K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Inlägg av -daniel- »

Det är knappast enbart Jimmies förtjänst som gjort att vi vunnit 3 i rad, visst är han sjukt viktig men han är fortfarande inte i 100% form. Tror vi klarar oss bra utan, nu får ju även Krüger komma in i laget igen (utan att ta någons plats) och det är ju bara att hoppas han är i god form.

Niinima åkte tydligen runt lite på uppvärmningen så han lär väl spela, finns väl viss risk att Fälth också gör några byten idag för Luleå i PP framförallt?

Tror vi gynnas oerhört att deras leadingline är splittrad. Det borde vi åtminstone göra. Vår tyngd och bredd skall avgöra den här matchen.

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Enligt Expressen (http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... avgorandet) stängs Ölvestad av för en tackling i tredje kvartsfinalmatchen, en match där Jimmie inte spelade!!!! Hur går detta ihop?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Att finnjäveln åker omkring på uppvärmningen kan även vara en klassisk, så kallad, mörkning. Får vänta tills matchstart helt enkelt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

PNY skrev:Enligt Expressen (http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... avgorandet) stängs Ölvestad av för en tackling i tredje kvartsfinalmatchen, en match där Jimmie inte spelade!!!! Hur går detta ihop?
Det går ihop i och med att huvuddelen av expressens och aftonbladets skribenter är jävla amatörer som allt som oftast skriver fel. Givetvis har dem rört till det även denna gång. Ölvestad stängs av för tacklingen i kvartsfinal 6.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Förlorar DIF den här matchen så tror jag att jag avlider på fläcken.

Avd: Känn ingen press...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Haha lite OT, 16 sidor redan nu. Hur många lär det vara efter matchen om Abbott blir skadad av #4? :lol:
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

kotten skrev:Det går ihop i och med att huvuddelen av expressens och aftonbladets skribenter är jävla amatörer som allt som oftast skriver fel. Givetvis har dem rört till det även denna gång. Ölvestad stängs av för tacklingen i kvartsfinal 6.
Då var det precis som jag misstänkte. :D
Det är svårt att skriva artiklar samtidigt som man är hög på rökheroin.
Användarvisningsbild
JohanPez

K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Inlägg av JohanPez »

SkönaDjurgårn skrev:Inför match 4 byggde jag ett litet DIF-altare hemma med en matchtröja på ena tv-högtalaren och en halsduk knuten runt den andra (tv:n mittemellan) and we never looked back...

Vill inte tippa något resultat men målsnålt med DIF-vinst vore väl ingen skräll och helt okej för mig! Mark fixar biffen.

Kom å tänka på en rolig ramsa senast i Globen. Tycker det var lite charmigt när ca 14.000 åskådare pekade på den lilla Luleåklicken på läktaren och skanderade "En jävla massa bönder....". Vuxenmobbning at its best! :lol:
När vi möter lag som inte drar mer än såhär hade det nästan vart bättre att skrika "En jävla _skara_ bönder!" ;)
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

JohanPez skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Inför match 4 byggde jag ett litet DIF-altare hemma med en matchtröja på ena tv-högtalaren och en halsduk knuten runt den andra (tv:n mittemellan) and we never looked back...

Vill inte tippa något resultat men målsnålt med DIF-vinst vore väl ingen skräll och helt okej för mig! Mark fixar biffen.

Kom å tänka på en rolig ramsa senast i Globen. Tycker det var lite charmigt när ca 14.000 åskådare pekade på den lilla Luleåklicken på läktaren och skanderade "En jävla massa bönder....". Vuxenmobbning at its best! :lol:
När vi möter lag som inte drar mer än såhär hade det nästan vart bättre att skrika "En jävla _skara_ bönder!" ;)
Fattar inte hur fan man inte säljer slut...
Lixom det är söndag (dagen man inte har nått att göra), och ens lag behöver all hjälp dom kan få...
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Om Luleå vinner den här matchen så kommer det bli sjukt kul att se dem bli krossade mot Saik eller LHC, för det är inget snack om saken, de kommer verkligen bli krossade.

Det var riktigt länge sen jag var så här nervös...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Datsyuk_13 skrev:Förlorar DIF den här matchen så tror jag att jag avlider på fläcken.

Avd: Känn ingen press...
Luleå har all press på sig, kom ihåg att DIF redan "förlorade" den här matchserien i lördags förra veckan. Det är första Do or Die matchen för Luleå och de kommer känna den här pressen som växer ju längre matchen går...

Med det vill jag inte ha sagt att jag inte är nervös. Riktigt länge sen jag hade en sån ångest inför match. Fy fan säger jag bara, sjukligt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Äppelmos skrev: Fattar inte hur fan man inte säljer slut...
Lixom det är söndag (dagen man inte har nått att göra), och ens lag behöver all hjälp dom kan få...
Men hallllå...

Det är Luleå vi pratar om. På "veckoschemat - söndag" står det:

1) Ut och bryt is och pimpla röding så det finns mat till veckan.
2) Ut o jaga småvilt
3) Putsa skotern
4) Samla ved
5) Gör upp en brasa
6) Köp snus
7) Fixa HB
8 Valla renarna

Inte lätt att få tid till annat.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-03-20 13:49:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Helvetes jävla skitnervös. Orkar inte detta. Avgör i första pleeease.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Smått nervöst är en underdrift. Herrejävlar. Fy. Kan inte klockan bli 16.00 bara?

Tänk om det går till sudden... Hur i helvete ska man klara av det?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

-daniel- skrev:Men hallllå...

Det är Luleå vi pratar om. På "veckoschemat - söndag" står det:

1) Ut och bryt is och pimpla röding så det finns mat till veckan.
2) Ut o jaga småvilt
3) Putsa skotern
4) Samla ved
5) Gör upp en brasa
6) Köp snus
7) Fixa HB
8 Valla renarna

Inte lätt att få tid till annat.
Eventuella andra aktiviteter med renarna går in under punkt åtta antar jag?
Avgå Jocke.
Låst