Budgeterat publiksnitt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Det är bara att inse och acceptera att traditionen för sport är mkt större i gtb.
Så är det jag lovar att även om vi skulle skaffa ett sthlm united i hockey så skulle vi har lägra publiksnitt.
Rimo

Inlägg av Rimo »

Det är inte direkt första gången det är en diskusion om DIF:s dåliga publiksnitt.

Jag personligen går inte på hockey så mkt eftersom det är så otroligt många matcher mot samma lag så man tappar sugen. Tänk er själva om vi hade haft 3 matcher hemma och 3 matcher borta i fotboll. Hade det kommit 1500+ till MFF-DIF måntro?

Derbymatcher i mängder gör bara att det speciella med just en derbymatch försvinner. Matcherna ska va något man längtar till och inte något man kan bada i. Det kan bli för mkt av det goda och det är just vad hockeyn är för tillfället.
FBK vill utöka till 70 matcher. Allt handlar bara om ekonomin, imo!
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Fotboll
I Stockholm finns tre lag och om vi lägger ihop deras publiksnitt hamnar vi på 40-50 000 Stockholmare per omgång.

I Göteborg finns fyra lag och om man lägger ihop deras på publiksnitt hamnar man på 20-25000 Göteborgare per omgång.

Slutsats: Jämt men vi är lite vassare i Stockholm!

Hockey
I Göteborg finns bara VF och det är dom man hejar på om man gillar hockey. Då har de alltså 500 000 invånare på ett lag.

I Stockholm har vi tre lag som är uppdelade genom fotbollen och rivaliteten mellan klubbarna gör att en gnagare/bajare aldrig skulle gå på en Djurgårdsmatch hur mycket han än gillar hockey. Därför har vi 1000000 invånare delat på tre lag, vilket blir mindre invånare per lag än vad göteborg har.

Så hade vi haft ett gemensamt Stockholms lag så hade vi haft en publik minst lika stor som VF:s.

VF är ett topplag och vi ett botten/mittenlag detta spelar också en stor roll!

Slutsats: Om man ser till omständigheterna så är vi bättre här med!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

Bladman skrev:Fotboll
I Stockholm finns tre lag och om vi lägger ihop deras publiksnitt hamnar vi på 40-50 000 Stockholmare per omgång.

I Göteborg finns fyra lag och om man lägger ihop deras på publiksnitt hamnar man på 20-25000 Göteborgare per omgång.

Slutsats: Jämt men vi är lite vassare i Stockholm!

Hockey
I Göteborg finns bara VF och det är dom man hejar på om man gillar hockey. Då har de alltså 500 000 invånare på ett lag.

I Stockholm har vi tre lag som är uppdelade genom fotbollen och rivaliteten mellan klubbarna gör att en gnagare/bajare aldrig skulle gå på en Djurgårdsmatch hur mycket han än gillar hockey. Därför har vi 1000000 invånare delat på tre lag, vilket blir mindre invånare per lag än vad göteborg har.

Så hade vi haft ett gemensamt Stockholms lag så hade vi haft en publik minst lika stor som VF:s.

VF är ett topplag och vi ett botten/mittenlag detta spelar också en stor roll!

Slutsats: Om man ser till omständigheterna så är vi bättre här med!
Nu ska ingen som tidigare komma med den korkade idén att alla tre stockholmslagen ska gå ihop. Den som kommer med den idén igen har inget på det här forumet att göra. Ville bara klargöra det.
DIF evigt trogen
Användarvisningsbild
Royen

Sammenslåing

Inlägg av Royen »

Zkar skrev:Nu ska ingen som tidigare komma med den korkade idén att alla tre stockholmslagen ska gå ihop. Den som kommer med den idén igen har inget på det här forumet att göra. Ville bara klargöra det.
Så lenge hockeyen i Stockholm sliter, både med publikum og med prestasjoner på isen, kommer debatten om sammenslåing til å dukke opp med jevne mellomrom.

