K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Re: K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Inlägg av norrlandsgold »

Känns surt när vi hade 2 minuter kvar så kvitterar dom.
Men som sagt.. tar nya tag nästa år. Tack för i år djurgården hockey, så syns vi nästa år igen.

Ni krigade som riktiga krigare. Hockeyn är inte den samma utan er i slutspelet.
Men ni gav inte upp ni gav allt.. Hata inte det andra laget för att dom vann. Se istället till er otroliga upphämtning .. 3 raka matcher. Och sen gå till sudden och förlora. Håll era huvuden högt , för ni är hjältar.. Hjältar för mig och många andra.
Ni är DJURGÅRDEN!
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
detvarsaemrefoerr

Inlägg av detvarsaemrefoerr »

Man får inte glömma att media alltid favorerar "underdogs" och DIF och HV var storvilt som man gärna såg på offerbänken. Nästa år är media med oss och mot Luleå, gnagarna och de andra semifinalklara. Man kommer att säga i tidningarna och TV att: "Fantastiskt av Djurgården att komma tillbaka så starkt efter den jobbiga kvartsfinalförlusten, som Luleå vann tack vare ett defensivt spel och ett tråkigt anmälningsförfarande i kulisserna. Rättvisa skippades när Särkejärvis och Hårde Hardys Skellefteå gjorde processen kort med Norrbottningarna. Säsongen 11/12 däremot går helt i Stockholms Stolthets tecken"...
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

detvarsaemrefoerr skrev:Man får inte glömma att media alltid favorerar "underdogs" och DIF och HV var storvilt som man gärna såg på offerbänken. Nästa år är media med oss och mot Luleå, gnagarna och de andra semifinalklara. Man kommer att säga i tidningarna och TV att: "Fantastiskt av Djurgården att komma tillbaka så starkt efter den jobbiga kvartsfinalförlusten, som Luleå vann tack vare ett defensivt spel och ett tråkigt anmälningsförfarande i kulisserna. Rättvisa skippades när Särkejärvis och Hårde Hardys Skellefteå gjorde processen kort med Norrbottningarna. Säsongen 11/12 däremot går helt i Stockholms Stolthets tecken"...
Bor du under en sten eller?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Enorm tomhet.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Ruggigt nära att krossa statistiken, ett par minuter till så. Men jag la ner när Lule kvitterade till 3-3. Det som varit absolut sämst med DIF 2010/2011 har varit förlängningar. Satte mig och betalde räkningar istället vilket gjorde mig på ungefär lika bra humör.
Bättre lycka nästa år, hoppas Luleå vinner skiten så slipper man tänka "om".
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Med flaggan i topp föll vi Stockholms Stolthet.

DJURGÅRN tills döden skiljer oss åt
Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
FabbeK
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av FabbeK »

Någon som ens är sugen på en fotbollssäsong där anrika Djurgårdens IF ställer upp med en snudd på komplett startelva utan en enda svenskfödd?
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

FabbeK skrev:Någon som ens är sugen på en fotbollssäsong där anrika Djurgårdens IF ställer upp med en snudd på komplett startelva utan en enda svenskfödd?
Vad fan spelar det för roll?
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

FabbeK skrev:Någon som ens är sugen på en fotbollssäsong där anrika Djurgårdens IF ställer upp med en snudd på komplett startelva utan en enda svenskfödd?
Allsvenskan har aldrig intresserat mig, oavsett vad det är för nationaliteter som lirar.... Det är som en dålig version av nån korpen-liga och efter att man följer PL och CL rätt hårt så är det ju rent omöjligt att kolla på svensk fotboll... tyvärr! :(
Användarvisningsbild
detvarsaemrefoerr

Jepe skrev:
detvarsaemrefoerr skrev:Man får inte glömma att media alltid favorerar "underdogs" och DIF och HV var storvilt som man gärna såg på offerbänken. Nästa år är media med oss och mot Luleå, gnagarna och de andra semifinalklara. Man kommer att säga i tidningarna och TV att: "Fantastiskt av Djurgården att komma tillbaka så starkt efter den jobbiga kvartsfinalförlusten, som Luleå vann tack vare ett defensivt spel och ett tråkigt anmälningsförfarande i kulisserna. Rättvisa skippades när Särkejärvis och Hårde Hardys Skellefteå gjorde processen kort med Norrbottningarna. Säsongen 11/12 däremot går helt i Stockholms Stolthets tecken"...
Bor du under en sten eller?
Lite grus i håret bara. Håll med om att media älskar att hata Djurgården! Men faller in i hyllningskör så fort det går bra för oss. Och det kommer det göra i höst.
Användarvisningsbild
detvarsaemrefoerr

Capcash skrev:
Allsvenskan har aldrig intresserat mig, oavsett vad det är för nationaliteter som lirar.... Det är som en dålig version av nån korpen-liga och efter att man följer PL och CL rätt hårt så är det ju rent omöjligt att kolla på svensk fotboll... tyvärr! :(
Trevligt tillfälle att träffas, dricka en bira och se killarna springa efter en boll och tjånga lite. Sommaravkoppling inför allvaret nästa säsong.
Senast redigerad av detvarsaemrefoerr den 2011-03-20 21:23:01, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det är en känsla som infinner sig nu som bara kommer över mig en gång per år. Det är en känsla som delar sig i två likt ett snöre som råkat tvinna upp sig och skapat två trådar där det från början bara fanns en. Den ena tråden är fylld av tyngd tomhet och brustna drömmar medan den andra är fylld av en försiktig stolthet, en stolthet över att tillhöra något större, något jävligt bra. En stolthet över att¨ha varit med och stöttat laget på plats på Hovet och i Globen.
Den ena tråden fylld av besvikelse och tomhet blir mindre för var sekund som går medan den andra tråden fylld med stolthet spinner sig själv allt tjockare för att snart ta över helt. I bildspelet som flimrar förbi framför mina ögon ser jag Fimpens energiska jävlar anamma, Widings helt enorma glädje över att göra mål. Jag ser också Nisse vinkandes från sin loge på Hovet, när vi hyllar honom och jag ser En 17-årings första trevande steg mot en vad jag tror blir en helt enorm hockey-karriär. Jag ser mycket som är gott. Jag ser att framtiden, den är vår.

Säsongen 2011/2012 börjar nu, och den börjar med en Skål! för det som varit och en skål för det som är och en SKÅL för det som komma skall!

PS. Vad sägs om att vi bestämmer oss redan nu för att spela annandagshockey?! DS.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

detvarsaemrefoerr skrev:
Capcash skrev:
Trevligt tillfälle att träffas, dricka en bira och se killarna springa efter en boll och tjånga lite. Sommaravkoppling inför allvaret nästa säsong.
Jo, skulle väl vara det då.. att få spendera lite tid med likasinnade och dricka lite bira! :P
DIFwishes

K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Inlägg av DIFwishes »

Kan nu konstatera att norr om Gävle återfinnns bara fjollor ich avdankade NHL-divor. Ja, en och annan illaluktande Ost återfinns också. Ge fanskapet till Ryssland, så slipper vi alla socialbidragstagare.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Äckligt att den kvarvarande Abbott-systern gjorde tre poäng också. Sjukt ovärt känns det nu.
Låst