Hata aik
Re: Hata aik
Ja, Salas, pretty nasty är den faktiskt. Lite som Lavander-klippet nån la upp. Blev liksom aldrig rätt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hmm... Evolutionsteorin säger inte att den starkaste överlever, utan den mest lämpade.
Fail John Goodman.
Hursomhelst var det bra upplägg på klippet men idén föll platt med det sista NHL-referatet.
Inte det bästa på youtube.
Fail John Goodman.
Hursomhelst var det bra upplägg på klippet men idén föll platt med det sista NHL-referatet.
Inte det bästa på youtube.
Säg den glädje som varar
Givetvis är det äckligt med tanke på att det är aik, men filmen är fruktansvärt välgjord, med undantag för NHL-referatet i slutet av klippet som DIF_Soldier säger. Han som har gjort filmen har klippt ihop den riktigt bra även om det nu må vara aik som den handlar om.
Även om filmen är en hyllning till aik-hockey så förmedlar den ett väldigt vettigt budskap, att ingen match avgörs på förhand på pappret, utan att så länge som man visar mer vilja så är allt möjligt.
Motivation kommer man ofta långt på, och det är något som man alltid ska komma ihåg.
Det finns ur mitt perspektiv inget värre än supportrar som förnekar ren fakta, och jag stör mig något oerhört på sådant. Ett exempel är aikare som förnekar att dom är ett lika stort medgångspack som alla andra lags supportrar, det finns fan inget värre.
Även om filmen är en hyllning till aik-hockey så förmedlar den ett väldigt vettigt budskap, att ingen match avgörs på förhand på pappret, utan att så länge som man visar mer vilja så är allt möjligt.
Motivation kommer man ofta långt på, och det är något som man alltid ska komma ihåg.
Dom som visar vilja och motivation är de som är mest lämpade för yrket som ishockeyspelare, så enkelt är det. Även om man må hata aik över allt annat så är det bara löjligt att förneka deras makalösa säsong, där dom har knäppt hela ishockeysverige på näsan. Hade våra spelare visat upp samma vilja och motivation under 55 omgångar i grundserien så är jag övertygad om att vi hade vunnit årets grundserie före Hv71.DIF_Soldier skrev:Fail John Goodman.
Om det inte framgått så menade jag att filmen är väldigt bra konstruerad, med en bra eftertanke. Hade Mjällby gjort en likadan film så hade jag tyckt precis likadant. Jag försöker att stänga ute hatets synvinkel ibland för att kunna se på andra lags filmer och inse att allt annat än Djurgårdens IF inte är värdelöst. Alla lag har bra och dåliga sidor, och det ger bara färdighet att upptäcka dessa. Det blir roligare att diskutera med andra lags supportrar om man kan hålla diskussionerna på en relativt bra nivå och stänga ute hatet genom att ge positivt men även negativ kritik, då blir man oftast respekterad.SirDIFalot skrev:Förstår mig inte på dig bara. Svårt att se det som är "fy helvette vilken bra film" i den här. När det den handlar om är så äckligt så man vill spy.
Det finns ur mitt perspektiv inget värre än supportrar som förnekar ren fakta, och jag stör mig något oerhört på sådant. Ett exempel är aikare som förnekar att dom är ett lika stort medgångspack som alla andra lags supportrar, det finns fan inget värre.
- DIF_Soldier
Jag har inte sagt någonting om att det är dåligt för att det är aik, och jag säger ingenting om sammanhanget med klippet eller förnekat deras makalösa säsong - sluta dra förhastade slutsatser.
Jag bara konstaterar att Goodman-citatet är en vanlig felsägning som jag reagerade på. Om man ska vara petig och ordmärka så säger han faktiskt strong, vilket inte passar aik - de är knappast det mest fysiskt starka laget i ligan. Alltså, citatet failar i vilket fall, oavsett vad det är för video.
Jag har sagt det förut och säger det igen, men jag ska vara tydlig så att alla får klarhet i detta;
Jag
Skiter
Fullständigt
I
aik.
Jag bara konstaterar att Goodman-citatet är en vanlig felsägning som jag reagerade på. Om man ska vara petig och ordmärka så säger han faktiskt strong, vilket inte passar aik - de är knappast det mest fysiskt starka laget i ligan. Alltså, citatet failar i vilket fall, oavsett vad det är för video.
Jag har sagt det förut och säger det igen, men jag ska vara tydlig så att alla får klarhet i detta;
Jag
Skiter
Fullständigt
I
aik.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-03-20 05:39:46, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Jo, förvisso. Det har du helt rätt i.DIF_Soldier skrev:Om man ska vara petig och ordmärka så säger han faktiskt strongest, vilket inte passar aik - de är knappast det mest fysiskt starka laget i ligan. Alltså, citatet failar i vilket fall.
- Datsyuk_13
Säga vad man vill om TV4:s insatser i detta hockeyslutspel, men detta är i alla fall en av få positiva saker som man hittills har lyckats mäkta med...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Det som stör mig mest av allt denna säsong, är att ajk är "bättre" än D.I.F denna säsong...
Vi klarade inte av kvarten, dom är i semifinal.
Spöa hiv 71 med 4-0 i matcher, det är fan inte dåligt.
Tur att Djurgårn är bäst i Stockholm i alla fall

- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Dessvärre är vi ju inte bäst i stan längre heller.....Hawk skrev:Det som stör mig mest av allt denna säsong, är att ajk är "bättre" än D.I.F denna säsong...
DIF!
Nä tänkte på det med. Men slaget om Stockholm, där gick vi segrande ur striden!Daniel942 skrev:Dessvärre är vi ju inte bäst i stan längre heller.....Hawk skrev:Det som stör mig mest av allt denna säsong, är att ajk är "bättre" än D.I.F denna säsong...
Alltid nåt i dessa dystra tider

Njaa...vete fan. HV vek ju ner sig rejält spelmässigt redan i slutet på grundserien, känns faktiskt som det sämsta laget formmässigt som gick till slutspel.Hawk skrev:Det som stör mig mest av allt denna säsong, är att ajk är "bättre" än D.I.F denna säsong...
Jo jag förstår dig, men vad fan med det laget. Är ändå imponerad av råttornas bedrift. Det dom har lyckats med kan ingen ta dom ifrån.Don66-2 skrev:Njaa...vete fan. HV vek ju ner sig rejält spelmässigt redan i slutet på grundserien, känns faktiskt som det sämsta laget formmässigt som gick till slutspel.Hawk skrev:Det som stör mig mest av allt denna säsong, är att ajk är "bättre" än D.I.F denna säsong...
Hiv 71 borde ju ändå kunnat gå längre än en kvartsfinals serie.
Jaså? Det visste jag inte om...Daniel942 skrev:Dessvärre är vi ju inte bäst i stan längre heller.....
Vilket Stockholmslag anser du vara bättre än Djurgården? Bajen Fans, Huddinge, eller kanske Lidingö?

- DIF_Soldier
Gnaget är bäst i stan för stunden, face it. Vi tar igen det kommande år. Vi har varit bäst i stan i 15 år - ett års sabbat skadar inte.
Gnaget har varit bättre än oss 3 av de senaste 24 åren. Låt dem gotta sig. Nästa år är vårt år
Gnaget har varit bättre än oss 3 av de senaste 24 åren. Låt dem gotta sig. Nästa år är vårt år
Säg den glädje som varar
Sett till framgång så är ajk bättre i år. Men, som oftast när man ska avgöra vad/vem som är bäst ska det ju avgöras på lika villkor. Och det närmsta lika villkor du kommer är ju matcherna mot varandra, där DIF gick segrande tillslut. Så på så sätt är ju bäst i stan synonymt med derbymatcherna och den utgången.
Men som sagt, är sjukt imponerad av ajk, är man inte det så gillar man inte hockey utan bara Djurgården
Men som sagt, är sjukt imponerad av ajk, är man inte det så gillar man inte hockey utan bara Djurgården

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Fy fan va dåliga aik är. Dom är ett hån mot slutspelet.