Men, som du sier, ingen med hjerte for Djurgården (eller AIK, eller Bajen) kan komme på en slik idé. Det kan godt være at resultatet av en samenslåing ville blitt himla bra hockey. Men hvem skulle bry seg om det? Ingen av oss ville jo være der for å se på.

Jeg hadde i hvert fall aldri reist til Stockholm for å se andre enn DIF!
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Elias skrev:Jag har för mig att man från DIF sida har budgeterat för 8000 åskådare per match.
8000 per match är ett mål som DIF satt upp till 2010. Men får fbk sin vilja igenom med 70 omgångar per säsong så tippar jag på ett snitt på 4000-5000 per match, om ens det.
Lycka är att vara djurgårdare
Kojak

Inlägg av Kojak »

Nu blev jag lite förvirrad. Det jag har för mig är att man har som målsättning att nå 8000 i snitt denna säsong och till 2010 ha 10000 i snitt.

Det är en lång målsättning, men om alla djurgårdare som går på säg 3 matcher kunde gå på en till två till så skulle vi snart ha uppnått snittet på 8000 åskådare.

Så, gå på hockey, gå till sportbaren! :)
Användarvisningsbild
Bladman

Inlägg av Bladman »

Zkar skrev: Nu ska ingen som tidigare komma med den korkade idén att alla tre stockholmslagen ska gå ihop. Den som kommer med den idén igen har inget på det här forumet att göra. Ville bara klargöra det.
Nää, Fy fan skulle aldrig falla mig in!

Bugeten ligger runt 6000 och målet för säsongen är 8000 i snitt.
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Micke Nylander skrev:Nu blev jag lite förvirrad. Det jag har för mig är att man har som målsättning att nå 8000 i snitt denna säsong och till 2010 ha 10000 i snitt.

Det är en lång målsättning, men om alla djurgårdare som går på säg 3 matcher kunde gå på en till två till så skulle vi snart ha uppnått snittet på 8000 åskådare.

Så, gå på hockey, gå till sportbaren! :)
I stand corrected!
Lycka är att vara djurgårdare
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Får de igenom 70 omgångar kommer hockeyn att dö i STHLM.

För många omgångar redan nu. 70 skulle kväva allt intresse för idrotten. Blir 70 omgångar verklighet blir man väl nästan tvingade att spela dubbla hemmamatchger vissa helger och vi vet ju alla hur väl det försöket föll ut.

Har för mig att det krävs mer eller mindre 100% röster för en uttökning av elitserien vilket borde föra med sig att vi kanstoppa dårskapen.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

ja, om det blir 70 omgångar kommer hockeyn dö i sthlm.
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Vad har 70 omgångar med budgeterat publiksnitt att göra??

Det kommer inte bli 70 omgångar i Elitserien!

Det hänger på oss om DIF ska komma upp i målet 8000/match!

Budgeterat är väl ungefär som förra säsongen 6500 exklusive slutspel.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Ölvestad
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Don_T skrev:Vad har 70 omgångar med budgeterat publiksnitt att göra??

Det kommer inte bli 70 omgångar i Elitserien!

Det hänger på oss om DIF ska komma upp i målet 8000/match!

Budgeterat är väl ungefär som förra säsongen 6500 exklusive slutspel.
Tack för att någon sätter ner foten på detta meningslösa snack! Hör på det själv..70 omgångar! HELT JVL ORIMLIGT!
I UR & SKUR
gojken

Inlägg av gojken »

Jag är fan i mig rädd för att det till slut blir 70 omgångar.

Men jag är helt emot det.
Användarvisningsbild
mikaelelk

Inlägg av mikaelelk »

jag tror inte att det blir så stor skillnad på antal besökare per match om det blir 70 omgångar eller ligger kvar på 55.
Dem som gillar hockey kommer att fortsätta gå.
Skriv svar