Slutspelet 2011
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Slutspelet 2011
Ja... helvete.DIF_Soldier skrev:Vad fan gör man nu......?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Passar också på att tacka Djurgården för en fantastisk upphämtning i den här serien. Från totalt mörker till ett litet, litet hopp som tändes i måndags. För att blossa upp till en jättelåga efter matchen i onsdags. Efter fredagens kvitteringsmatch var man i extas. Härligaste kvällen (trots 90 grader feber...OK, en smula överdrivet) på bra länge. Globen gungade, mullrade & rullade nerför Nynäsvägen. Vettefan om den har slutat rullat än..?
Efter kvällens match så finns det bara tomhet. Vet inte vad jag skall skriva. Vi krigar oerhört tappert. Mackan Nilson gör sin bästa match för säsongen, Zibanejad / Krüger & Hannula gör en fenomenal match. Boumedienne är grym genom hela slutspelet (förutom några utvisningar där det rann över en smula). Ottoson visar i de senaste 3-4 matcherna att han fortfarande håller på den här nivån. Falk gör en strålande avslutning på sin karriär (?).
Mest av allt är man dock imponerad av killar som Zibanejad & Norman. Så oerhört kloka. Så oerhört skickliga.
Den spelaren i DIF som totalt sett gjort den blekaste insatsen, både under grundserien som nu under slutspelet måste ändå vara Cehlin. Riktigt tråkigt då han har så otroligt mycket hockey i sig. Förstår inte riktigt den utvecklingen.
Orkar inte mer. Bläh.
Tack DIF i vilket fall att ni krigade. Tack för härliga hemmamatcher på slutet här. Tack för att ni ger mig ett hopp om en bra framtid för vår förening.
Efter kvällens match så finns det bara tomhet. Vet inte vad jag skall skriva. Vi krigar oerhört tappert. Mackan Nilson gör sin bästa match för säsongen, Zibanejad / Krüger & Hannula gör en fenomenal match. Boumedienne är grym genom hela slutspelet (förutom några utvisningar där det rann över en smula). Ottoson visar i de senaste 3-4 matcherna att han fortfarande håller på den här nivån. Falk gör en strålande avslutning på sin karriär (?).
Mest av allt är man dock imponerad av killar som Zibanejad & Norman. Så oerhört kloka. Så oerhört skickliga.
Den spelaren i DIF som totalt sett gjort den blekaste insatsen, både under grundserien som nu under slutspelet måste ändå vara Cehlin. Riktigt tråkigt då han har så otroligt mycket hockey i sig. Förstår inte riktigt den utvecklingen.
Orkar inte mer. Bläh.
Tack DIF i vilket fall att ni krigade. Tack för härliga hemmamatcher på slutet här. Tack för att ni ger mig ett hopp om en bra framtid för vår förening.
- DIF_Soldier
Jag tror inte att du förstår riktigt... Helt seriöst - Vad fan gör man nu?Magnutz skrev:Ja... helvete.DIF_Soldier skrev:Vad fan gör man nu......?
Säg den glädje som varar
Ser på Premier League, Champions League och NHL. Sen kan man väl slå över till Canal Plus ibland för att få se Färjestad förnedra aik, men något intresse i årets semifinaler finner man ju inte. Det finns inga hatkänslor mellan lagen i det här slutspelet längre, och det är bara sorgligt att tre av de fyra mest intressanta lagen i Sverige rök i kvarten.DIF_Soldier skrev:Vad fan gör man nu......?
Semifinal: Fuleå - Skellefteå = Den mest ointressant semifinalen någonsin?
Final: Färjestad - Skellefteå = Den mest ointressanta finalen någonsin? Jag tror fan till och med att 90% av alla FBK-supportrar håller med om det. Noll känslor i det mötet.
- DIF_Soldier
Lyssnar på My Last Day med Raised Fist.
Lying here still fully awaiting the darkness to take me away from the pain.
This is my last day.
The darkness is taking me away from the pain.
En låt som passar utmärkt i en stund som denna. Men kruxet är att bandet är från... just det - Luleå.
Lying here still fully awaiting the darkness to take me away from the pain.
This is my last day.
The darkness is taking me away from the pain.
En låt som passar utmärkt i en stund som denna. Men kruxet är att bandet är från... just det - Luleå.
Säg den glädje som varar
Jag orkar inte ta tag i "sen". Undrar vad man ska fylla tomheten med. Får fråga nån som inte har något lag i sitt hjärta vad de gör.
-
Inte så mycket för fotbollSalas skrev:Ser på Premier League, Champions League och NHL. Sen kan man väl slå över till Canal Plus ibland för att få se Färjestad förnedra aik, men något intresse i årets semifinaler finner man ju inte. Det finns inga hatkänslor mellan lagen i det här slutspelet längre, och det är bara sorgligt att tre av de fyra mest intressanta lagen i Sverige rök i kvarten.DIF_Soldier skrev:Vad fan gör man nu......?
Semifinal: Fuleå - Skellefteå = Den mest ointressant semifinalen någonsin?
Final: Färjestad - Skellefteå = Den mest ointressanta finalen någonsin? Jag tror fan till och med att 90% av alla FBK-supportrar håller med om det. Noll känslor i det mötet.

