer utvecklas mycket och göra 20+... Ottosson och Falk brukar ligga där med..
Inte för att vara en glädjedödare, men varför skulle Falk helt plötsligt gå in och producera ca. 20 poäng nästa säsong när han blivit än mer gammal och enbart producerat 6 poäng förgående säsong?

Jag har tvivlat innan, men det är fan dags nu. Jag älskar Falk av hela mitt hjärta, men det börjar bli dags att inse att han inte är förtjänt av ett nytt kontrakt rent spelmässigt. Det svider att säga det, men han är både skadebenägen och gammal, och därför är det bättre att satsa på ungt blod.

DIF_Soldier skrev:Finns annars en del utländska alternativ på centersidan. Petr Sykora (som föreslogs av den gamla tjeckälskande forumräven Therocket1 för redan tre-fyra säsonger sedan), är en av dem. Som tidigare sagts producerande spelare i vilken klubb han än spelar i.
En annan tjeckisk center, som precis som Sykora är född 78, är Josef Straka. Han har för närvarande en bra säsong bakom sig i KHL och sitter med ett utgående kontrakt. Det är väl dock högst osannolikt att han skulle bli aktuell, men det finns ju helt klart flertalet högklassiga centrar lediga på marknaden inför nästa säsong. Vill Djurgården ha en center av klass så fixar man det, men jag är dock inte så säker på att de spelaransvariga vill gå samma väg som oss forumanvändare.
Zackrisson är min drömvärvning, men det känns tyvärr väldigt osannolikt att han fortsätter i elitserien.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vad fasen gnälls det på Daniel Tjärnqvist för.

Det han har sagt är att i Sverige är det bara DIF som gäller.

Han har aldrig lovat att komma hem vid en viss tidpunkt och dessutom varit väldigt tydlig med detta.

Skamligt att gnälla på en spelare som hela tiden kört med öppna kort.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Salas skrev:
Billx skrev: Framför allt defensivt men både norman och zibbe kommer utvecklas mycket och göra 20+... Ottosson och Falk brukar ligga där med..
Inte för att vara en glädjedödare, men varför skulle Falk helt plötsligt gå in och producera ca. 20 poäng nästa säsong när han blivit än mer gammal och enbart producerat 6 poäng förgående säsong?

Jag har tvivlat innan, men det är fan dags nu. Jag älskar Falk av hela mitt hjärta, men det börjar bli dags att inse att han inte är förtjänt av ett nytt kontrakt rent spelmässigt. Det svider att säga det, men han är både skadebenägen och gammal, och därför är det bättre att satsa på ungt blod.

DIF_Soldier skrev:Finns annars en del utländska alternativ på centersidan. Petr Sykora (som föreslogs av den gamla tjeckälskande forumräven Therocket1 för redan tre-fyra säsonger sedan), är en av dem. Som tidigare sagts producerande spelare i vilken klubb han än spelar i.
En annan tjeckisk center, som precis som Sykora är född 78, är Josef Straka. Han har för närvarande en bra säsong bakom sig i KHL och sitter med ett utgående kontrakt. Det är väl dock högst osannolikt att han skulle bli aktuell, men det finns ju helt klart flertalet högklassiga centrar lediga på marknaden inför nästa säsong. Vill Djurgården ha en center av klass så fixar man det, men jag är dock inte så säker på att de spelaransvariga vill gå samma väg som oss forumanvändare.
Zackrisson är min drömvärvning, men det känns tyvärr väldigt osannolikt att han fortsätter i elitserien.

Får be om ursäkt för min otydlighet då jag menade Andreas Falk som vi har pratat om åtskilliga gånger som en ny center. Nichlas är inte i närheten av 20 p.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
kryddan

Inlägg av kryddan »

Nu är tydligen Vic Bartley klar för DIF.

http://hockeysverige.se/article/1156861 ... djurgarden

Vad tycks?
Alltid oavsett.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kall-El skrev:Vad fasen gnälls det på Daniel Tjärnqvist för.

Han har aldrig lovat att komma hem vid en viss tidpunkt och dessutom varit väldigt tydlig med detta.

Håller med dig till 100%. En del åsikter här på forumet är riktigt märkliga.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Anderberg

Inlägg av Anderberg »

Tack.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Billx skrev:Får be om ursäkt för min otydlighet då jag menade Andreas Falk som vi har pratat om åtskilliga gånger som en ny center. Nichlas är inte i närheten av 20 p.
Haha, givetvis.
Jävla Falk asså, han får byta namn till Lillfalken! :wink:
Senast redigerad av Salas den 2011-03-27 15:18:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
supreme

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av supreme »

Jag vet inte om det gnälls så mycket, men många (däribland jag) har satt frågetecken för hans fysiska status, framför allt innan han gjorde comeback efter sin hjärnskakning. Håller han sig bara hel tror jag absolut han håller hög klass.
Sen kan man ju också ha åsikter om att han i flera års tid varit på väg hem men i sista stund valt en annan väg.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jag har inget emot Andreas Falk, men att sitta och jämföra honom med Krüger är ju helt sjukt. Falk är en habil hårt jobbande center. Krüger är en storstjärna på ES-nivå, landslagsman och går direkt in i NHL.

Ni kommer bli otroligt besvikna på A Falk om ni tror att han kan ersätta Krüger.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mårten_ skrev:http://forum.aia.nu/viewtopic.php?f=9&t=3677

tråd om victor bartley.
Redan postat några poster ovanför dig. Håll lite koll så vi slipper klicka på samma länk flera gånger.

Edin skrev:Forumtråd ifrån ett Rögleforum om Bartley, om någon är intresserad:

http://forum.aia.nu/viewtopic.php?f=9&t=3677
DIF!
Anderberg

Inlägg av Anderberg »

jensa öhling skrev:Jag har inget emot Andreas Falk, men att sitta och jämföra honom med Krüger är ju helt sjukt. Falk är en habil hårt jobbande center. Krüger är en storstjärna på ES-nivå, landslagsman och går direkt in i NHL.

Ni kommer bli otroligt besvikna på A Falk om ni tror att han kan ersätta Krüger.
En storstjärna? Hmm, är man det om man gör sex mål och totalt 36 poäng på 56 matcher när man startar alla powerplay och spelar med extremt etablerade spelare? Han är bra, men storstjärna? Finns fyra-fem sådana i Elitserien och Kruger är definitivt inte en av dem. Davidsson, Lindström, Bremberg (i form), Hlavac och Hlinka är storstjärnor.

Kruger är en tvåvägscenter med sina största styrkor i defensiven. Bra även offensivt, men saknar flera dimensioner i sitt anfallsspel.
Låst