Nöjd gnällspik.....

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Nöjd gnällspik.....

Inlägg av Gårdare »

Reflekterar lite över gårdagens överaskningar:

- Som vanligt på väg till ingången går man förbi Sportbaren och där är det
knök-fullt med folk, kul!
- Efter inpassering möts man inte av någon halvtrött människa som vaktar
ingången till sektionen, utan man kan lugnt sätt sig till ro, kul!
- Det första mitt öra reagerar på är "Symphony of Destruction" med
Megadeth.. "...led rats through the streets", kul!
- Under uppvärmningen ljuder låtar som t ex "Enter Sandman", kul!
- Årets intro rankar jag väldigt högt, EXTREMT kul med lite gamla bilder.
- Nöjdare blev man när Globen lyste i dess rätta färger efter en enkel seger

.....finns det något att klaga över? Äh inte idag :-)
Användarvisningsbild
Dingman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Dingman »

Sen den gamla dängan "Snickerboa" när motståndarna blev utvisade :D

Känns riktigt kul med DIF i år. Junisarna levererar direkt. Allt känns mycket bättre än förra året. Hoppas det håller i sig.
Sen får man hoppas på lite mer fans i år också, speciellt när fotbollen är slut. Det låter ju lite negativt från en del när man läser fotbollsforumen, så vi får hoppas att många fler väljer att se på hockey i år nu när vi satsar helt rätt med unga stockholmskillar och inte massa ihopköpta floppar.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Dingman skrev:Sen den gamla dängan "Snickerboa" när motståndarna blev utvisade :D
.
Oj då, håller musiken Division 1 klass i år? =/ Borås HC ligger i division 1F och hade tidigare lag som Pantern på besök. Då spelades "Lille katt" när de äntrade isen osv...!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Legion

Inlägg av Legion »

Då jag sågade introt och musiken som man använt tidigare under försäsongen totalt är det inte mer än rätt att jag kryper till korset och faller in i samma led som Gårdare.

Intro och musik generellt - Riktigt jävla bra!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Mjodå, Bra att juniorerna kliver fram, Mycket bättre än ifjol.

Någon som vet vars det finns bilder på introna btw?
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Enbom skrev:Mjodå, Bra att juniorerna kliver fram, Mycket bättre än ifjol.

Någon som vet vars det finns bilder på introna btw?

Det finns inga(?)
GOGO FIMPEN!
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

..fortsätter resonemanget kring musik under matcherna samt intro...
Enligt mig så finns det bara en riktigt bra introlåt : 2 Unlimited-Get ready for this..Den är helt jävla outstanding..
Det skulle i och för sig vara jävligt grymt att få höra Rage Against the Machine-Killing in the name samtidigt som spelarna äntrar isen..
Adrenalinkicken för såväl spelare som fans att få inleda en drabbning till orden :"Fuck you I won`t do what you tell me" måste ju vara utav modell hyperkrallig..

För att nu återknyta till trådskaparens ämne så är jag helt enig med samtliga skribenter här om att det sannerligen inte fanns mycket att klaga på efter tisdagens drabbning..Det enda som känns lite småtarvligt är väl att jag hade tippat 6-2 på matchen..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Användarvisningsbild
DIFmanglarn

Inlägg av DIFmanglarn »

Ja, det var kul som fan på Globen i tisdags :) Tecknade medlemskap tidigare så jag fick gå in gratis och satt typ snett ovanför klacken, en bit bort. Vilka grabbar alltså, det engagemanget skulle behövas i fotbollen. Var på derbyt dagen efter och även fast vi var bra mycket fler där så var stämningen inget jämfört med Globen i tisdags. Funderar starkt på att skaffa säsongkort ändå, jag vill inte missa den här säsongen!

Måste dock klaga på introt. Det var väl "Kommando Gösta Knivsta" som spelades och även om LG Petrov och Thåström är gamla hjältar så är det ett rätt sunkigt och tråkigt intro. Fick ingen adrenalinkick utav det direkt om jag säger så. Och varför spelades inte Sjung för Gamla Djurgår'n"?

Sedan var ju kvällens garv Moras klack Brakarna (WTF?!) :D Där snackar vi efterblivna bönder iaf med Bajens trumgubbe på fultjack (han trummade ju nåt frenetiskt första och en bit in på andra perioden innan han däckade eller vad han nu gjorde) och deras obegripliga banderoll. Vilka riksmongon!

I överlag så var matchen en grymt positiv upplevelse och jag kommer tillbaka, var så säkra på det!

ÄLSKA DJURGÅR'N!
Användarvisningsbild
SjuFemman
Kontakt:

Inlägg av SjuFemman »

Gårdare:

Byt "nick" din pajas!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

SjuFemman skrev:Gårdare:

Byt "nick" din pajas!
err..vaffö ska han göra det?
Användarvisningsbild
SjuFemman
Kontakt:

Inlägg av SjuFemman »

m0ng00se skrev:

Byt "nick" din pajas!
Däffö "gårdare" är ingenting man kallar sig som Djurgårdare, då det är ett skällsord som pack och annat otyg använder sig av. Jag stör mig kraftigt på det ordet.
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

Riktigt kasst att SFGD inte spelades! Hoppas verkligen att de kommer spela den de resterande matcherna.

Annars var det j*vligt kul i tisdags, och jag tänker lätt stå i klacken på söndag mot LHC.
Hovet är DIF!
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Sinkan, SFGD spelades, men det var Svante Thuressons version, när gamla legender visades på jumbotronen innan match. Rätta mig om jag har fel, men det är väl ändå sällan nån sjunger med i SFGD innan match?
Lycka är att vara djurgårdare
Kojak

Inlägg av Kojak »

I sak har SjuFemman helt rätt. Ordet "Gårdare" är ett skällsord som framförallt sorkarna använder sig av.

Men däremot är det upp till var och en att ha det nick personen önskar :)

I övrigt, jag är så otroligt stolt över DIF just nu! Det är mer hjärta i DIF Hockey idag än vad DIF Fotboll visade upp i onsdags, tyvärr kanske man ska säga, hade ju önskat stora framgångar av båda föreningarna.

Nåväl, nog om det. När det gäller introt, kul att många gillar det. Jag gillar det också sånär som att lejonhuvudena kunde ha passerat, men men...I det stora hela var det klockrent!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

SjuFemman skrev:
m0ng00se skrev:

Byt "nick" din pajas!
Däffö "gårdare" är ingenting man kallar sig som Djurgårdare, då det är ett skällsord som pack och annat otyg använder sig av. Jag stör mig kraftigt på det ordet.
alrighty...hade jag ingen aning om...men det låter inte så farligt i mina öron..bara en förkortning av djurgårdare...ungefär som dalmas förkortas mas...jupjup..
Skriv svar