Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Remy Lebeau »

Sörjer inte om Boumedienne och Widing lämnar oss. Två stycken spelare som är bland dom bäst betalda i laget men som haft otroligt svårt att hålla en jämna nivå.
Tar hellre in en back som man vet vad man får varje kväll (Timmy) än en back som är bra var 5:e match (Josef).
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

rikkard skrev:Ett målvaktspar bestående av Wesslau och Tellqvist verkar lovande. För Owoya lär vi ju inte få. Dock ska vi inte satsa på långa kontrakt med någon av dem. Är rädd för att hamna i frölundas situation där man plockar in en föredetting som drar mycket pengar och inte presterar. De målvakter i Elitserien som varit bra i år har alla de gemensamt att de är färska.
Tellqvist och Wesslau tillsammans finns inte på kartan. Satsa på Tellqvist långsiktigt och låt honom bli våran rutinerade målvalt. Tellqvist är bra nog att vara en av seriens bästa målvakter år efter år. Lite som Stefan Liv var för Hv.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Vad jag har förstått så har man än så länge inte presenterat något kontraksförslag till tellqvist och om detta innebär att man inte längre är intresserade eller ej skall jag låta vara osagt.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
andregus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av andregus »

B.I.B.A skrev:
rikkard skrev:Ett målvaktspar bestående av Wesslau och Tellqvist verkar lovande. För Owoya lär vi ju inte få. Dock ska vi inte satsa på långa kontrakt med någon av dem. Är rädd för att hamna i frölundas situation där man plockar in en föredetting som drar mycket pengar och inte presterar. De målvakter i Elitserien som varit bra i år har alla de gemensamt att de är färska.
Tellqvist och Wesslau tillsammans finns inte på kartan. Satsa på Tellqvist långsiktigt och låt honom bli våran rutinerade målvalt. Tellqvist är bra nog att vara en av seriens bästa målvakter år efter år. Lite som Stefan Liv var för Hv.
Ja, eller som Johan Holmqvist. Är inte alls övertygad om att Tellan är en bra lösning. Helst av allt vill jag se Owuya kvar.
Zioun

Inlägg av Zioun »

Jag tycker att vi skall ta hem Tellan, trots att jag har på känn att historien
kommer att upprepa sig, att någon ung kommer konkurra ut honom
som Tellan själv gjorde med Söderström. Att ha Tellqvist klubben
kommer få våra yngre målvaker att bli bättre. Han en "mästare",
en förebild.
Man lever bara en gång...
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Undrar om vi är en av dom klubbar som rycker i Johan Wiklander, helt klart intressant spelartyp som har gjort bra med poäng under säsongen i Örebro. Stockholmskille dessutom.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1039
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Kentta skrev:Undrar om vi är en av dom klubbar som rycker i Johan Wiklander, helt klart intressant spelartyp som har gjort bra med poäng under säsongen i Örebro. Stockholmskille dessutom.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1039
Ryktas om att ssk ligger bra till för Johans signatur.
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Sjödell- Wiklander är en överskattad spelare. Inget märkvärdigt alls. Spelar man med Conny Strömberg och Löwdahl så får man ihop lite pinnar. Så nej tack till honom!
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Killer Kennholt skrev:Sjödell- Wiklander är en överskattad spelare. Inget märkvärdigt alls. Spelar man med Conny Strömberg och Löwdahl så får man ihop lite pinnar. Så nej tack till honom!

Håller med, sådana skit spelar behöver vi inte, Ssk låter som ett bättre alternativ!
Spela fult
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:Håller helt med -Daniel- i fallet Boumedienne.

Stavhoppet. Jag har skrivit en hel del om J20 och J18. Backa några sidor bak i den här tråden så har du en liten sammanställning. Annars har AMMC gjort några riktigt bra utvärderingar. Kolla upp hans (?) blogg i juniortråden så har du i alla fall forwards där.
Mitt lilla bloggprojekt ja.

Nu med del två angående lovande forwards.

http://trappan.blogspot.com/2011/03/top ... del-2.html
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

AMMC skrev:
android skrev:Håller helt med -Daniel- i fallet Boumedienne.

Stavhoppet. Jag har skrivit en hel del om J20 och J18. Backa några sidor bak i den här tråden så har du en liten sammanställning. Annars har AMMC gjort några riktigt bra utvärderingar. Kolla upp hans (?) blogg i juniortråden så har du i alla fall forwards där.
Mitt lilla bloggprojekt ja.

Nu med del två angående lovande forwards.

http://trappan.blogspot.com/2011/03/top ... del-2.html
Skall bli väldigt intressant att följa denna blogg framöver och få chansen att läsa om nästa "stjärna" innan han själv hinner presentera sig på isen.
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Jag sticker väl inte direkt ut hakan, men Matte Tjärnqvist vore kul att ha kvar.
Tänk er honom i dagens form, och en Ölvestad i förra säsongens form, härligt vassa yttrar.
Med hjälp av Mattias kanske Dif även kan signa Daniel Tjärnqvist.

Stod dock en ganska rolig sak om Tjärna Jr på svenskafans:

Styrkor:
Slitvarg som kommer passa bra i Hardys spelsystem, precis som Marcus Nilson.

Svagheter:
Ingen större känsla för målet.

Dålig målskytt den där killen, han kan ju varken styra in pucken eller skjuta in den... ;)
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Frågan är om Djurgården är intresserade av Fredrik Hynning som tydligen blickar tillbaka mot Stockholm...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har sagt det förut och säger det igen.

Vill att vi satsar på en målvakt som har för avsikt att lira med oss ett antal säsonger.

Inget ont om Mark, men drar han inte nu så drar han följande säsong.

Vill inte behöva byta målvakt inför varje säsong då detta inte ger någon stabilitet.

Jag säger absolut ja tack till Tellan eller annan målvakt i liknande situation.

Med tanke på hur vårt lagbygge har sett ut de senaste säsongerna skulle det inte förvåna om Mark drar till NHL och vårt målvaktspar blir Riddarn och Tim.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Vad gäller laget till nästa säsong så hoppas jag att man hellre behåller Hannula med alla de medel som kan gå (inte till vilket pris som hellst men nästan) än att man försöker värva någon halvtrött finsk spelare som vill testa elitserien....

Jag skulle som sagt vilja se Hannula ihop med två st spelare som kan matcha honom bra till en ordentlig förstakedja som är tung att möta. Där skulle tex Möller eller Ritchie kunna passa in bra som center. Kan man då sätta in Jimme där oxå så tror jag att det kan bli fart och press till tusen från dem :)

//Henke
Låst