Scoutverksamhet
Scoutverksamhet
Ja, här diskuterar vi klubbens scoutverksamhet.
Hur många scouter har vi anställa?
Jobbar de bara inom Sverige eller jobbar de i närliggande länder med?
Man lever bara en gång...
Re: Scoutverksamhet
Jag tror inte att DIF har någon scout anställd.Zioun skrev:Ja, här diskuterar vi klubbens scoutverksamhet.
Från en gammal artikel, men det är väl de här som har hand om mycket "scoutning" fortfarande vad jag vet.
Svenska Fans 06-03-24 skrev:Djurgårdens sportkommitté, som förutom Garpenlöv själv består av Håkan Södergren, Kalle Lilja, Ola Josefsson, Tommy Engström och K-G Stoppel.
Jag hade gärna agerat "scout" åt DIF i stockholmsområdet. Almtuna, Huddinge etc.
Finns det några ute i landet som skulle kunna tänka sig att se ett par allsvesnska matcher i månaden?
Finns det några ute i landet som skulle kunna tänka sig att se ett par allsvesnska matcher i månaden?
Född till sportchef.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Var det inte så att man scoutade någon spelare i TPS sen så hittade man Klubertanz istället?
Sett några matcher med Haninges A-lag i kvalet till ettan. Jag älskar hockey så jag skulle gärna se allsvenska matcherandroid skrev:Jag hade gärna agerat "scout" åt DIF i stockholmsområdet. Almtuna, Huddinge etc.

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Tack! Om vi antar att dessa herrar fortfarande är aktiva så scoutar de väl de svenska seriesystemen? Det skulle vara intressant om vi scoutade närliggande länders ligor, typ norska. Vi borde ha ett ganska stark varumärke efter alla NHL spelare vi har utbildat. Ta hjälp av Espen för att leta fram nästa Norges nya Espen och Czerkawski för leta fram nästa Czerkawski och så vidare.Crashmash skrev:Från en gammal artikel, men det är väl de här som har hand om mycket "scoutning" fortfarande vad jag vet.
Svenska Fans 06-03-24 skrev:Djurgårdens sportkommitté, som förutom Garpenlöv själv består av Håkan Södergren, Kalle Lilja, Ola Josefsson, Tommy Engström och K-G Stoppel.
Man lever bara en gång...
Södergren höll ju till mycket i Norge innan, vet inte hur mycket han är där nu. Jonas Forsberg (fd. målvaktstränare i DIF) bor ju i Norge just nu, så de snackar väl säkert en del.
Oavsett vilke thade det varit kul att få redap å på vems rekomendation som Lassen och Widing plockades hit?
Samma fråga skulle man ju vilja ställa beträffande Bartley och Almtorp.
Dags för alkolås på forumet?Kall-El skrev:Oavsett vilke thade det varit kul att få redap å på vems rekomendation som Lassen och Widing plockades hit?

Scoutverksamhet
Widing är väl inte så jävla konstigt? Var ju en riktig klassvärvning från början. Lassen däremot, ja.Kall-El skrev:Oavsett vilke thade det varit kul att få redap å på vems rekomendation som Lassen och Widing plockades hit?
Född till sportchef.