Frölunda HC - Djurgårdens IF, 21/9 2006
ja det stämmer att det är tränarnas sak att se till så att rätt mängd spelare är på plan. men jag har precis kommit hem ifrån denna match nu, och som jag såg det hela sa djurgårds spelaren hade ju för fan bara en fot på isen och för detta lilla så blir det utvisning,vilket reducerar i ett mål. Matchen var bra för övrig. Men en stor spark i röven åt dommarna. Frölunda ska ha ett stort tack till dom.Kall-El skrev:Det är tränarnas fel om man har 6 spelare på isen. INget snack de är en av deras huvuduppgifter när spelet är igång att se till att rätt antal spelare är inne på isen.
Däremot kan man ju förundras över skillnaden i antalet utvisningsminutrar. I en jämn match brukar även antalet utvisningar fördelas förhållandevis jämnt. ( I ojämna matcher tenderar det att segla iväg. ) 13 stycken tvåor är hur som helst en väldig massa utvisningsminutrar och här verkar du ju inte heller vara tal om speciellt många kvittningar.
Funderar starkt på att skicka in ett krav på 355 spänn till Svenska hockeyförbundet då deras inkompetenta domare kan ha kostat mig just den summan.
Precis hemkommen från matchen. Första perioden var ju magisk, 0-1 efter 10 sekunder var grymt kul att det sen var samma man som satte 2:an var skönt att se. Andra perioden var jämn med böljande spel fram och tillbaka och i tredje tappar vi allt. Spelarna var totalt slutkörda och blev tillbakapressade. Det hjälpte inte att domaren hade fått för sig att visa ut djurgårdsspelare hit och dit på rätt obefintliga grunder. Vi borde ha vunnit denna matchen och hade säkert gjort det om domaren inte var efterbliven och att han sen "missade" en solklar hög klubba på en djurgårdsspelare är en gåta. Kul att se tre mål av Ottosson dock!
-
Visst känns det jävligt bittert att tappa en 3-1 ledning, men jag är extremt nöjd med en pinne ändå..Många olika faktorer talade emot oss inför kvällens fight men likväl grejer vi 3-3 mot skötet på bortais; Jävligt starkt...När dessutom domaren uppenbarligen inte kunde stå emot ett gäng gnälliga och gapiga VF supporters utan dömde DIF utvisningar stup i kvarten så gör det sannerligen prestationen än mer imponerande..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
-
fan att ni alltid ska skylla på ngt när ni (förlorar) det är deras eget fel, dif är dåligt tränade och orkar inte en hel match därav alla utvisningar för att dom inte hänger med
ni klagar över att fbk är sveriges gnälligaste lag tycker ni ska va tysta för ni ör sverigest gnälligaste FANS och det har ni ju förvisso alltid varit 

LOL!!!!??bengt skrev:fan att ni alltid ska skylla på ngt när ni (förlorar) det är deras eget fel, dif är dåligt tränade och orkar inte en hel match därav alla utvisningar för att dom inte hänger medni klagar över att fbk är sveriges gnälligaste lag tycker ni ska va tysta för ni ör sverigest gnälligaste FANS och det har ni ju förvisso alltid varit
-
Detta var inte bara dommarens match
Var själv där ock fick se en första period som var grym från DIFs sida, andra va helt ok också, men i trdje tappade vi det mesta, med ca 10 min kvar, backade vi hem o trodde att de skulle gå att lösa, det man såg var djurgårdare som försökte sega av tiden när man fått pucken, det funkar aldrig!
Ok de va en hel del petiga utvisningar, men det var inte bara det som förstörde.
Plus till:
Lassila, Otto, Ask och Falken som slet hårt i många bp o förövrigt också...
Även tycker jag att Jimmy Jensen såg riktigt bra ut, o ja log gott när han satte en riktig propp på Alaavara i något av dom första bytena.

Var själv där ock fick se en första period som var grym från DIFs sida, andra va helt ok också, men i trdje tappade vi det mesta, med ca 10 min kvar, backade vi hem o trodde att de skulle gå att lösa, det man såg var djurgårdare som försökte sega av tiden när man fått pucken, det funkar aldrig!
Ok de va en hel del petiga utvisningar, men det var inte bara det som förstörde.
Plus till:
Lassila, Otto, Ask och Falken som slet hårt i många bp o förövrigt också...
Även tycker jag att Jimmy Jensen såg riktigt bra ut, o ja log gott när han satte en riktig propp på Alaavara i något av dom första bytena.
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
bengt skrev:fan att ni alltid ska skylla på ngt när ni (förlorar) det är deras eget fel, dif är dåligt tränade och orkar inte en hel match därav alla utvisningar för att dom inte hänger medni klagar över att fbk är sveriges gnälligaste lag tycker ni ska va tysta för ni ör sverigest gnälligaste FANS och det har ni ju förvisso alltid varit
O va fan tillför du detta forumet?
I UR & SKUR
- DIFference
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tacka domaren snorunge! Ni suger, förstår att det är tungt!bengt skrev:fan att ni alltid ska skylla på ngt när ni (förlorar) det är deras eget fel, dif är dåligt tränade och orkar inte en hel match därav alla utvisningar för att dom inte hänger med :lol: ni klagar över att fbk är sveriges gnälligaste lag tycker ni ska va tysta för ni ör sverigest gnälligaste FANS och det har ni ju förvisso alltid varit :P