K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Slutspel
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Inlägg av Slutspel »

mailat till Mikael Lundström nu, ju fler som trycker på desstu bättre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

B.I.B.A skrev:
-daniel- skrev: Arto Blomsten. 'Nuff said.

Finns inte en människa som inte är Djurgårdare som orkar höra honom kommentera DIF-matcher.
Lite skillnad med Arto tycker jag. Även om han uppenbarligen håller på DIF så är han väldigt rak och tydlig i sina bedömningar och kan ärligt säga om DIF gör bort sig eller det andra laget gör något bra.

Det är min åsikt om Arto, inte jämfört med idag, för dagens match såg jag inte.
Men jag förstår inte vad alla tycker var så konstigt i dag?

Att Granqvist är i extas när en motståndare vinner över DIF är ju inte så konstigt (sett till att han är gnagare) och att Thomas Johansson är "anti-DIF" är så jävla uppenbart och har varit genom hela sin kommentatorskarriär för att han så gärna så gärna inte vill framstå partisk för DIF eftersom han spelade hos oss så många år...

Tycker inte ens det var speciellt enerverande den här matchen. Men jag är kanske luttrad.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Själv hatar jag nog mest att höra Arto som kommentator, spelar ingen roll vilken match. Fan vad jobbig han är i mina ögon
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

-daniel- skrev:
B.I.B.A skrev:
-daniel- skrev: Arto Blomsten. 'Nuff said.

Finns inte en människa som inte är Djurgårdare som orkar höra honom kommentera DIF-matcher.
Lite skillnad med Arto tycker jag. Även om han uppenbarligen håller på DIF så är han väldigt rak och tydlig i sina bedömningar och kan ärligt säga om DIF gör bort sig eller det andra laget gör något bra.

Det är min åsikt om Arto, inte jämfört med idag, för dagens match såg jag inte.
Men jag förstår inte vad alla tycker var så konstigt i dag?

Att Granqvist är i extas när en motståndare vinner över DIF är ju inte så konstigt (sett till att han är gnagare) och att Thomas Johansson är "anti-DIF" är så jävla uppenbart och har varit genom hela sin kommentatorskarriär för att han så gärna så gärna inte vill framstå partisk för DIF eftersom han spelade hos oss så många år...

Tycker inte ens det var speciellt enerverande den här matchen. Men jag är kanske luttrad.
Du är luttrad. Avgå! :)
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Ända kul som man ser fram emot e o se vad vi får för lag till nästa år ..hoppas Järlan kan överraska positivt..o så e det the wall i globen i maj iallafall:)...tyckte det roliga i hockeyn förstördes hellt till denna match av pajkastningen o anmälningarna .....hockeyn känns död för mig har ingen lust att ens kolla vidare på slutspelet....tack för i år alla.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Glory1 skrev:Själv hatar jag nog mest att höra Arto som kommentator, spelar ingen roll vilken match. Fan vad jobbig han är i mina ögon
Det är ju bara för att han ser ut som en ur "3 små grisar".
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Slutspel skrev:mailat till Mikael Lundström nu, ju fler som trycker på desstu bättre.
Lägg ner! Vi är inte Luleå. Vi är stolta Djurgården. Anmäla kan bonnlagen få göra.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Skyller förlusten på luleås anmälningar..

Med Ölvestad i laget hade vi vunnit.
Vi förlorade 3 matcher utan honom
Och vann 3 med honom i laget..

nej, inte ens det lyckas bedöva min ilska,smärta,tomhet efter förlorat mot ett sånt tråkigt,ruttet äckligt jävla skitlag som Luleå.

Min ilska och hat mot hv är inget jämfört med det hat jag känner just nu mot luleå.

Hur fasiken kan det va att domarna bara bedömde att DIF gjorde ojusta saker på isen idag?
Lägg därtill backarnas oförmåga tat få ut pucken i slutet av tredje i BP.
Tänk om vi hade fått göra ett i tom bur..
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

spocksbeard skrev:känns död för mig har ingen lust att ens kolla vidare på slutspelet....tack för i år alla.
Samma här.. men det är ju inte så konstigt när det bara är skitlag, bönder, nån råttjävel och en och annan skoter-raggare kvar... vafan är det att glo på??.. Tur fasen Stanley Cup drar igång snart så man får lite riktig hockey innan hösten!

Tack för i år peeps... nästa säsong är vi starkare och fan så mycket bättre med Zibbe och kidsen som leder laget!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Magnutz, jag förstår att du är upprörd på dem, men det är bara en bråkdel av din ilska.

Du är besviken av en helt annan anledning och vill hitta en syndabock. Jag förstår dig.
Delvis ja, men jag är inte tokförbannad ikväll. Vi står ändå upp och driver fram till 2-3 i slutet av 3e. vi gör det vi kan och vi gör det som luläää sa att de skulle göra: Vi stod upp på isen och ville avgöra det där. Luläää gjorde tvärt emot vad de sa och lät anmäla Jimmie och Mackan. De visste väl att Mackan skulle slippa undan men att Jimmie antagligen skulle få en kompensationsavstängning. Där avgjordes kvällens match. Sen avgjordes serien under de tre första matcherna.

Jag har reagerat lika under seriematcherna jag köpt, när kommentatorerna pissat på DIF, men det är klart att det svider extra nu. Nu kommer jag driva det här för så som de snackar under en avgörande 7e match i ett slutspel ska de inte göra. Det är oprofessionellt och förstörde matchen för mig.

NHL är ett föredöme här. Där hyllar och dissar de skoningslöst åt båda håll, åtminstone i de matcher jag sett och det är ju ganska många.

De måste skärpa sig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

-daniel- skrev:
Slutspel skrev:mailat till Mikael Lundström nu, ju fler som trycker på desstu bättre.
Lägg ner! Vi är inte Luleå. Vi är stolta Djurgården. Anmäla kan bonnlagen få göra.
Lundström ska anmäla, inte DIF!
Men ingen av fulabbot ska spela nästa match!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Detta var till sist lika oundvikligt som döden själv.
Det finns en anledning till att ingen vänt 0-3 i matcher, det är förbaskat svårt helt enkelt.
Vi lär få vänta 10år till innan nästa sånt här läge uppstår, inte för DIF då utan överhuvudtaget i ett ES-slutspel.

Annars var detta bara ett logiskt slut & en bra sammanfattning på en i stort sett menlös misslyckad säsong.
Vi leder men kan inte knyta ihop säcken i 3:e .....& förlorar i sudden.
Men ingen kan säga att vi inte försökte.
Bombom & Nilson kliver fram & visar sin rutin,
Bäst när det gäller!
Tyvärr svek min favorit genom alla tider i DIF Ottosson, vek, tveksam, klumpig & gjorde ett gäng dåliga avvägningar.

Att luleå är det bästa laget över 7 matcher är svårt att säga emot, ikväll var man både rappare & starkare än DIF.
Men att åka ut i kvarten med denna på pappret otroligt starka DIF-trupp är iaf IG.

Tack DIF för ett förlängt lidande, det var en rätt så kul sista vecka trots allt.
Men denna fördömda söndag 20/3 hade vi kunnat hoppa.
K2 på Hovet, där sprack drömmen...

Önkar till sist luleå både som stad & ishockeyförening allt olycka framöver.
Jag menar vad har Japan gjort, ja förutom Pearl Harbor då?
Kunde inte Tsunamin spolat bort luleå istället?
Orättvist...
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-03-20 20:38:14, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
henka83

Inlägg av henka83 »

Jag hoppas inte styrelsen hugger oss ytterligare i ryggen med taskig ekonomi nu...

Ond känsla...

Nån mer med samma känsla? :?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

henka83 skrev:Jag hoppas inte styrelsen hugger oss ytterligare i ryggen med taskig ekonomi nu...

Ond känsla...

Det tror jag inte. Vi har legat över budgeterat snitt hela säsongen, så även med oväntade värvningar i form av Kronwall och Nilson bör den inte vara i fara.

Lägg till att Kronwall knappast tar ut någon stor lön.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

henka83 skrev:Jag hoppas inte styrelsen hugger oss ytterligare i ryggen med taskig ekonomi nu...

Ond känsla...

Hur menar du nu?
Låst