Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

Hoppas på att vi får behålla stommen av laget så att det går att bygga upp ett nytt. Vad gäller värvningar är jag osäker. Det måste göras rätt. laget måste utvärderas när det är klart vilka som stannar. Sen ska det byggas bakifrån. Nu har Mark blommat ut så en målvakt behöver vi inte lägga pengar på. Mark 1a med Sandberg som 2a. Backsidan kan behöva något nytt. Två nya stabila... Sen behöver vi fylla på med centrar. Vilka vet jag inte...

Lagbygget ska bli mycket intressant att följa. Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan vi har ett fullt lag. Det är så mycket lättare att planera säsongen då. Sen hoppas jag på att vi plockar upp unga spelare. Problemet med dem är ju att NHL snattar dem om de blir för bra.. så vad vi behöver är bra men inte överbra 25-30åringar som är villiga att slåss för en plats i laget. Toppa av det med ett gäng superhungriga junisar och en handfull oldies så..

Ge mig mer hockey......
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Om O.Eklund inte får förlängt så vore det fint om Timmy ville komma hem. Han har, förutom att han är bra stabil, ett mycket bättre skott än Oscar.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Nichlas Falk skrev:- Jag tror att jag kommer att fortsätta, men man får ta sig en funderare. Det känns fördjävligt just nu, avslutar kaptenen.
Vad säger forumarna om en säsong till för Falken? Tycker själv att han betyder mycket för laget, men börjar det inte gå lite väl sakta nu? Luttrad..
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:Om O.Eklund inte får förlängt så vore det fint om Timmy ville komma hem. Han har, förutom att han är bra stabil, ett mycket bättre skott än Oscar.
Jag gillar O Eklund. Han kan mycket väl bli en riktig trotjänare som ger allt, sånt som är svårt att köpa för pengar. Sen ser jag hemskt gärna Timmy och Kyle, men det är kanske för att det gick så bra i slutspelet ifjol?!

Tjärnqvist skulle jag vilja ha på skridskoträning. Han behöver få upp speeden lite.
Nilson behöver också arbeta på farten.
Fimpen fortsätter som han gjort.
Cehlin bör utvecklas nästa säsong.
Galler-Mika likaså...
Brodin också.
Tim Eriksson är värdefull. Snabb. Teknisk. Vi behöver honom. Dyr att ersätta antar jag.
Otto: Måste hitta motivationen. Ojämnheten måste bort. han behöver kanske nya kedjekompisar.
Falken: Orkar han och är på så ska han spela minst en säsong till.

Bombom.. kluven här. han är så grymt ofokuserad emellanåt och verkar ha svårt att tagga till när det "bara" gäller serielunkmatcher,.
Kronwall: behöver hitta sin optimala speltid/match. Bra men långsam. behöver öka farten.
Printz: Keep it up. Bra som fan. Behöver träna klubbteknik.
Honken: keep it up. Behöver bli lite starkare. Träna proppar.
Lassen. Nej, tyvärr inte. Han kan inte behålla platsen.
O Eklund: Träna positionsspel och slagskott.

Aja.. lite whiskeypåverkad här men.. heja oss nästa säsong.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Tjärnqvist måste vi bara förlänga med.
DIF!
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Kentta skrev:
Nichlas Falk skrev:- Jag tror att jag kommer att fortsätta, men man får ta sig en funderare. Det känns fördjävligt just nu, avslutar kaptenen.
Vad säger forumarna om en säsong till för Falken? Tycker själv att han betyder mycket för laget, men börjar det inte gå lite väl sakta nu? Luttrad..
Falken ska vara kvar! Men han får nog skola in sig på att spela back på heltid! ;-)
Användarvisningsbild
android

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Nu blir det en skön nervös känsla så fort mobilen vibrerar.

"Mika Hannula klar för två år till i DIF"

Kom igen!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Kentta skrev:
När Falk slutar blir jag sjukt ledsen även om han skulle vara urusel. Men Falk gjorde ändå en helt okej säsong och skulle vara kul om han kunde stanna ett tag till om han håller+att han betyder nog väldigt mycket utanför isen och på träningarna. Men han ska ju inte stanna "bara för att det är Falk" men jag tycker att han är värd en plats.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
Kentta skrev:Om O.Eklund inte får förlängt så vore det fint om Timmy ville komma hem. Han har, förutom att han är bra stabil, ett mycket bättre skott än Oscar.
Jag gillar O Eklund. Han kan mycket väl bli en riktig trotjänare som ger allt, sånt som är svårt att köpa för pengar. Sen ser jag hemskt gärna Timmy och Kyle, men det är kanske för att det gick så bra i slutspelet ifjol?!

Tjärnqvist skulle jag vilja ha på skridskoträning. Han behöver få upp speeden lite.
Nilson behöver också arbeta på farten.
Fimpen fortsätter som han gjort.
Cehlin bör utvecklas nästa säsong.
Galler-Mika likaså...
Brodin också.
Tim Eriksson är värdefull. Snabb. Teknisk. Vi behöver honom. Dyr att ersätta antar jag.
Otto: Måste hitta motivationen. Ojämnheten måste bort. han behöver kanske nya kedjekompisar.
Falken: Orkar han och är på så ska han spela minst en säsong till.

