K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011
Re: K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Just idag är det fan inte en gräjjt däj tå bi alajv..Magnutz skrev:Lyssna.
- Lee Harvey Oswald
Kentta skrev:Just idag är det fan inte en gräjjt däj tå bi alajv..Magnutz skrev:Lyssna.
Neej,
Kanske en gräjt day to be a wife,för då hade man kanske sluppit må så uselt bara pga lite ishockey
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nej, men texten är rätt bra om man är lite låg. Vi kan inte ändra på det som hänt, bara trivas i det att vi faktiskt är del av Sveriges bästa förening.Kentta skrev:Just idag är det fan inte en gräjjt däj tå bi alajv..Magnutz skrev:Lyssna.
(naturligtvis gråter jag bakom masken)
Samma som varje år så här dags... Även de gånger vi vunnit SM-guldet infinner sig samma tomhet.Daniel942 skrev:Faaan vad jag längtar till September...
-
Det spelar en j-vla roll, tycker jag! Inte nog med att Allsvenskan är världens sämsta "proffs"liga, den är dessutom full med pissiga importer. I hockeyn ska vi minsann inte ha några hemska tjecker (vilket jag håller med om), men i fotbollen går det bra med ett helt gäng mediokra afrikaner! Fyfan... och fyfan för lileååååå... j-vla bonnjävlar...Mindrocker skrev:Vad fan spelar det för roll?FabbeK skrev:Någon som ens är sugen på en fotbollssäsong där anrika Djurgårdens IF ställer upp med en snudd på komplett startelva utan en enda svenskfödd?
Bara att ladda om till augusti, då skiten börjar igen... ut med soppan Widing och Bombom. In med Möller (och vinnerksallen Laine

Ja, svensk fotboll är usel. Det är årtionden av jantefiering som sabbat den. Att vara ego på en fotbollsplan är ett msåte om du ska bli en striker av klass. Annars blir du en.. sopa.Metal Machine skrev:Det spelar en j-vla roll, tycker jag! Inte nog med att Allsvenskan är världens sämsta "proffs"liga, den är dessutom full med pissiga importer. I hockeyn ska vi minsann inte ha några hemska tjecker (vilket jag håller med om), men i fotbollen går det bra med ett helt gäng mediokra afrikaner! Fyfan... och fyfan för lileååååå... j-vla bonnjävlar...Mindrocker skrev:Vad fan spelar det för roll?FabbeK skrev:Någon som ens är sugen på en fotbollssäsong där anrika Djurgårdens IF ställer upp med en snudd på komplett startelva utan en enda svenskfödd?
Bara att ladda om till augusti, då skiten börjar igen... ut med soppan Widing och Bombom. In med Möller (och vinnerksallen Laine)!
Ser fram emot hockeyn i september. Fotboll? Nej.
Tack för den här gången Krüger, lycka till där borta!
Och Falken, om det här var sista matchen så ja..
Du har fan varit ovärdelig för Djurgården!
Och Falken, om det här var sista matchen så ja..

-
Jag måste för övrigt ge ett stort plus till Krüger i dag. Jag tycker inte att han har gjort så mycket nytta på slutet, men fyfan vad bra han var i dag! Tyvärr så räckte det inte ändå.
(extra) Plus annars till Brodin, Hannula och Zibanejad.
(extra) Plus annars till Brodin, Hannula och Zibanejad.
Känns såklart tomt, vi försökte men det gick inte. Vi var 2 min från att bli historiska men så är det i livet.
Sjuk längtan till september nu alltså. Hoppas det vaskas runt i truppen och sen taggar vi om till en ny säsong som förhoppningsvis går längre och bättre än denna.
Sjuk längtan till september nu alltså. Hoppas det vaskas runt i truppen och sen taggar vi om till en ny säsong som förhoppningsvis går längre och bättre än denna.
Nä, han har ju inte spelat på några matcher pga. sjukdom, då är det svårt att göra nytta...Metal Machine skrev:Jag måste för övrigt ge ett stort plus till Krüger i dag. Jag tycker inte att han har gjort så mycket nytta på slutet, men fyfan vad bra han var i dag! Tyvärr så räckte det inte ändå.
Men inte omöjligt...kaminor skrev:Nä, han har ju inte spelat på några matcher pga. sjukdom, då är det svårt att göra nytta...Metal Machine skrev:Jag måste för övrigt ge ett stort plus till Krüger i dag. Jag tycker inte att han har gjort så mycket nytta på slutet, men fyfan vad bra han var i dag! Tyvärr så räckte det inte ändå.
Avgå Jocke.
Den där utvisningen som Luleå fick med sig i slutet av matchen blev väldigt, väldigt avgörande. Med den nivå domaren hade haft under matchen tycker jag inte att det var utvisning. Lägligt för Luleå hittade domaren dock en utvisning när de som allra bäst behövde den. Utvisningen blev Luleås nyckel in i matchen igen. De förvaltade den gåvan från domaren väl måste jag säga. Självklart känns det bittert att Djurgården inte får ett enda powerplay på en hel match.
Vi borde ha fått med oss en utvisning i förlängningen, för väljer domaren att i princip fria för allt i en hel match för att sedan i slutet av matchen hitta en 2 när hemmlaget jagar kvittering så borde Djurgården i rättvisans namn fått chansen att spela powerplay i förlängningen.
Visst var Luleå mycket bra idag men det var trots allt nära att gå vägen. Hade vi inte åkt på utvisningen i slutet av matchen eller fått ett powerplay i förlängningen så hade det kunnat sluta på ett lyckligt sätt.
Det går självfallet inte att hoppas på något annat än att Luleå ryker all världens väg nu i semifinalen. Ett tråkigt lag som spelar tråkig hockey med spelare och ledare som grinar som småbarn.
Vi borde ha fått med oss en utvisning i förlängningen, för väljer domaren att i princip fria för allt i en hel match för att sedan i slutet av matchen hitta en 2 när hemmlaget jagar kvittering så borde Djurgården i rättvisans namn fått chansen att spela powerplay i förlängningen.
Visst var Luleå mycket bra idag men det var trots allt nära att gå vägen. Hade vi inte åkt på utvisningen i slutet av matchen eller fått ett powerplay i förlängningen så hade det kunnat sluta på ett lyckligt sätt.
Det går självfallet inte att hoppas på något annat än att Luleå ryker all världens väg nu i semifinalen. Ett tråkigt lag som spelar tråkig hockey med spelare och ledare som grinar som småbarn.
-
Ja, för de var ju de matcherna jag syftade på, eller hur? Pucko...kaminor skrev:Nä, han har ju inte spelat på några matcher pga. sjukdom, då är det svårt att göra nytta...Metal Machine skrev:Jag måste för övrigt ge ett stort plus till Krüger i dag. Jag tycker inte att han har gjort så mycket nytta på slutet, men fyfan vad bra han var i dag! Tyvärr så räckte det inte ändå.