Tack för den här säsongen Djurgårdsfamiljen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tack för den här säsongen Djurgårdsfamiljen

Inlägg av Salas »

DIFDIF skrev:Gå på fotbollen nu istället tills hösten och heja fram grabbarna i blårandigt :)
Du gör mig bara deprimerad när du nämner allsvenskan, för att nu vet man vilken nedgång det blir rent kvalitetsmässigt.
Det är som om att ens enorma kristallampa i vardagsrummet går sönder, och att man i väntan på att en ny ska tillverkas och levereras om sex månader, handlar en ful och sketen liten plastlampa på IKEA för 10 kronor som knappt fungerar.

Väntan på varje ny ishockeysäsong är och förblir ett lidande...
Skippa sommaren, jag vill ha september nu! :cry:
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Salas skrev:
DIFDIF skrev:Gå på fotbollen nu istället tills hösten och heja fram grabbarna i blårandigt :)
Du gör mig bara deprimerad när du nämner allsvenskan, för att nu vet man vilken nedgång det blir rent kvalitetsmässigt.
Det är som om att ens enorma kristallampa i vardagsrummet går sönder, och att man i väntan på att en ny ska tillverkas och levereras om sex månader, handlar en ful och sketen liten plastlampa på IKEA för 10 kronor som knappt fungerar.

Väntan på varje ny ishockeysäsong är och förblir ett lidande...
Skippa sommaren, jag vill ha september nu! :cry:
Äh fotbollen går man ju bara på för att sjunga och dricka bira med Djurgårdsfamiljen i härligt väder knappast för att se på fotboll.

Tack för den här säsongen allihopa, en helt okej säsong med både underbara och mindre underbara ögonblick.

Bäst
- 11/1 derbyt - Total kross både på isen och på läktaren.
- Hemmapremiären - Vändningen i tredje med 2 mål på 22 sekunder och en liten revansch.
- KF6 - Grym stämning och hoppet om guld levde vidare.
- Juniorverksamheten - Fortsätter poppa upp nya hela tiden Zibanejad, Sörensen, Mitman, Claesson och John Norman har alla gjort mer eller mindre stora avtryck i A-laget. Och under A-laget så kör juniorlagen över allt motstånd, framtiden ser ljus ut.
- Owuya - Liknande utvecklingskurva som Wesslan hade förra säsongen, makalöst bra efter nyår.

Sämst
- 5-2 5-2 - Fruktansvärt.
- Ojämnheten - Upp och ner hela tiden, sjukt frustrerande.
- Veteranerna - Har (med några undantag) inte riktigt orkat ladda om efter förra säsongens succé och dom unga killarna har fått dra ett stort lass i år.
- Bombom och Widing - Har inte alls levt upp till förväntningarna man hade på dom inför säsongen.
- Ridderwall - Man vill ju så gärna att det någon gång ska lossna för Stefan och efter förra säsongen så trodde man att det stora genombrottet skulle ske i år. Men Stefan har tyvärr inte tagit chansen och det är synd med tanke på vilken potential han har.
- Sudden death - Skamligt dålig statistik i denna spelformen och blev det som tillslut satte stopp för Djurgården säsongen 10/11
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Säsongen 10/11 kommer jag att komma ihåg som en berg- och dalbana. Spelmässiga minnen? Nja knappast, men godbitar finns att hämta ändock.

1. Ett hoppande Globen i kvartsfinal 6 - kommentar överflödig!
2. Nisses hyllningar på Hovet - antar att det inte bara var jag som fällde en tår där.
3. Dånet då Jimpa skrinade in på isen vid lineup, under kvartsfinal fyra - susar fortfarande i öronen.

Utvisning: Luleå. Klubben som oavsett slutspelets utgång alltid kommer att förbli en parantes i svensk ishockey. Det gäller spelare, ledare såväl som fans.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

Två ord: underkänd skitsäsong.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Enda ljuspunkten jag ser nu i detta mörker är att vi åkte ur i kvarten. Detta måste bädda för en enorm tändvätska inför nästa säsong. Om vi vunnit detta år så hade nästa säsong blivit en parentes och mer än halva laget hade säkert försvunnit.

Nu har vi att se fram emot Hardys kanske sista säsong i DIF. Tror och hoppas att de med verkligt DIF-hjärta nu ställer upp och bärgar detta efterlängtade GULD till DIF.

Har en förhoppning att vi behåller stommen i detta lag och förstärker där bristerna visat sig tydligt.

Man känner sig såååå ledsen och bedrövad just nu. Hade nästan varit skönare att vi förlorat med 4-0 i matcher då hade man mest varit förbannad. Nu trodde man ju på en vändning och det känns sååå jävla hopplöst att vi hela tiden förlorar på mållinjen. Men som sagt tredje gången gillt. 2011 - 2012 blir ett enda stort DIF år. AIK hamnar i kvalserien igen och vi krossar allt jäkla motstånd och visar SVERIGE vilka som äger.

