Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF_Soldier »

Finns annars en del utländska alternativ på centersidan. Petr Sykora (som föreslogs av den gamla tjeckälskande forumräven Therocket1 för redan tre-fyra säsonger sedan), är en av dem. Som tidigare sagts producerande spelare i vilken klubb han än spelar i.

Men jag vet inte, jag kanske är generaliserade nu, men tjecker brukar ju surna till när det inte går deras väg. Inte riktigt DIF-stilen. Om detta gör gällande även Sykora ska jag låta vara osagt.

Jarkko Immonen som nämndes ovan var, har jag för mig, ett väldigt löst rykte påväg hitåt i samma veva som Tommi Santala för två säsonger sedan (Santala som för närvarande tyvärr står under kontrakt). Han lär dock kosta multum och bör ju inte vara aktuell, inte om man ser till poängproduktionen. Dock riktigt bra i samtliga EHT-turneringar jag sett honom i. Men att en kille om nyligen spelat OS ska välja DIF är högst osannolikt. Vi får lägga vår tilltro till att han vantrivs i Ryssland.

Byron Ritchies kontrakt med Modo går ju ut oavsett om de hankar sig kvar eller ej. Man bör ge sig in i dragkampen om honom. Femma i poängligan i grundserien när man spelar i seriens näst sämsta lag är starkt jobbat. Lär väl dock få förslag utomlands.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Spontant gillar jag inte att man letar efter halvt avdankade gamla storstjärnor i Finland / Tjeckien osvosv. Bättre att sondera terrängen i Sverige, och speiellt rikta in sig på spelare med Stockholmsanknytning (vilket jag tror är en oerhörd fördel).

Sen krydda truppen med någon typ transatlant är ju givetvis helt OK.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Som sagt, Zackrisson är ju den optimala värvningen, som alla verkar hålla med om, men det blir givetvis utlandet för honom vad det verkar. Jag vet att Kall-El var inne på det för någon säsong sen, och det var kvalitén hos Jocke Lindström. Jo, den gick ju inte direkt att ta miste på...

Undrar om Jocke Eriksson har en out-klausul om SSK åker ur? Han skulle isåfall vara riktigt nyttig.
Kanske något till åren kommen dock...
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag menade nog iofs samtliga backar som plockats från Allsvenskan med väldigt få undantag.

Skulle ju vara intressant att veta vem denna nya snubbe är tänkt att ersätta?

Min Gissning är Eklund, även om det borde vara Lassen, med tanke på att också han kom från Allsvenskan förra säsongen.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Ottosson,Zibbe,Norman och Falk ser jag som en bra centeruppsättning.
Framför allt defensivt men både norman och zibbe kommer utvecklas mycket och göra 20+... Ottosson och Falk brukar ligga där med..
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

Jag tycket helt enkelt, AMMC, att Cehlin inte platsar. Anser att han var vår sämsta forward genomgående under säsongen. Vad det gäller Falk kontra Kruger så står Falk för ett mer resolut, starkt och rutinerat centerspel. Kruger är fantastisk i sina bästa stunder men enligt mig ganska överreklamerad.

Men det återstår att se hur det blir. Jag ser dock Andreas Falk som ett rejält uppsving jämfört med Marcus.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev: Skulle ju vara intressant att veta vem denna nya snubbe är tänkt att ersätta?

Min Gissning är Eklund, även om det borde vara Lassen, med tanke på att också han kom från Allsvenskan förra säsongen.
Kan nog garantera att det inte är Eklund han är tänkt att ersätta sett till den lönen som det handlar om (ifall det nu stämmer). Handlar snarare om Boumedienne.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

När ni pratar om Falk i den här tråden, kan ni inte sätta N.Falk och A.Falk framför? Blir väldigt svårt att veta annars, vem det pratas om! :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Som sagt, Zackrisson är ju den optimala värvningen, som alla verkar hålla med om, men det blir givetvis utlandet för honom vad det verkar. Jag vet att Kall-El var inne på det för någon säsong sen, och det var kvalitén hos Jocke Lindström. Jo, den gick ju inte direkt att ta miste på...

Undrar om Jocke Eriksson har en out-klausul om SSK åker ur? Han skulle isåfall vara riktigt nyttig.
Kanske något till åren kommen dock...
Jocke Eriksson gillar jag också, helt klart en bra kille.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kanske dags att plocka hem Linus Videll om SSK åker ur och Nicke D om Modo åker?

A. Engqvist. Hur länge kör han där borta utan att få chansen i NHL?

Petri Kontiola är intressant: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4281
Niklas Persson så klart också: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=356
Patrick Thoresen har en bra säsong bakom sig: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3419

Dessa 3 spelare är så klart svåra att få till Stockholm.
Senast redigerad av pulverapa den 2011-03-27 14:19:59, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Enligt den här bloggen gör sig Färjestad av med Jonas Junland efter säsongen. Jag har dock ingen aning om dess trovärdighet.

Om det skulle stämma, är Junland något man bör inrikta sig på? Jag har i ärlighetens namn inte följt hans spel alls så noga och minns inte mycket av honom i hans möten med Djurgården. Det står i och för sig att Junland är för dyr för FBK (!) Undra hur mycket cash killen kräver.

Tankar?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

DIF_Soldier skrev:Enligt den här bloggen gör sig Färjestad av med Jonas Junland efter säsongen. Jag har dock ingen aning om dess trovärdighet.

Om det skulle stämma, är Junland något man bör inrikta sig på? Jag har i ärlighetens namn inte följt hans spel alls så noga och minns inte mycket av honom i hans möten med Djurgården. Det står i och för sig att Junland är för dyr för FBK (!) Undra hur mycket cash killen kräver.

Tankar?
Junland kommer förmodligen inte att vara kvar i FBK nästa säsong, han är som du säger väldigt dyr och har underpresterat. Många FBK:are på diverse forum tycker att han varit en riktig sopa som inte förtjänar förlängning.

Jag tror knappast han är aktuell. Kanske åker han hem till Linköping, om han är välkommen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

Ser återigen Daniel Tjärnqvist spela med ett enormt lugn och fint spelsinne/förstapass i KHL. Dessutom spelar han i stort sett vartannat byte. Och honom vill vissa här inne inte ha hem...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Anderberg skrev:Ser återigen Daniel Tjärnqvist spela med ett enormt lugn och fint spelsinne/förstapass i KHL. Dessutom spelar han i stort sett vartannat byte. Och honom vill vissa här inne inte ha hem...
Inte om han tänker pissa på oss i år igen.
DIF!
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Daniel942 skrev:
Anderberg skrev:Ser återigen Daniel Tjärnqvist spela med ett enormt lugn och fint spelsinne/förstapass i KHL. Dessutom spelar han i stort sett vartannat byte. Och honom vill vissa här inne inte ha hem...
Inte om han tänker pissa på oss i år igen.
Kommer han inte hem iår, så kan han glömma att komma hem igen.. Då kan han avsluta sin karriär i hiv eller något liknande istället.
Låst