Får börja ladda och småtitta på resten av slutspelet samt ägna sig åt annat som glädjer en, bilsport och sina band

Kan dock hålla med rejält om intresset i semifinalerna, helt sannslöst vad tråkigt, hoppas råttorna har kommit över sin hybris nu bara så färjestad kan visa att de inte är nåt egentligen.
Mina Djurgårdsvänner, innan jag går och lägger mig ska jag dela med mig med en sak som är värd att tänka på:
INGET LAG HAR SLAGIT UT OSS UR SLUTSPELET UNDER ORDINARIE MATCHTID PÅ 2 ÅR!
(försöker hitta något positivt just nu)
INGET LAG HAR SLAGIT UT OSS UR SLUTSPELET UNDER ORDINARIE MATCHTID PÅ 2 ÅR!
(försöker hitta något positivt just nu)
2014-04-07, vad hände?
Man laddar inför DIF-solna aik på råttsunda den 4:e April.DIF_Soldier skrev:Jag tror inte att du förstår riktigt... Helt seriöst - Vad fan gör man nu?Magnutz skrev:Ja... helvete.DIF_Soldier skrev:Vad fan gör man nu......?
-
Ja vad gör egentligen de som inte har något lag att följa?Magnutz skrev:Jag orkar inte ta tag i "sen". Undrar vad man ska fylla tomheten med. Får fråga nån som inte har något lag i sitt hjärta vad de gör.
Löser korsord? Läser de stora ryska författarna? Promenader med hunden?
Gå på bio kan man ju knappast göra tre gånger i veckan...
Vafan gör de?
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Dif-fotboll, filmer, serier, vänner och krök.
Norrlandsderbyt mellan SAIK och Luleå känns som den tröttaste semifinalen någonsin, suck...
Norrlandsderbyt mellan SAIK och Luleå känns som den tröttaste semifinalen någonsin, suck...
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
I väntan på augusti får det bli Stadion, bira, träning, stranden och sex. Vad sägs om det? 

Mina norrländska släktingar som hejar på Luleå var så jäkla glada över att det blev SAIK i semin. Alla sa minsann att det kommer bli samma fest som DIF - aik hade blivit, om inte värre.kotten skrev:Dif-fotboll, filmer, serier, vänner och krök.
Norrlänningar och deras självuppfattning...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Magnutz svarar jajjamensan på allt utom det sista. Min sambo vill inte att jag vänslas med gossar.Anderberg skrev:I väntan på augusti får det bli Stadion, bira, träning, stranden och sex. Vad sägs om det?