kotten skrev:Dif-fotboll, filmer, serier, vänner och krök. Norrlandsderbyt mellan SAIK och Luleå känns som den tröttaste semifinalen någonsin, suck...
Mina norrländska släktingar som hejar på Luleå var så jäkla glada över att det blev SAIK i semin. Alla sa minsann att det kommer bli samma fest som DIF - aik hade blivit, om inte värre.
Norrlänningar och deras självuppfattning...
De har ju skevare verklighetsbild än vad bajarna har och det säger inte lite. Vetefasiken om de slår gnagarna, men bra nära är det i alla fall.
Tror att felet beror bristen på solljus under vintrarna, förutom den uppenbara inaveln och isoleringen. Det kan inte vara nyttigt med så där mycket mörker...
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Ok, är väl dags att glömma skiten och gå vidare. Men IKVÄLL står Niinima över. Suck....
lhf.. jävlar vilket h*rlag. Madam Abbott var igång och grinade direkt.
Men det mest sjuka och förvånande är när man slår på tv´n och ser att aik spelar semifinal. Fan va illa man mår. Samtidigt slår det en att det inte bara är namnen bak på tröjorna som avgör utan hur väl man får ihop spelet. Även Luleås laguppställning får en att börja fundera över om vi hade för många kockar i år. I vilket fall känns det helruttet att vi inte är ett av lagen i semifinal. Nu när det gått någon dag inser man att vi fick ut väldigt lite av årets lag. Fan....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-daniel- skrev:Fy fan vad DIF hade kört över de här brödgängen som är kvar i slutspelet.
Läskigt tråkiga semifinaler.... *GÄÄÄÄÄÄÄSP*
Ja.. och jag kommer inte över domarens 2a på Eklund i slutet av 3e.. det är inte möjligt att man tar en sån utvisning så sent i en match... jag kommer inte över det.
Nån dag efter såhär så trodde jag att det värsta skulle ha lagt sig, men ju mer jag tänker på det desto mer förbannad blir jag. VARFÖR fick vi två st BP och Fuleå inte ett enda? Abbot f****s slashing mot huvudet/halsen på Owuya i början av matchen. High Sticking på Brodin, trippingen på Zibanejad efter hans målchans i förlägningen plus en jäkla massa fler utvisningssituationer. Och så får de två helt, i sammanhanget, bedrövliga utvisningar med sig! Helt sjukt.
Att den mest inavlade av de inavlade stod i Canal+ sändningen i början och gnällde om hur det inte var spark för att det var domaren som puttade till honom och EFTER att C+ visat bilderna påstå att det var tack vare domaren som Zibanejad ramlade. Jäkla h**lag detta Fuleå är.
Jepe skrev:Nån dag efter såhär så trodde jag att det värsta skulle ha lagt sig, men ju mer jag tänker på det desto mer förbannad blir jag. VARFÖR fick vi två st BP och Fuleå inte ett enda? Abbot f****s slashing mot huvudet/halsen på Owuya i början av matchen. High Sticking på Brodin, trippingen på Zibanejad efter hans målchans i förlägningen plus en jäkla massa fler utvisningssituationer. Och så får de två helt, i sammanhanget, bedrövliga utvisningar med sig! Helt sjukt.
Att den mest inavlade av de inavlade stod i Canal+ sändningen i början och gnällde om hur det inte var spark för att det var domaren som puttade till honom och EFTER att C+ visat bilderna påstå att det var tack vare domaren som Zibanejad ramlade. Jäkla h**lag detta Fuleå är.
Nu har de även domarna med sig i semin!
fuleå spelar över sin förmåga så det sjunger om det. Arlbrandt kastar sig som den isprinsessa han är och Abbott visar tydliga tecken på sinnessjukdom när han ramlar och reser på sig och ramlar igen och grinar och skrattar och hugger och slappar.. fuleå är ett otäckt lag och som det ser ut studsar allt deras väg. Illa.
Jag tror och tycker att slutspelet 2010/2011 är det sämsta jag sett på mycket länge. Två semifinalserier som lika intressanta som filmjölk... Det är ju nästan synd om kommentatorerna för de försöker hitta bra grejer att snacka om under matcherna men, det blir liksom inget som håller analyserna igång. Det räcker ju att säga: "Hjälp vad skitdåliga de är." sen är det ju liksom utrett.
Ser fram emot att kolla lite NHL.. sen ska jag kika på slutspelsmatcherna vi spelade förra säsongen. Det var fan roligt!