Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

Anderberg skrev:Med det där laget, Android, så blir vi ruskigt giftiga.

Nilson-Falk-Ölvestad
Hannula-Zibanejad-Tjärnqvist
Eriksson-Ottosson-Kempe
Brodin-Norman-Eklund

Tjärnqvist-Holmqvist
Kronwall-Bartley
Printz-Claesson
Ett i dagsläget ganska realistiskt lag, det enda jag tvekar lite på är om Falk verkligen är så självklar som folk tror, tror att vi också är med och drar lite i Barta.

Frågetecken på Hannula och D. Tjärnqvist, båda kan nog kosta en hel del..
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

Kentta skrev:

Nilson-Falk-Ölvestad
Eriksson-Ottosson-Kempe
Brodin-Norman-Eklund

Tjärnqvist-Holmqvist
Kronwall-Bartley
Printz-Claesson
Ett i dagsläget ganska realistiskt lag, det enda jag tvekar lite på är om Falk verkligen är så självklar som folk tror, tror att vi också är med och drar lite i Barta.

Cehlin verkar ha glömts bort. Han går före åtminstone 2 av spelarna i den uppställningen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

AMMC skrev:
Kentta skrev:

Nilson-Falk-Ölvestad
Eriksson-Ottosson-Kempe
Brodin-Norman-Eklund

Tjärnqvist-Holmqvist
Kronwall-Bartley
Printz-Claesson

Cehlin verkar ha glömts bort. Han går före åtminstone 2 av spelarna i den uppställningen.
Justhelvete, om nu Fimpen inte får förlängt (varför, varför..) så tar Cehlin hans plats i fjärdekedjan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:
Anderberg skrev:Angående Andreas Falk så är han ju ett rejält lyft om man jämför med Kruger. Bättre skott, producerar bättre sett till speltid, starkare, snabbare och mer rejäl och rutinerad i sitt spel. Kabske något sämre spelsinne, men det är ytterst marginellt. Tror han kan göra 15+30 i DIF.

Sen om han är en förstacenter eller ej låter jag vara osagt, men får vi honom så är han den bästa centern vi haft sedan Thoresen.
Konstigt att han inte visat detta i HV, varför ska han nästan dubblera sin poängskörd bara för att han tar på sig DIF-tröjan?

Rejält lyft jämfört med Krüger förresten. Krüger var fläckfri defensivt och gjorde fler poäng som junior i Elitserien än Falk gjort någonsin som 28-åring. Jag vill inte racka på Andreas Falk, men han är ingen Marcus Krüger.
Tycker inte heller man kan jämföra Krüger & Falk, Krüger var helt klart en bättre spelfördelare och giftigare framåt.

Men Andreas Falk har genom sin karriär visat att han håller en hög genomgående nivå både defensivt samt offensivt. Tycker inte riktigt han fick det ansvar i HV som han förtjänade, mycket pga att han fick spela i 3:e linan nu på slutet. Jag tror helt klart han kan få till en ganska bra poängskörd hos oss, men det viktigaste är att det är en bra stabil pjäs vi tar in (från STHLM) och ingen jäkla chansvärvning från AHL som man har noll koll på. I A.Falk får man en bra defensivt & offensivt center som tar 110% ansvar, alltid ger allt och som dessutom är en riktigt bra tekare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev: Cehlin verkar ha glömts bort. Han går före åtminstone 2 av spelarna i den uppställningen.
Cehlin gjorde en rätt dålig säsong, så jag vet inte om jag håller med dig. Om han spelar på den nivå han KAN så ja, annars nej.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-Daniel-
Samma källa som påstår att Bartley är klar (mrmadhawk) skriver ju också:
"Sportbladet gick för någon vecka sedan ut med att Brynäs var klubben som var på väg att signera Bartley. Jag kan bekräfta att de uppgifterna är helt korrekta, men att Djurgården la sig i och trots en liknande lön (Djurgården har alltså inte betalt några översummor) så blev det DIF. Större roll, mer anpassad till Vic, bättre läge (Huvudstad) så föll valet på Djurgården"

Jag tror inte att man lägger dom summorna du nämner på Vic.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:-Daniel-
"Sportbladet gick för någon vecka sedan ut med att Brynäs var klubben som var på väg att signera Bartley. Jag kan bekräfta att de uppgifterna är helt korrekta, men att Djurgården la sig i och trots en liknande lön (Djurgården har alltså inte betalt några översummor) så blev det DIF. Större roll, mer anpassad till Vic, bättre läge (Huvudstad) så föll valet på Djurgården"

Möjligt, men 90.000 euro som enligt uppgift BIF erbjöd är ändå drygt 800k / 9 månader = typ 90k / månad netto. Vilket är åtminstone 180k / månaden brutto.

