K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Capcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Inlägg av Capcash »

Ja, det är ju faktiskt så att man har inte så jättemycket skydd på baksidan av benet och uppe vid knäleden... en illa träff här och ett gammalt avdankat fyllo från Kanada kunde sabbat karriären för en av Sveriges mest lovande unga spelare!! Helt sjukt om han inte blir utvisad ur landet efter detta... jävla idiot! :evil:

Hoppas kärringen Abort drar en hälsena imorgon och får resten av sin patetiska karriär kraschad! Är så JÄVLA förbannad på deras patetiska spelstil och alla fula tjuvknep de tar till hela tiden! IDIOTER!
Wayne

Inlägg av Wayne »

Från Kurirens hockeyblogg:

"Norrbottens-Kuriren avslöjade tidigare i dag att Niinimaa för tillfället sitter i bil på väg till Umeå för att där undersökas med en magnetkamera. Du gör inte en akut magnetröntgen om det inte är allvarligt. Jag anade att det var därför som Luleå stängde omklädningsrummet i går och nu vet vi varför. De ville skydda sin finländare - som av allt att döma sitter på läktarplats i sjunde avgörande."

Känns ju som att åtminsone någon av Niinimaa och Cam Abbott missar matchen imorgon. Mycket trevligt isåfall.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Även om Niinimaa spelar så kommer han antagligen vara ganska begränsad. Det är bra för oss. Tror det var i K3 han var riktigt jäkla bra. Särskilt i PP, fångade upp varje puck vid blå och fördelade snabbt och bra.

Ska dom spela med fem forwards i PP istället? Visst, forwards utan självförtroende. Vi har ju en del vassa forwards inne i BP också. Mario, Jimmie, Tjärna, Otto etc. Kan bli lägen för kontring.

Kan inte klockan vara söndag 19.00 nu så matchjäveln är slut... Vid den tiden kommer man ha en känsla på någon av ytterligheterna på känslostången.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Wayne skrev:Från Kurirens hockeyblogg:

"Norrbottens-Kuriren avslöjade tidigare i dag att Niinimaa för tillfället sitter i bil på väg till Umeå för att där undersökas med en magnetkamera. Du gör inte en akut magnetröntgen om det inte är allvarligt. Jag anade att det var därför som Luleå stängde omklädningsrummet i går och nu vet vi varför. De ville skydda sin finländare - som av allt att döma sitter på läktarplats i sjunde avgörande."

Känns ju som att åtminsone någon av Niinimaa och Cam Abbott missar matchen imorgon. Mycket trevligt isåfall.

Man kan vända & vrida på allt som bekant, i vanliga fall borde ju detta vara en fördel för DIF.

MEEEEen som läget är nu då precis allt verkar gå mot luleå (tappad 3-0 ledning, total måltorka, eventuella skador/avstängningar på nyckelspelare) så tror jag det istället kan vändas till nåt positivt, för luleå alltså.
Alla förväntningar & all press lyfts från luleås axlar nu då ingen utom de själva verkar tror att man faktiskt kan vinna imorgon.
Lite så som säsongen började.

Oavsett utgång i morgondagens match så är jag grymt nöjd med DIFs prestation i slutspelet.
Att komma tillbaka från 0-3 är inte många som förmår, krävs speciella egenskaper.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

LHO, du kan verkligen konsten med att se det mest fyllda ölglaset som halvtomt. Kul att du håller fanan högt i alla fall:).

Det känns som att Luleås spel bygger på självförtroende och Energi. Målen har dom gjort i PP.

Funderar på att lägga in 1000 spänn på att Luleå går vidare, så att man får något positivt om så skulle bli fallet.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Luleå är skakade, har dom grinat så här mycket någon gång tidigare under säsongen? Filmar på plan, gråter ut i media, gör äckliga grejer på isen..

Ta till vara på det här DIF!

Förresten, vad händer nu med systern Abbott? Om disciplinnämnden granskar fallet så lär han väl inte spela imorgon?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Förutsätter att fröken Abbot blir avstängd i minst en match.

Ekmans svingande gav ju ett antal matcher och att sparka med ett skarpslipat vapen mot någon som ligger ner på isen borde bestraffas på ett liknande sätt.

Får inte snubben minst en match är det skandal.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Wayne skrev:Från Kurirens hockeyblogg:

Man kan vända & vrida på allt som bekant, i vanliga fall borde ju detta vara en fördel för DIF.

