Slutspel för J20 och J18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Slutspel för J20 och J18

Inlägg av Djurgårn »

Count me in! Ska försöka dra ihop lite polare också.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Jag kommer vara där och stötta framtiden, men vad kostar inträdet, har för mig att det är en tjuga?
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Självklart så är jag där! Förstår inte varför jag inte tagit mig till en juniormatch tidigare.

Hoppas verkligen vi får Luleå i semin, då jävlar...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Delas det ut matchprogram till dessa matcher? Det är väldigt behändigt så att man kan kolla in alla nummer. Man har ju inte varit på så många J20-matcher i år om man säger så...
Användarvisningsbild
android

Slutspel för J20 och J18

Inlägg av android »

Brukar finnas laguppställningar ja.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jag och en polare kommer på fredagen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kul att så många verkar vara intresserade.

Hoppas att DIFhockey.se går ut med information och lite intervjuer etc.

Det hade varit riktigt kul med en liten juniorgenomgång innan matchen. Låt K-G, Zabel och kanske någon till ge en liten kommentar om varje spelare. Sedan kan man ju använda den information som stått i matchprogrammen också.

MoDo blir nog ingen lätt match. LHC som dom slog ut i åttondelen är ett bra lag.

MoDo lever på firma Olofsson/Byström ( 2+3 resp 1+5 på i åttondelen). Kan man spela hårt på dessa så är det nog inga problem. Just Olofsson verkar vara en extrem målskytt. Har aldrig fått klart för mig om det är för att han skjuter bra eller vad det är. Han har sammanlagt i grundserierna gjort 33 mål på 40 matcher och som sagt 2 mål på 3 slutspelsmatcher lägg också till att han har gjort två mål på 4 matcher med U19 landslager i år. Ingen storvuxen spelare, är junior även nästa säsong.

I MoDo spelar även den gamla Djurgårdaren Marcus Bohman. En juniorlandslagback född -93.

MoDo har alltså gått bakvägen till slutspelet då man missade topp-8. Man kom sedan tvåa i fortsättningsserien (där man inte förlorade en enda match på bortaplan under ordinarie matchtid)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Byström

Inlägg av Byström »

android skrev:MoDo lever på firma Olofsson/Byström ( 2+3 resp 1+5 på i åttondelen). Kan man spela hårt på dessa så är det nog inga problem. Just Olofsson verkar vara en extrem målskytt. Har aldrig fått klart för mig om det är för att han skjuter bra eller vad det är. Han har sammanlagt i grundserierna gjort 33 mål på 40 matcher och som sagt 2 mål på 3 slutspelsmatcher lägg också till att han har gjort två mål på 4 matcher med U19 landslager i år. Ingen storvuxen spelare, är junior även nästa säsong.
Jasså, en Byström:are i Modo? Nej nu skäms jag.. :(

Ska försöka gå med en kompis på matchen, har inte varit nere på några juniormatcher tidigare och vet egentligen inte varför...
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Skulle kunna vara kul att gå på. :)
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Jag rekommenderar verkligen alla att gå. Kul hockey och en grabbar som verkligen gillar att spela för Djurgårn.

Snabb guide till några av killarna de flesta inte sett något av som är värda att hålla ett extra öga på:

Målvakt:
Marcus Due-Boje - Reaktionssnabb målvakt, bofast i ungdomslandslagen. Inte så stor som moderna målvakter brukar vara, mer Tellqvist än Wesslau om man ska göra jämförelser i spelstil.

Backar:
Calle Ackered - Enormt spelskicklig back, vårdar pucken bra och ett riktigt vapen i PP. Bra handledsskott och tajming. Var tidigare något av en säkerhetsrisk men har slipat bort de stora bristerna.
Erik Gustafsson - Fysisk tvåvägsback som gått framåt starkt under säsongen. Är inte rädd för att släppa handskarna. Tippas av många bli nästa back som får a-lagskontrakt.
Philip Holm - Har redan fått a-lagskontrakt. Spelar enkelt och ospektakulärt. Bra skridskoåkning.

Forwards:
Måns Krüger - Mycket lik storebrorsan i spelstil. Men inte lika ettrig runt målet och i sarghörnen, istället har han nog lite finare teknik och passningarna sitter på bladet i lite högre utsträckning.
Fredric Weigel - Ytterst spelskicklig center, jobbar hårt över hela banan och tappar sällan pucken. Drar sig inte för att ta sig an större motståndare och står upp för laget.
Pontus Åberg - Pontus har en nästan unik skridskoåkning och klubbteknik. En fröjd att se och han kan gå hur långt som helst. Spelar lite för sig själv ibland bara, men det lär bli bättre med åldern.
Ludwig Blomstrand - Storväxt center eller ytter med riktigt bra skridskoåkning. Utvecklingskurvan är inte helt olik Andreas Engqvists. Kan bli intressant nästa säsong då han lär få mer ansvar i J20.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

AMMC skrev:Jag rekommenderar verkligen alla att gå. Kul hockey och en grabbar som verkligen gillar att spela för Djurgårn.

Snabb guide till några av killarna de flesta inte sett något av som är värda att hålla ett extra öga på:

Backar:
Calle Ackered - Enormt spelskicklig back, vårdar pucken bra och ett riktigt vapen i PP. Bra handledsskott och tajming. Var tidigare något av en säkerhetsrisk men har slipat bort de stora bristerna.
Erik Gustafsson - Fysisk tvåvägsback som gått framåt starkt under säsongen. Är inte rädd för att släppa handskarna. Tippas av många bli nästa back som får a-lagskontrakt.
Philip Holm - Har redan fått a-lagskontrakt. Spelar enkelt och ospektakulärt. Bra skridskoåkning.

.
Menar du att Erik sitter i omklädningsrummet ofta då eftersom det är matchstraff på det han verkar gilla? Läser jag dina rader rätt? om så är fallet önskar jag inte honom upp i A-laget förrän reglerna ändrats kring fighting eller han behåller handskarna på. :) Vi vinner inga matcher med folk i utvisningsbåset.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Magnutz skrev:
AMMC skrev:Jag rekommenderar verkligen alla att gå. Kul hockey och en grabbar som verkligen gillar att spela för Djurgårn.

Backar:

.
Menar du att Erik sitter i omklädningsrummet ofta då eftersom det är matchstraff på det han verkar gilla? Läser jag dina rader rätt? om så är fallet önskar jag inte honom upp i A-laget förrän reglerna ändrats kring fighting eller han behåller handskarna på. :) Vi vinner inga matcher med folk i utvisningsbåset.
Han är inte nån fighter som i NHL men han backar inte när det behövs och såna spelare behöver alla lag. Förövrigt är det väldigt sällan en spelare i Elitserien drar på sitt lag boxplay för att han släpper handskarna, då åker i regel bägge två.

Hellre en 5 min för roughing än 2 min för hakning stup i kvarten.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

:) Bra, en järnkamin med andra ord. Såna vill vi ha!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Lite bilder på våra J20 killar i seriefinalen mot HV tidigare.

Bild

Bild

Bild

Bild

Om bilderna fuckar upp forumet för någon får ni skriva det här så raderar jag img-taggarna och länkar bara. Funkade ok när jag förhandsgranskade nu i alla fall.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Top picks for the future - forwards del 2
Lite information om de i mina ögon mest lovande DIF-juniorerna.

http://bit.ly/e55egH
Skriv svar