Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2790698.ab
Låter ganska dyrt för ett oprövat kort. Ska man se det positivt så tyder det kanske på att ekonomin ser starkare ut än tidigare. Ska man se det negativt så är detta kanske tänkt som säsongens hetaste backvärvning...
Låter ganska dyrt för ett oprövat kort. Ska man se det positivt så tyder det kanske på att ekonomin ser starkare ut än tidigare. Ska man se det negativt så är detta kanske tänkt som säsongens hetaste backvärvning...
Bara inte det blir en ny flopp, värvat från ASjool08 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2790698.ab

Men vi får hoppas på det bästa

Senast redigerad av Hawk den 2011-03-27 10:27:30, redigerad totalt 1 gånger.
Om Bartley kommer så tycker jag att vi ska spela han med en bra defensiv back som kan täcka upp det han saknar.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bartley-Printz låter på förhand som det bästa alternativet. Eller kanske Kronwall?Rix skrev:Om Bartley kommer så tycker jag att vi ska spela han med en bra defensiv back som kan täcka upp det han saknar.
Hursomhelst, om den summan stämmer blir jag ganska rädd. Oprövat kort, tydligen brister i defensiven (i Allsvenskan!) och man pungar ut så mycket pengar? Oboy... Det hade nog räckt för att få tillbaka Kyle, eller?
Vi får hoppas att han håller. Varför envisas DIF med dessa oprövade kort? Mina nerver klarar inte mycket mer. Okej om det är ett budgetalternativ, men 270k? VARFÖR?
Säg den glädje som varar
Tar uppgifterna i AB med en nypa salt. Inte sett vic spela men hoppas fan att han är väl scoutad.
Han har väl ändå haft Kenny Jönsson som mentor i Rögle och kommer få Ragge här. Två skapliga backar.
Mer nyfiken på centern. Är det Andreas Falk? Kommer vara likgiltig. Varken jättebra eller jättedåligt inledningsvis. Kanske kan växa. Är i allafall stabil.
Han har väl ändå haft Kenny Jönsson som mentor i Rögle och kommer få Ragge här. Två skapliga backar.
Mer nyfiken på centern. Är det Andreas Falk? Kommer vara likgiltig. Varken jättebra eller jättedåligt inledningsvis. Kanske kan växa. Är i allafall stabil.
Född till sportchef.
mrmadhawk blogg , skriver att DIF inte erbjöd mer stålar än Brynäs.
Det var lovad roll i laget och huvudstaden som gjorde att hans val föll på DIF.
Säkert oss fans också !
Det var lovad roll i laget och huvudstaden som gjorde att hans val föll på DIF.
Säkert oss fans också !
- Lee Harvey Oswald
Mmmh,android skrev: Tar uppgifterna i AB med en nypa salt. Inte sett vic spela men hoppas fan att han är väl scoutad.
Du kan vara lugn där tror jag, säkert samma snille som scoutade Lassie.
Utan att ha sett honom spela en sekund så känns detta ändå som ett stort Njaaaaaee
Som nån brynäsare skrev, tack DIF för att ni räddade oss från en floppvärvning.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Samtidigt lär det vara samma snille som scoutade Kyle..Lee Harvey Oswald skrev:Mmmh,android skrev: Tar uppgifterna i AB med en nypa salt. Inte sett vic spela men hoppas fan att han är väl scoutad.
Utan att ha sett honom spela en sekund så känns detta ändå som ett stort Njaaaaaee
Född till sportchef.
- DIF_Soldier
Stefan Lassen gjorde faktiskt ett riktigt bra VM. Men spelet han visade upp där har ju varit som bortblåst i DIF. Men vem vet, kanske blir uppryckning nästa säsong?
Säg den glädje som varar
Att ha Lassen i en sargad backbesättning där lugn och stabilitet behövdes var väl inte skitbra. Hoppas mycket på de nya killarna. Hoppas Bartley kommer bidra med stabilitet. Han är en allt för erfaren men det kommer ju...DIF_Soldier skrev:Stefan Lassen gjorde faktiskt ett riktigt bra VM. Men spelet han visade upp där har ju varit som bortblåst i DIF. Men vem vet, kanske blir uppryckning nästa säsong?
Edit: Upptäckte en neslig särskrivning...
Senast redigerad av Magnutz den 2011-03-27 10:15:48, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tyvärr har man senaste 10 åren fått vänja sig vid att vi får leta nyförvärv bland andrasorteringen. En riktigt bra spelare som många vill ha hamnar i Hv, Linköping, Frölunda eller Färjestad. Vi konkurerar med övriga Elitserielag om det som blir över. Det enda nyförvärvet som bryter mot detta senaste åren är Widing.Lee Harvey Oswald skrev:Mmmh,android skrev: Tar uppgifterna i AB med en nypa salt. Inte sett vic spela men hoppas fan att han är väl scoutad.
Den här killen kan bli allt från misslyckad till helt okey. Mer än så kan vi inte vänta oss. Genom åren har man vant sig vid att "okända" spelare som vi lyckas få hit som bäst är helt ok, typ Kyle. Den sistnämnde var i mina ögon långt ifrån så bra som en del andra här tycker. I slutspelet föll han igenom ordentligt när det blev tuffare hockey.
Personligen är jag lagom uppspelt inför årets silly season då man varit med ett tag. Inte alls lika trevligt som för 15-20 år sedan. Jag menar, ska man sitta och vänta på Falk från Hv nu då?