Bombom.. kluven här. han är så grymt ofokuserad emellanåt och verkar ha svårt att tagga till när det "bara" gäller serielunkmatcher,.
Kronwall: behöver hitta sin optimala speltid/match. Bra men långsam. behöver öka farten.
Printz: Keep it up. Bra som fan. Behöver träna klubbteknik.
Honken: keep it up. Behöver bli lite starkare. Träna proppar.
Lassen. Nej, tyvärr inte. Han kan inte behålla platsen.
O Eklund: Träna positionsspel och slagskott.

Aja.. lite whiskeypåverkad här men.. heja oss nästa säsong.
Bra analys av spelarna. Delar din uppfattning helt. Hoppas mest av allt på att få behålla stommen och att vi kan krydda med en riktigt bra klassback. Borde gå om vi tappar Nisses (tragiskt nog) och Widings löneutgifter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

Honken viker återigen ner sig och är vår genomgående sämsta back i slutspelet. Han är alldeles för slö, feg och vek för att vara bra i slutspelshockeyn. Synd på en annars fin säsong för honom. Boumedienne var helt makalöst överlägsen de sista tre matcherna och visade, tillsammans med Marcus Nilson, att de är bäst när det gäller. Otto skall behållas men hans ansvar måste bli mindre. Tredjecenter känns rimligt. Cehlin tycker jag man kan släppa, han skapar ingenting och kan inte ens göra mål i tom bur. Vi hat tillräckligt många skridskoskickliga rightskyttar.

Ser helst att Mark lämnar och att vi får in Tellan. Han kan ge oss en helt annan kontinuitet och har en mycket mer konsekvent och lugn målvaktsstil om man jämför med Mark.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag tar vad som helst, så länge dom kan träffa målet när dom skjuter.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2753659.ab
Kan han komma hem?, eller han han kontrakt på flera år som han inte kan bryta?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

kaminor skrev:
Järnkamin90 skrev:Det ryktas om att William Wallén är på väg bort från Frölunda..
Är detta något man borde försöka fånga till sig?
Nej.

----------------

Drömmen:

Ölvestad - Möller (ny) - Nilson
Bremberg (ny) - Zibanejad - Hannula
Tjärnqvist - Otto - Brodin
Norman - Henrik Eriksson (ny) - Tim
Kempe - Fimpen - Cehlin

Ut: Krüger, Widing, Söder

Kronwall - Holmqvist
Printz - Eklund
Tjärnqvist (ny) - Timmy (ny)
Claesson

Ut: Lassen, Falk, Bombom, Deilert, Lennhammer

Owuya (Tellan/Wesslau om han sticker till NHL)
Sandberg

Ut: Riddarn
Bremberg passar inte in i Djurgårdens spelstil kan jag tycka..
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Okej, en snabb analys av spelarna som enligt Sportbladet är tveksamma inför nästa säsong:

Josef Boumedienne: Har 1+1 på kontraktet om jag inte minns fel, förläng.
Stefan Ridderwall: Tack och hej
Mark Owuya: Det svåraste nöten av dom alla. Jag vill jättegärna se en förläning med Mark, men killen är ung och vill prova på NHL. Frågan är om han inte drar redan i sommar.
Oscar Eklund: Förläng! En kille jag kan se mig lira i DIF karriären ut.
Nichlas Falk: Han får spela så länge han vill.
Staffan Kronwall: Jag vill se honom i DIF-dressen nästa år, tror inte han är sugen på att dra utomlands
Christian Eklund: Kommer givetvis förlänga
Nils Ekman: Tyvärr så har nog Nisse spelat sin sista ishockeymatch. Förbannad sorgligt.
Mika Hannula: Förläng, tyvärr så lockar väl KHL.
Marcus Krüger: Kommer att testa lyckan i NHL
Kristofer Ottosson: Kommer att förlänga.
Daniel Widing: svårt, killen har underpresterat men han har så mycket i sig. Ska han stanna i DIF kan han inte ligga kvar på den lön han sitter på nu.
Mathias Tjärnqvist: Jag vill att han ska få ett kontrakt på 2-3 år, tror dock tyvärr att han går i broderns fotsteg och flyttar till Ryssland.

Dessastannar förmodligen:
BomBom
Oscar Eklund
Ottosson
Kronwall
Fimpen

Tveksamma:
Nichlas Falk
Tjärna

Lämnar:
Widing
Owuya
Ridderwall
Hannula
Krüger
Ekman
Senast redigerad av Edin den 2011-03-21 10:13:50, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Om Nichlas Falk vill spela ytterligare en säsong så ska han självklart ha ett kontrakt, det är inget att diskutera. Killen är en legend och ska själv få bestämma när han vill lägga av.
Låst