Lady Clio skrev:Det är ju inte direkt konstigt att de upplever att DIF tacklar mot huvudet - de är ju pyttesmå.
Enterfeldt 175 cm mot Ölvestads 184 cm
Chris Abbott 179 cm mot Nilssons 188 cm
Man kanske kan uppfinna några "platågrillor" så att småttingarna kommer upp sig lite här i världen och att deras huvuden kommer i jämnhöjd med andras
Ett passande citat på en Luleå-it - Liten på jorden men stor i orden.
Zibanejad - så cool och kall. Får en käftsmäll och tittar bara på, blir fälld av en spark och tittar bara på - kan tänka mig att det gjorde Abbottarna ännu surare.
Våra härliga Djurgårdsgrabbar ska fortsätta att visa dem att hockey är en tuff sport och vill man vara med i leken så får man leken tåla - dock ska man självklart hålla sig inom tillåtna regler.
Imorgon skriver vi historia!
Summa: Hata dvärgar och för fan, se till att lära domarna döma efter vilka fysiska förutsättningar spelarna har. Om kronwall tacklar en syster Abbott: 194cm mot 179cm... tja, det blir väl "to the head" då... Men hur ska då Kronwall tacka en syster? Ska Kronwall gå ner på knä för att kunna ge Hobbiten en skaplig bröstvärmare? hgahahahah
Tessan skrev: Som Lulespelare borde man skämmas över dessa senaste utspel från sin klubbledning.
Fast det är ju just det man inte lär göra. Kan tänka mig de alla tillsammans suttit vid en falnande lägereld ute på de norrländska vidderna i ett eget litet inavels möte (även kallat Lule-råd) som de tagit sig till efter 2 timmar skoteråkande och konstaterat:
Fabricius (på det renaste norrländska man kan komma): "Jo men visst, de där Stockholmarna nere i Fjollträsk har ett eget regelverk som bara de själva kan stå bakom. Låt oss anmäla några incidenter i senaste matchen så att udda blir jämnt!"
Flens-Osten: "Bra idé, kan vi hitta något som verkar tillräckligt trovärdigt för att få till en avstängning?"
Enterfeldt: Den där Jimmie Ölvestad körde över mig, tycker faktiskt det var riktigt elakt. Det borde kunna bli en avstängning!
Abbot: Oh yeah, and that Marcus Nilson guy hit me with a nice open ice, but I kinda felt he had a high elbow into that situation, wasn't that pretty much much over the top?
Tessan skrev: Som Lulespelare borde man skämmas över dessa senaste utspel från sin klubbledning.
Fast det är ju just det man inte lär göra. Kan tänka mig de alla tillsammans suttit vid en falnande lägereld ute på de norrländska vidderna i ett eget litet inavels möte (även kallat Lule-råd) som de tagit sig till efter 2 timmar skoteråkande och konstaterat:
Fabricius (på det renaste norrländska man kan komma): "Jo men visst, de där Stockholmarna nere i Fjollträsk har ett eget regelverk som bara de själva kan stå bakom. Låt oss anmäla några incidenter i senaste matchen så att udda blir jämnt!"
Flens-Osten: "Bra idé, kan vi hitta något som verkar tillräckligt trovärdigt för att få till en avstängning?"
Enterfeldt: Den där Jimmie Ölvestad körde över mig, tycker faktiskt det var riktigt elakt. Det borde kunna bli en avstängning!
Abbot: Oh yeah, and that Marcus Nilson guy hit me with a nice open ice, but I kinda felt he had a high elbow into that situation, wasn't that pretty much much over the top?
verklighetsfr¨ånvänd jävla skogstomte. varför har de inte munkavle på en sån där uppenbar säkerhetsrisk.. fyfan vilken sopa. Snart kräks jag på svensk hockey. Tycker man itne om tacklingar och hårta tag finns innebandy eller ballett. Uppgraderar lhf till topp-placering på seriens äCkligaste lag.
Det kryper i hela kroppen av frustration när man läser vad idioterna håller på med. Sparken tycker jag är regelvidrig då den inte hör hemma på en ishockeyrink. Det Ölve och Mackan gjorde är absolut inget som ska kunna leda till bestraffning efter matchen.
Jag vet inte om det bara är jag som uppmärksammat vad Luleå har för taktik för att hantera DIFs tacklingar. När en DIF-spelare är på väg att sätta in en perfekt tackling utan händerna i ansiktet så väljer Skoterraggarna att sätta upp klubban i huvudet, helst över halsen på spelaren som försöker tackla. Kanske ska anmäla Niiniima för händelsen mot Zibbe i match 1 (tror jag). Sjukt fegt på så många nivåer.
crike skrev:Det kryper i hela kroppen av frustration när man läser vad idioterna håller på med. Sparken tycker jag är regelvidrig då den inte hör hemma på en ishockeyrink. Det Ölve och Mackan gjorde är absolut inget som ska kunna leda till bestraffning efter matchen.
Jag vet inte om det bara är jag som uppmärksammat vad Luleå har för taktik för att hantera DIFs tacklingar. När en DIF-spelare är på väg att sätta in en perfekt tackling utan händerna i ansiktet så väljer Skoterraggarna att sätta upp klubban i huvudet, helst över halsen på spelaren som försöker tackla. Kanske ska anmäla Niiniima för händelsen mot Zibbe i match 1 (tror jag). Sjukt fegt på så många nivåer.
Jimmie får ju en 2a för det och Mackan gör vad så många andra gör under en match och det MÅSTE få förekomma annars blir det här en statistsport där folk åker omkring och TITTAR argt på varandra men GÖR INGET. Fan. Och nu har de anmält detta. Dömer disciplinnämnden ut avstängning på Jimmie kommer sämre lag att använda sig av detta fram över.
Jag vill ha en banderoll från Djurgårdare på plats imorgon där det står något om hur det är att vara far till sin bror och hur galet det är att ha ett släktträd som saknar all form av bredd... får lite kräkaskänsla av dem..
Jag vill ha en banderoll från Djurgårdare på plats imorgon där det står något om hur det är att vara far till sin bror och hur galet det är att ha ett släktträd som saknar all form av bredd... får lite kräkaskänsla av dem..