K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Millwall
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Inlägg av Millwall »

Mash skrev:1.Ragnarssons avsked, fy fan vad sorgligt det var.

2. Järnkaminernas dag, sjuka TIFOn! Galet bra jobbat.

3. Nisse Ekman, vi hoppas att du kommer tillbaka helt återställd till ett normalt liv. Det är skönt att se dig på Hovet, vi är med dig överallt!

4. Derby 3 och 5, vi visade hur hockey skulle spelas för råttpacket och dom blev förnedrade på läktaren. Även på deras födelsedag.

5. Skellefteå matchen hemma 26/12 (Memoriserat datumet) med vinst 5-1, galet på läktaren och sambatakter på isen.

6. Kvartsfinal 6, bästa som vi gjort i Globen. Sittplats agerar klack runtom i Globen, hånar Luleåsupportrarna samt systrarna Abbott. Hänger med på sångerna så hela Globen ekade, det var galet och det är ENDAST, ENDAST vi i Djurgårdsfamiljen som kan uppleva något sånt igen.

7. Falken födelsedag, hans presenter var dom bästa och att få en sådan uppvaktning. Fan jag är avundsjuk! Hoppas du orkar en säsong till Falk!
8. Vi sabbade Gnagets 120-årsdag :)
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Anderberg »

Hur sentimentala och ledsna vi än må vara så måste man få säga att denna säsong är ett fiasko sett till materialet. Vi har fått utt max 70% av laget och det ser jag som oerhört svagt sett över 62 matcher.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det känns mer vemodigt idag...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Som alltid när en säsong är över känns det tomt. En säsong som varit aningen konstig. Spelet hackade ordentligt under grundserien men nu på slutet såg det äntligen lite bättre ut. Tyvärr vaknade laget försent. Sett till övertidsstatistiken den här säsongen var det ingen skräll att det var Luleå som gjorde mål i period fyra i går.
http://bit.ly/idfKU2
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Millwall skrev:

3. Nisse Ekman, vi hoppas att du kommer tillbaka helt återställd till ett normalt liv. Det är skönt att se dig på Hovet, vi är med dig överallt!

4. Derby 3 och 5, vi visade hur hockey skulle spelas för råttpacket och dom blev förnedrade på läktaren. Även på deras födelsedag.

5. Skellefteå matchen hemma 26/12 (Memoriserat datumet) med vinst 5-1, galet på läktaren och sambatakter på isen.

6. Kvartsfinal 6, bästa som vi gjort i Globen. Sittplats agerar klack runtom i Globen, hånar Luleåsupportrarna samt systrarna Abbott. Hänger med på sångerna så hela Globen ekade, det var galet och det är ENDAST, ENDAST vi i Djurgårdsfamiljen som kan uppleva något sånt igen.

7. Falken födelsedag, hans presenter var dom bästa och att få en sådan uppvaktning. Fan jag är avundsjuk! Hoppas du orkar en säsong till Falk!

TACK! Schyssta minnen behövs en dag som denna!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Här kommer lite uppmuntran:

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Edin skrev:Här kommer lite uppmuntran:

Den är såååå underbar
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Såhär dagen efter vet man inte vad man ska säga.. Så vad fan ska man göra nu? Hoppas att aih och luleå åker ur.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Alltså, slutspelet är slut. De lag som fortfarande spelar matcher är för min del ointressanta. Det jag hoppas på, lite halvslött är att lulää inte tar sig till final och att kaffe bk får det svårt mot aih och tappar många spelare pga skador. saik får vinna. Det ger jag mitt godkännande till, men utöver mina två önskningar förhåller jag mig passiv. Inget hat. Inget. Det orkar jag inte.

Däremot känner jag mer och mer för DIF. Så är det och det kommer väl i förlängningen ge mig en hjärtinfarkt inom en 10års-period. Hard shit guys.

/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

Millwall skrev:

120-årsdagen är med i punkt 4, underbar känsla!
inloss

Inlägg av inloss »

Nu kom jag hem från det äckliga skoterlandet! Tack till alla som slöt upp igår!
Speciellt tack till er vi träffade i Luleå på Strand gallerian eller vad den hette, banderoll-boysen och er på tåget! Fan va kul vi hade innan match, synd bara att vi inte fick behålla glädjen efter matchen...

Bild
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

kotten skrev:

Den är såååå underbar
"Ni sänder inte det här?"
"Jo-- nej för fan! Inte en chans..."

Såg det för någon vecka sen också. Riktigt klockrent och skön harmoni. Alltid lika vemodigt att veta att en del kommer försvinna...
Säg den glädje som varar
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Höll mig medvetet borta från matchtråden igår för att inte skriva en massa dumheter.

Idag känns det vansinnigt tomt. Toooooomt.

Galet tungt att Zibanejad var en minut och 55 sekunder från att få göra DIF historiska.

Det är en förlust för svensk hockey att genomtrista luleå vars spel går ut på att släppa in färre mål än motståndarna istället för att göra fler mål än motståndarna går vidare till semi.
Sedan är det nästan en ännu större förlust för ishockeyn att deras anmälningscirkus på dadda-hink-och-spade-nivå ska få avgöra en sista och avgörande match. Om alla klubbar och föreningar skulle agera på det viset och hålla på och anmäla varandras spelare för minsta småsak skulle det spåra ur innan vi hinner blinka. Barnsligt och osportsligt. De har agerat mer patetiskt än Assyriska efter kvalet.

Surt att behöva avsluta säsongen med en så jobbig förlust, i synnerhet efter den grymma upphämtningen. Stör mig som fan på att jag inte kunde gå i fredags utan fick ge bort biljetten till brorsans polare, jävligt surt att missa partyt!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jag säger som Soldaten, vad ska man göra nu?...

Jag har verkligen levt hockey sedan ET startade förra året. Det jag gör framför datorn är att kolla på hockeysidor. Nu känns det bara tomt, jag går fortfarande in av ren reflex på t.ex. HockeyExpressen, men nu blir jag bara förbannad när jag läser nånting om hockey ö.h.t.

Så vad fan ska jag göra nu?
DIF!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Daniel942 skrev: Så vad fan ska jag göra nu?
Första april lirar J20 kvartsfinal mot Modo på Hovet.

Jag är i alla fall inte redo för att ta semester ifrån hockeyn.
DIF_Soldier skrev:
kotten skrev:

Den är såååå underbar
"Ni sänder inte det här?"
"Jo-- nej för fan! Inte en chans..."

Såg det för någon vecka sen också. Riktigt klockrent och skön harmoni. Alltid lika vemodigt att veta att en del kommer försvinna...

"Det är en annan del av Köping, och du ska vara med nu".
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst