K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Inlägg av Magnutz »

Så här skrev jag till canal +:
mail till canal + skrev:Upprepar min förra begäran: på grund av att era kommentatorer uppenbart varit partiska i sin rapportering under sportsändningnen LHF-DIF den 20 mars coh därmed totalt förstört min kväll och mina 159kr som jag betalt för att se matchen kräver jag kompensation. Jag reklamerar samtliga Pay-per-View-sändningar jag köpt för det har varit samma visa varje gång. Det rör sig om ett tiotal matcher som jag sett. Jag skulle nöja mig med 1000 spänn för sveda och värk.

Era kommentatorer är fundamentalt odugliga och måste väl för fan vara tvingade till opartiskhet eftersom ni SÄLJER programmen till oss kunder?

Jag förväntar mig kompensation. Och jag förvänar mig att Ni förstår att detta är en reklamation av en produkt jag köpt från er som inte hållit måttet.

Hälsningar,
Magnus
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Ja det första man får upp i skallen var "jaha inte marginalerna med oss nu heller" Precis som i finalen mot hv. Fan att zibbe inte satt den där pucken,inte hans fel men så nära. Jadu precis så här hade jag sett allt innan,fick vibbar från final-matchen förra året. Och bara för vi tar ikapp så ska vi förlora då såklart,Skitmarginaler! Men jag får väll säga det nu då,jag brukar aldrig säga saker innan men.. Jag såg att detta skulle hända,men med en fördel. Djurgården kommer gå otroligt långt nästa år. Se det här som en uppvärming;)
A.Berglund

Inlägg av A.Berglund »

Tycker synn som grabbarna dom gjorde en jävligt bra match, vi var värda att vinna. Att åka ut mot ett skit lag som Luleå är så jävla tungt, gud va jag hatar dom lappjävlarna.

väntar till nästa säsong då kommer det vara våran tur att vinna.

DIF forever.
DIFwishes
Säsongskort: Ja

K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Inlägg av DIFwishes »

Tomt. Bara tomt. Tomhet. Och hör jag en jävla norrlandsdialekt i Stockholm de närmaste månaderna tar jag ansvar för varje handling.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Daniel942 skrev:Om jag får svara på den frågan så måste jag säga att jag är kluven. Man kan inte säga att de inte kämpade och man kan inte säga att de kämpade.
Om de hade kämpat hårt så hade det inte blivit 0-3 från början.
Det var väl ändå inte brist på kämpaglöd som gjorde att det blev 0-3.... Luleå fick oss dig de ville första matcherna. Oerhört små marginaler genom hela matchserien.
Rufus

Inlägg av Rufus »

DIFRobbex skrev: Kan vi bara få in några riktigt bra nyförvärv, så vi får igång samma hype som förra året. Så tror jag vi kommer gå långt i ett slutspel, samt kunna lira på Globen redan i grundserien, för att få in mer pengar.

Tror nästa säsong blir riktigt bra. Får vi bara in en bra och pålitlig målvakt(tellan), samt någon riktigt bra back och en center. Så kommer nästa säsong bli bra.
Bara vi inter gör som denna säsong och plockar in forwards istället för backar och centrar.
Bättre vi jobbar långsiktigt än kortsiktigt som vi gjorde denna säsong..
Att vi behöver nya backar och centrar håller jag med om. Men att kalla in Tellan är det inte läge för nu. Owuya är tillräckligt bra. Eftersom Tellan är betydligt dyrare än Mark är det bättre att ta Mark och lägga mer pengar på ovanstående!
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

VEM ANMÄLER CHRIS ABOTT TILL DICIPLINNÄMNDEN FÖR SLAGET PÅ OWUYA!??
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Lasse Granqvist skrev:OCH DÅ KOMMER LULEÅ IN I ANFALLSZON NU SKA VI SE VAD VI HITTAR PÅ HÄR NU DÅ NUMMER 24 TESTAR ETT SKOTT SOM GÅR RAKT I MAGEN PÅ OWUYA! BLEV EN FARLIG MÖJLIGHET FÖR LULEÅ!!!!