Nu jävlar DIF tar vi nya tag...idag börjar vi kampen mot vårt 17 SM-GULD. Lycka till och tack spelare och alla ledare som ändå kämpade in på mållinjen denna säsong...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Magnutz skrev:Avgrunden: Nisses 27 december. Jimmies ljumskar.
11 Oktober 2010 - Marcus Ragnarsson slutar med ishockeyn.

Sett till förväntningarna jag hade under säsongen så är den underkänd. Med dom värvningar vi gjorde så hade jag förväntat med en plats på topp 4 i grundserien och en semifinal. Men 2010/2011 var inte vår säsong, som kantats av så fruktansvärt mycket frustration. Man visste ju vilken potential lag hade, men ibland så gick det bara inte.

Jag är fortfarande helt förkrossad över förlusten igår, men om man ska blicka framåt så ser framtiden fortsatt ljus ut. Publiktrycket tycks bara bli större trots att resultaten ifrån förra året uteblivit, Juniorerna tar plats i fortsatt strid ström och och vi har en stark stomme inför nästa år.

Jag har haft säsongskort sedan säsongen 2006/2007, så det här var en unik säsong för mig då Djurgården för första gången underpresterat. Så som supporter så har man satts på prov, vilket har varit en ganska härlig upplevelse i sig. För nu vet jag mer än aldrig att jag aldrig kommer att sluta att älska den här föreningen.

Tack, Djurgårdsfamiljen! Nu är det bara att ligga på stranden och käka glass i väntan på hösten...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:
Magnutz skrev:Avgrunden: Nisses 27 december. Jimmies ljumskar.
11 Oktober 2010 - Marcus Ragnarsson slutar med ishockeyn.

Sett till förväntningarna jag hade under säsongen så är den underkänd. Med dom värvningar vi gjorde så hade jag förväntat med en plats på topp 4 i grundserien och en semifinal. Men 2010/2011 var inte vår säsong, som kantats av så fruktansvärt mycket frustration. Man visste ju vilken potential lag hade, men ibland så gick det bara inte.

Jag är fortfarande helt förkrossad över förlusten igår, men om man ska blicka framåt så ser framtiden fortsatt ljus ut. Publiktrycket tycks bara bli större trots att resultaten ifrån förra året uteblivit, Juniorerna tar plats i fortsatt strid ström och och vi har en stark stomme inför nästa år.

Jag har haft säsongskort sedan säsongen 2006/2007, så det här var en unik säsong för mig då Djurgården för första gången underpresterat. Så som supporter så har man satts på prov, vilket har varit en ganska härlig upplevelse i sig. För nu vet jag mer än aldrig att jag aldrig kommer att sluta att älska den här föreningen.

Tack, Djurgårdsfamiljen! Nu är det bara att ligga på stranden och käka glass i väntan på hösten...
Ragge var en besvikelse men ganska väntat. Och mycket avgörande för vårt backspel. Som helhet är säsongen en besvikelse men det finns fler lager än så. Det finns sköna avsnitt också. Om man ska likna vår säsong vid en lång tv-serie så är vissa delar de grymt bra avsnitten med sköna skämt och bra skådespel. Andra är det där jävla musikalavsnittet som alltid letar sig in i dem..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Krügermeister

Inlägg av Krügermeister »

Jag förstår inte det här snacket om uppehåll. På fredag är det kvartsfinal 2 hemma mot Modo i J20-slutspelet. Vi ses på Hovet.
_______________________________________________________________________________________
"When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Totalt jävla mörker. Så här dagen efter känns det nästan ännu surare än igår. Blurgh.

Säsongen som helhet var nog en av de mest ojämna säsongerna jag skådat. Enormt tafatt spel i några matcher i rad, för att fullständigt blomstra i några osv.osv. Det där självförtroendet och riktiga viljan fanns totalt sett inte där. Ja, vi höjde oss men det var alldeles för låg lägstanivå. Alla skador, att Ragge slutade, Nisses stroke etc gjorde verkligen att allt kändes piss.

Slutspelet vart väl som grundserien; för ojämnt. Vi borde i ärlighetens namn ha vunnit den här serien. Någon av de 3 första matcherna skulle vi knipit och sen hade vi avgjort i fredags i den kokande Golfbollen. Jag är helt övertygad om att vi med det flowet vi haft senaste matcherna skulle krigat ner SAIK... Luleå kommer inte ha en chans till det samma. På något sjukt vis tycker jag dock att det är tillfredställande att det faktiskt betyder något att komma högre upp i tabellen än motståndarlaget så man får hemmaplansfördel (båda hemmalagen vann i den 7:e avgörande). Det gör liksom 55 omgångar i grundserien värt att kämpa för.