MEEEEen som läget är nu då precis allt verkar gå mot luleå (tappad 3-0 ledning, total måltorka, eventuella skador/avstängningar på nyckelspelare) så tror jag det istället kan vändas till nåt positivt, för luleå alltså.
Alla förväntningar & all press lyfts från luleås axlar nu då ingen utom de själva verkar tror att man faktiskt kan vinna imorgon.
Lite så som säsongen började.

Oavsett utgång i morgondagens match så är jag grymt nöjd med DIFs prestation i slutspelet.
Att komma tillbaka från 0-3 är inte många som förmår, krävs speciella egenskaper.
Jag förstår resonemanget och känner en aning åt samma håll, men samtidigt är det Luleå som fortfarande har pressen iochmed att de ledde med 3-0. Det gnager garanterat i bakhuvudet på spelarna, visst att några hos oss också kan få gummiben av att man känner "Åh nej, vi får inte torska nu när vi varit så nära att vända hela serien" men tror faktiskt pressen är tyngre på Luleå.

Vi har verkligen en jättechans om inte Niinima spelar, se till att fortsätt trumma på med hög forechecking, mycket skridskoåkning och gå runt på mycket folk nu DIF så vi ser till att knipa den här serien!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Niinima.. ja, han vände ju minst lika fort som en Finlandsfärja igår så honom ska vi vara glada att vi blir av med?! nej, jag ser hellre att han haltar omkring på isen än någon superhungrig 18åring som kan sprattla till och göra en Galler-Mika.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:Niinima.. ja, han vände ju minst lika fort som en Finlandsfärja igår så honom ska vi vara glada att vi blir av med?! nej, jag ser hellre att han haltar omkring på isen än någon superhungrig 18åring som kan sprattla till och göra en Galler-Mika.
Niinima bidrar med enorm rutin & pondus i backlinjen. Klart som fan det är en fördel för oss om han är borta (trots att han inte varit 100% OK).
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Regelboken är tydlig_

REGEL 535 – SPARK – Kicking
En spelare som sparkar eller försöker sparka en annan spelare ska ådömas:
- Match penalty = en match automatisk avstängning
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:Niinima.. ja, han vände ju minst lika fort som en Finlandsfärja igår så honom ska vi vara glada att vi blir av med?! nej, jag ser hellre att han haltar omkring på isen än någon superhungrig 18åring som kan sprattla till och göra en Galler-Mika.
Niinima bidrar med enorm rutin & pondus i backlinjen. Klart som fan det är en fördel för oss om han är borta (trots att han inte varit 100% OK).
Jodå, men igår gjorde han inte det. Den rutin han bidrar med blir ju grymt nollad om han spelar som han gjorde igår. Nu slipepr vi honom ändå vad det verkar? Men jag har hellre en skadad janne än en frisk Skoter-junis. Tror jag. Det känns så i alla fall.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Jodå, men igår gjorde han inte det. Den rutin han bidrar med blir ju grymt nollad om han spelar som han gjorde igår. Nu slipepr vi honom ändå vad det verkar? Men jag har hellre en skadad janne än en frisk Skoter-junis. Tror jag. Det känns så i alla fall.
Jag vet inte, Niinima inger respekt och är fortfarande en bra back - även om han spelar skadad. En galler-junis som kommer in tror jag har väldigt mycket större risk (chans) att gå bort sig.

Aja, skit samma. Vi får helt enkelt se.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag måste vara blind, har sett klippen ett par gånger nu men kan fan inte se någon spark.

Lustig känsla inför morgondagen, enorm nervositet givetvis men även på något sätt är jag så trött att jag inte orkar vara nervös fullt ut. Tog ut mig totalt igår. Hoppas spelarna är bättre på att ladda om:)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

sensei skrev:Jag måste vara blind, har sett klippen ett par gånger nu men kan fan inte se någon spark.

Lustig känsla inför morgondagen, enorm nervositet givetvis men även på något sätt är jag så trött att jag inte orkar vara nervös fullt ut. Tog ut mig totalt igår. Hoppas spelarna är bättre på att ladda om:)

Här syns sparken mycket tydligt..

http://www.hockeykanalen.se/1.2061421/2 ... g_av_honom
Låst