Djurgården tar in pucken i anfallszon spelar runt den fint, men jag måste ändå berömma Luleås fina försvarsspel. Jag älskar Luleå för övrigt. Djurgården kan inte skapa någonting.
Thomas Johansson skrev:LULEÅ KOMMER UPP STARKT I MATCHEN OCH KÖR ÖVER DJURGÅRDEN SOM INTE ALLS GÖR NÅNTING BRA. STOCKHOLMARNA SPELAR TRÅKIGT MEDANS LULEÅ HAR KOMMIT PÅ ETT NYTT SÄTT ATT SPELA HOCKEY PÅ. JAG ÄLSKAR LULEÅ!
DIF!
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Inte ett enda jävla powerplay på över 70 minuter, helt otroligt!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Sitter tyst i mitt rum och hör bilarna susa förbi utanför. Jag borde vara upprörd, arg, ledsen.

Men jag är bara tom. Det finns inga ord. Punkt.
Säg den glädje som varar
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Rufus skrev:
DIFRobbex skrev: Kan vi bara få in några riktigt bra nyförvärv, så vi får igång samma hype som förra året. Så tror jag vi kommer gå långt i ett slutspel, samt kunna lira på Globen redan i grundserien, för att få in mer pengar.

Tror nästa säsong blir riktigt bra. Får vi bara in en bra och pålitlig målvakt(tellan), samt någon riktigt bra back och en center. Så kommer nästa säsong bli bra.
Bara vi inter gör som denna säsong och plockar in forwards istället för backar och centrar.
Bättre vi jobbar långsiktigt än kortsiktigt som vi gjorde denna säsong..
Att vi behöver nya backar och centrar håller jag med om. Men att kalla in Tellan är det inte läge för nu. Owuya är tillräckligt bra. Eftersom Tellan är betydligt dyrare än Mark är det bättre att ta Mark och lägga mer pengar på ovanstående!
Ska vi ha som andra då? Riddarn igen kanske?
Klart Tellan ska in, punkt slut.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev:
Daniel942 skrev:Om jag får svara på den frågan så måste jag säga att jag är kluven. Man kan inte säga att de inte kämpade och man kan inte säga att de kämpade.
Om de hade kämpat hårt så hade det inte blivit 0-3 från början.
Det var väl ändå inte brist på kämpaglöd som gjorde att det blev 0-3.... Luleå fick oss dig de ville första matcherna. Oerhört små marginaler genom hela matchserien.
Mja, du kanske har rätt.. Men det som gjorde att vi hämtade upp 0-3 till 3-3 var det där lilla extra vi gav i varje byte. Och Owuya förstås, som inte var samma vägg idag som de två senaste matcherna.
DIF!
Bigge

Inlägg av Bigge »

Ja man får väl va glad åt att de iallafall kämpade in i det sista. Starkt att komma tillbaka till 3-3 i matcher. Va ju t.om många som undrade va DIF hade i ett slutspel att göra efter grundserien...

Men man tänker på alla lägen i SD som DIF hade, Galler-Mika va ju äckligt nära i början.

Även då de plockade målvakten, hade vi bara varit lite kallare å nogrannare att få ut pcukfan från egen zon, kunde vi avgjort skitet innan SD med ett mål i tom bur.

Alla dessa tänk om.... FAN!
There is no I in TEAM!!!!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Magnutz skrev:Så här skrev jag till canal +:
mail till canal + skrev:Upprepar min förra begäran: på grund av att era kommentatorer uppenbart varit partiska i sin rapportering under sportsändningnen LHF-DIF den 20 mars coh därmed totalt förstört min kväll och mina 159kr som jag betalt för att se matchen kräver jag kompensation. Jag reklamerar samtliga Pay-per-View-sändningar jag köpt för det har varit samma visa varje gång. Det rör sig om ett tiotal matcher som jag sett. Jag skulle nöja mig med 1000 spänn för sveda och värk.

Era kommentatorer är fundamentalt odugliga och måste väl för fan vara tvingade till opartiskhet eftersom ni SÄLJER programmen till oss kunder?

Jag förväntar mig kompensation. Och jag förvänar mig att Ni förstår att detta är en reklamation av en produkt jag köpt från er som inte hållit måttet.

Hälsningar,
Magnus
Tips:
Referera gärna till deras hemsida där det ska stå något i stil med "opartiska kommentatorer" och anklaga dem för falsk marknadsföring och GE INTE UPP! Gå till ARN om de inte ger med sig. Du har allt att vinna!
Avgå Jocke.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

By the way: Tack för i år! Vi ses till hösten min älskade familj!
Avgå Jocke.
Låst