Nästa säsong måste helt klart målet vara att få en bättre jämnhet i laget, då är jag övertygad om att vi får ett mer positivt utfall. Sen beror det naturligtvis på vilka som stannar / försvinner / tillkommer men kan vi få en fortsatt positiv utveckling på våra underbara juniorer, samtidigt som vi fyller på med några namn så tror jag det kan bli trevligt. Mest intressant är väl ändå målvaktssidan, hur resonerar Owuya? Hur resonerar DIF angående Tellan?

Spretig post, ledsen för det.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Många bra åsikter och jag vill bara instämma och tacka laget och er på forumet för den här säsongen. Trots att säsongen i stort är en besvikelse så faller vi med flaggan i topp och det är jag väldigt glad för. Hade vi åkt ut med 4-0 eller 4-1 hade det känts mycket tyngre och mindre hoppfullt inför nästa säsong.
Jag tycker finalförlusten i fjol var tyngre också för då var vi sjukt bra stora delar av säsongen till skillnad från den här där det liksom aldrig riktigt klaffat.

Ser fram emot silly season där målvaktsposten blir mest spännande att se hur den löses. Jag vet faktiskt inte själv ens vad jag vill riktigt.

Sportfåne som man är så kommer jag följa resten av slutspelet (och sen även fotbollen). Oavsett hur det går så känns det ändå som att man hellre är en ledsen djurgårdare än en glad gnagare...
Danmark

Inlägg av Danmark »

mange tak for en dejlig sæson fra danmark ,syntes lidt vi havde stolpe ud
men Hardys jarnkaminer kommer stærkt tilbage .længter allerede til næste sæson .
once again thanx
Djurgården til i die ,then i wanna be burried on Hovet with an carlsberg in my hand
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Är fullständigt bedrövad, går omkring som i trans och bara tänker: tank om..tänk om...tänk om... och målar upp olika scenarion om hur det kunde ha gått om tex stolpjävlarna inte stått i vägen eller om Zibbe fått in den där pucken förlängningen...osv osv.

Men är så oerhört stolt över våra spelare.
Som de kämpat i denna kvartsfinal!
Är så glad att vi fick uppleva K6 i Globen. Vilken underbar kväll.

Det som fastnat absolut starkast i minnet är matchen mot SAIK den 26/12.
Nisses otroliga glädje när han gjorde sitt mål glömmer jag aldrig....
Efter Nisses stroke tyckte jag laget rasade ett bra tag. Tog nog väldigt
hårt på spelarna, speciellt Mackan som sägs vara den som kände Nisse bäst.

Den som imponerat starkast på mig är Owuya. Att vara så hånad och avskydd av många (speciellt efter andra Derbyt) och komma tillbaka och slå ut Ridderwall så totalt. Att en kille från Allsvenskan med skittaskig räddningsprocent sen tar och vinner målvaktsligan. Enormt!

Och sist då, den som förvånat mig mest och även gjort mig mest besvikem är faktiskt Ridderwall. Här har han all världens chans att göra sin bästa säsong ever. Förstemålis och han är också free agent i NHL och vill säkert dit. Han hade allt att spela för och så sumpar han det helt. Synd, för jag gillar honom verkligen.

Tack alla ni på Forumet som ofta förgyllt min tillvaro efter matcher. Ni har ofta fått mig att skratta gott.

Men mest av allt TACK DJURGÅRDEN. Jag känner alltid en sån glädje och kärlek när ni glider in på Hovet (även annars också förstås). Trots att säsongen gått upp och ner tappade jag aldrig hoppet. Ni har gett mig så mycket glädje. Nu är det dock slut och väntan till september känns väldigt lång och jobbig.

Hoppas ni alla här på forumet får en bra sommar så på återseende i höst.
Och då jävlar är det guld som gäller!
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

Tack alla!

Fredagen den 18 mars 2011 i Globen kommer alltid att vara ett av mina finaste idrottsminnen. DIF-familjen på topp, 13000 som hoppade i Globen! Synd att det sedan tog slut i Luleå, laget var värt ett bättre öde. Tack för allt!
Användarvisningsbild
BlueBrigade
Kontakt:

Inlägg av BlueBrigade »

TACK alla i klacken och aktiv sittplats!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

BlueBrigade skrev:TACK alla i klacken och aktiv sittplats!
Tack själv! Ni i Blue Brigade har gett Djurgårdsfamiljen många fina minnen, och jag hoppas och tror att ni fortsätter på samma sätt kommande säsong, ni gör ett fantastiskt arbete för stämningen på Hovet.
Skriv svar