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nu var ju faktiskt färjestad intresserade av Bartley, enligt ryktena.
MrMadhawk skriver ju att Aftonbladets uppgifter är felaktiga, att vi inte betalar något överpris. Nu behöver ju inte uppgift två vara rätt för att uppgift ett var det. Ändå något positivt.
Vi verkar satsa på defensiva centrar, som kan fördela pucken, och offensiva yttrar?
MrMadhawk skriver ju att Aftonbladets uppgifter är felaktiga, att vi inte betalar något överpris. Nu behöver ju inte uppgift två vara rätt för att uppgift ett var det. Ändå något positivt.
Vi verkar satsa på defensiva centrar, som kan fördela pucken, och offensiva yttrar?
Född till sportchef.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det börjas direkt... Ännu en obegriplig backvärvning från Allsvenskan.
Vi får hoppas han är tänkt som komplement till en rutinerad ES-back. Att han visat att han är mer än redo att ta klivet upp en våning. Det blir spännande att se hur det utvecklar sig.Anderberg skrev:Det börjas direkt... Ännu en obegriplig backvärvning från Allsvenskan.
Att sitta och "vänta på A. Falk från Hv" är väl inte det mest spännande man kan göra... men såna värvningar görs ju också.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Har samlat lite vad bloggar och tidningar skrivit om Bartley. Antingen efter matcher (betyg) eller generellt. Kul att läsa bara..
"++ Vic Bartley - Skämmer bort oss med att orka pumpa på i byte efter byte"
"Två mål i power play visade vägen till Rögles seger mot Mora. Hjärnan bakom båda var backen Victor Bartley...
...– Vi har tränat mycket power play senaste 1,5 veckan. I dag fungerade båda formationerna. Jag skjuter varje gång jag får läge från blå."
"Victor Bartley måste nästan ha slagit tidsrekord mot Växjö. Han spelade nämligen mer än 30 minuter. Och som han gjorde det. Planens gigant."
"En back som spelade hela matchen i går och var planens gigant var Victor Bartley. Han inledde matchen med att dela ut två hårda tacklingar och visade med sin attityd att Växjö inte skulle få det lätt.
– När jag ser en möjlighet att tackla så tvekar jag aldrig att göra det. Jag gillar att spela fysiskt."
En intervju med honom http://gronvitasumo.blogg.se/2011/janua ... e-och.html
Ska bli spännande att se honom.
Han verkar bättre än Lassen. Men vi får väl se..
"++ Vic Bartley - Skämmer bort oss med att orka pumpa på i byte efter byte"
"Två mål i power play visade vägen till Rögles seger mot Mora. Hjärnan bakom båda var backen Victor Bartley...
...– Vi har tränat mycket power play senaste 1,5 veckan. I dag fungerade båda formationerna. Jag skjuter varje gång jag får läge från blå."
"Victor Bartley måste nästan ha slagit tidsrekord mot Växjö. Han spelade nämligen mer än 30 minuter. Och som han gjorde det. Planens gigant."
"En back som spelade hela matchen i går och var planens gigant var Victor Bartley. Han inledde matchen med att dela ut två hårda tacklingar och visade med sin attityd att Växjö inte skulle få det lätt.
– När jag ser en möjlighet att tackla så tvekar jag aldrig att göra det. Jag gillar att spela fysiskt."
En intervju med honom http://gronvitasumo.blogg.se/2011/janua ... e-och.html
Ska bli spännande att se honom.
Han verkar bättre än Lassen. Men vi får väl se..
Född till sportchef.