Så det är liksom ingen Oscar Eklund lön vi pratar om. Jag tror nog Bartley säkert får 200k/månad hos oss. Vilket såfall är lite lägre än Boumedienne lyfte.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Tror att Claesson ersätter Oscar, och att isåfall Philip Holm tar Claessons plats. Skulle vara den billigaste lösningen att ersätta Oscar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:Tror att Claesson ersätter Oscar, och att isåfall Philip Holm tar Claessons plats. Skulle vara den billigaste lösningen att ersätta Oscar.
Jo nåt sånt, stämmer nog.

Jag skulle dock verkligen vilja att vår gamle N.Falk spelar en säsong till, då har vi ett hyfsat alternativ att peta in på backen vid skador etc samt att han är oerhört viktig för laget i övrigt.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Klockan 14.00 på Viasat Hockey så visar dom Atlant Mytishi - Lokomotiv Yaroslavl med D. Tjärnqvist.

Scouta lite.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

AMMC skrev:
Anderberg skrev:Angående Andreas Falk så är han ju ett rejält lyft om man jämför med Kruger. Bättre skott, producerar bättre sett till speltid, starkare, snabbare och mer rejäl och rutinerad i sitt spel. Kabske något sämre spelsinne, men det är ytterst marginellt. Tror han kan göra 15+30 i DIF.

Sen om han är en förstacenter eller ej låter jag vara osagt, men får vi honom så är han den bästa centern vi haft sedan Thoresen.
Konstigt att han inte visat detta i HV, varför ska han nästan dubblera sin poängskörd bara för att han tar på sig DIF-tröjan?

Rejält lyft jämfört med Krüger förresten. Krüger var fläckfri defensivt och gjorde fler poäng som junior i Elitserien än Falk gjort någonsin som 28-åring. Jag vill inte racka på Andreas Falk, men han är ingen Marcus Krüger.
Ja precis. Det finns en anledning till att Kruger klev rakt in i NHL och Blackhawks och att Andreas Falk spelar i HV71's tredjefemma. Jag ser det som ett facit till vem av dem som ar bast. Punkt.

Vad det galler Bartley sa har jag inte sa stor koll egentligen men jag minns att jag sag Rogle nagon gang under sasongen och den enda spelare jag faktiskt minns ar denna Bartley! Han spelade valdigt mycket och var precis overallt (pa ett postivt satt). Valdigt frejdig och skottvillig. En actionback! Satt honom med Printz och vi har ett kanonpar tror jag.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:
AMMC skrev:

Ja precis. Det finns en anledning till att Kruger klev rakt in i NHL och Blackhawks och att Andreas Falk spelar i HV71's tredjefemma. Jag ser det som ett facit till vem av dem som ar bast. Punkt.
Många hade helt vansinnigt höga förväntningar på Krüger, därför missnöjet. Jag tyckte han hade en enorm svaghet och det var att han var rent ut sagt urusel på att värdera de lägen som uppstod. Dvs han spelade tämligen ofta svårt när han skulle spela enkelt, och tvärtom. Men det kan man nog sätta på orutinkontot. Helt övertygad om att han på sikt kommer klara sig galant i Chicago.

Att jämföra A.Falk med Krüger känns "sådär", två helt olika centertyper. Jag gillar dock Andreas skarpt och har alltid gillat honom. Tror han kommer passa perfekt i DIFs organisation. Om han nu ens är aktuell!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:

Möjligt, men 90.000 euro som enligt uppgift BIF erbjöd är ändå drygt 800k / 9 månader = typ 90k / månad netto. Vilket är åtminstone 180k / månaden brutto.

Så det är liksom ingen Oscar Eklund lön vi pratar om. Jag tror nog Bartley säkert får 200k/månad hos oss. Vilket såfall är lite lägre än Boumedienne lyfte.

Över 200K för en allsvensk spelare är väldigt mycket, hoppas det är värt det annars kanske det är lönsammare för DIF att köpa triss lotter för pengarna. :roll:
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

BaronVonDif skrev:
-daniel- skrev:

Över 200K för en allsvensk spelare är väldigt mycket, hoppas det är värt det annars kanske det är lönsammare för DIF att köpa triss lotter för pengarna. :roll:

Vi kan ju inte räkna Bartleys eventuella lön som brutto men alla andras som netto... 90 tusen för en back som ska spela i alla situationer (PP, BP) och göra poäng är inte något särskilt. Boumedienne lär ju ha lyft nära det dubbla åtminstone.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:
Vi kan ju inte räkna Bartleys eventuella lön som brutto men alla andras som netto... 90 tusen för en back som ska spela i alla situationer (PP, BP) och göra poäng är inte något särskilt. Boumedienne lär ju ha lyft nära det dubbla åtminstone.
Nä såklart inte men Boumedienne lyfte knappast 180k netto, dvs 360k brutto... förstår inte vart du vill komma? Bartleys nämnda 90k / månad är netto, dvs ca det dubbla brutto.

EDIT: anledningen till att det nämndes netto var ju för att AB-artikeln hade netto av någon anledning. Man räknar väl alltid bruttolöner i ES så därför måste det ju räknas om för att kunna jämföras.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-03-27 13:42:50, redigerad totalt 1 gånger.
Låst