DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Crashmash »

Forumindex » Hockey » Djurgården Hockey » DIF i Media
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

"Jag frågade Järlefelt om DIF tänkte anmäla men han sa att det gick inte, att klubbarna inte fick göra anmälan då man har den här överenskommelsen att inte göra det. Han var i det läget besviken på att domarna själva inte tog det vidare och var rätt uppgiven och konstaterade att eftersom domarna inte förde sparken vidare så skulle nog ingen göra det.

Sedan ringde media Lundström som insåg att han som tävlingschef borde se situationen som alla snackade om. Det gjorde han i morse (lördag) och sedan gjorde HAN och ingen annan en anmälan.

Varpå Luleå surnade till på DIF fast det väl egentligen är Lundström de borde lacka på och anmälde två DIF spelare och därmed bröt mot överenskommelsen att inte anmäla varandra.

"
Från Maries blogg, så vad jag förstår så var det media som kontaktade Lundström, som senare gjorde anmälan? Snacka om att Luleå har gjort bort sig, grovt.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tack! Då återstår frågan om denne Mikael Lundström har några kopplingar till DIF i samband med denna anmälan?

Denne Lundström och luleå har verkligen öppnat en burk med ormar i. Hur Lundström har resonerat vet jag inte, men fullt klart är att om detta fortsätter så kommer det inte vara speciellt mycket publik kvar på det tävlingar han är chef för.

Luleå är bara ett stort mysterium för mig. Man tänker sig från början att det ska vara en ort från yttersta norrland fylld med riktiga karlakarlar, men man blir snabbt besviken: Mesigare kollektiv har mig veterligen aldrig skådats inom hockeyn. Man kan inte ens tacklas ordentligt? Som sagt, ett mysterium.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

På sätt och vis kan jag förstå att Luleå känner sig tvingade att göra något. De håller på att få en viktig spelare avstängd och måste agera för att rädda sitt skinn. Visst gör de fel som anmäler, de borde ha skickat sina invändningar till Lundström och sagt "borde du inte anmäla dessa grejer också, i konsekvensens namn?". Inte för att jag håller med om att DIF-spelarna har gått över gränsen men så borde Luleå ha gjort.
Jag tror att det inte blir några fällande domar alls.
Användarvisningsbild
Lady Clio
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lady Clio »

När kan man förvänta sig att disciplinnämnden uttalar sig?
Lelle.

Inlägg av Lelle. »

inloss skrev:
Magnutz skrev:

Jag vill ha en banderoll från Djurgårdare på plats imorgon där det står något om hur det är att vara far till sin bror och hur galet det är att ha ett släktträd som saknar all form av bredd... får lite kräkaskänsla av dem..

Vad vill du ha på banderollen? Vi fixar det
I Luleå anmäler man inte...
I Luleå knullar vi inte renar...

MYTOMANER!
Användarvisningsbild
Niklest

Inlägg av Niklest »

Disciplinnämnden har nyss meddelat att både Cam Abbott och Jimmie Ölvestad är avstängad i eftermiddagens sjunde och avgörande kvartsfinalmatch mellan Luleå Hockey och Djurgårdens IF.
Vi ger aldrig upp!
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Niklest skrev:Disciplinnämnden har nyss meddelat att både Cam Abbott och Jimmie Ölvestad är avstängad i eftermiddagens sjunde och avgörande kvartsfinalmatch mellan Luleå Hockey och Djurgårdens IF.
Ett jävla skämt är vad det är. Hoppas rensjukan träder fram och alla Luleåsvin dör i den. Äckel.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Då passar jag på att tacka för mig!

Jag tänker inte vara en del av den här sandlådan. Jag blir för fan illa berörd. Helt otroligt att man gamblar med publiken på det här sättet genom att dra löjets skimmer över hela slutspelet. Det gäller både DIF och i synnerhet luleå.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Djurgårn skrev:hahaha *Tog ni SPARKen hit? *

Den var fan briljant!
:lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Dags för massmejl till osten?
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

Den som inte hoppar är ett Lule-svin!
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Brukar inte bry mig om idioten Wennerholm men efter den krönikan och det blogginlägg han skrev idag så var jag tvungen o skicka iväg ett mail.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 2755582.ab
http://blogg.aftonbladet.se/26380

Vet, borde inte ge han någon feedback öht men kunde inte hålla mig.

"Hej Mats,

Jag skulle vilja komma med lite kommentarer kring din krönika samt blogginlägg i dagens Sportbladet.

"Att Cam Abbotts "spark" ger två matcher är bara löjligt. Det var inte i närheten av att vara ens farligt för motståndaren."

Jaså, låt säga han varit några centimeter närma Zibanejad och skurit upp vaden?
Nu spelar detta mindre roll. Om du läser regelboken ser du att spark eller försök till spark ALLTID ska ge ett match penalty och således minst en matchs avstängning.

Brukar inte bry mig om dina dåliga blogginlägg, som du dessutom aldrig vågar publicera kommentarer på, eller krönikor.
Men det du skrev idag var såpass dumt att jag kände att jag måste skriva ett litet mail.
Håll dig till friidrott eller någon annan liten skitsport som ingen bryr sig om. Vad det gäller hockey har du sämre koll än Ros."
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Osten ja, vilken jävla pajas. Den respekt man hade för Luleå Hockey har nu helt försvunnit.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Skriv svar