Hoppas kärringen Abort drar en hälsena imorgon och får resten av sin patetiska karriär kraschad! Är så JÄVLA förbannad på deras patetiska spelstil och alla fula tjuvknep de tar till hela tiden! IDIOTER!
Wayne skrev:Från Kurirens hockeyblogg:
"Norrbottens-Kuriren avslöjade tidigare i dag att Niinimaa för tillfället sitter i bil på väg till Umeå för att där undersökas med en magnetkamera. Du gör inte en akut magnetröntgen om det inte är allvarligt. Jag anade att det var därför som Luleå stängde omklädningsrummet i går och nu vet vi varför. De ville skydda sin finländare - som av allt att döma sitter på läktarplats i sjunde avgörande."
Känns ju som att åtminsone någon av Niinimaa och Cam Abbott missar matchen imorgon. Mycket trevligt isåfall.
Jag förstår resonemanget och känner en aning åt samma håll, men samtidigt är det Luleå som fortfarande har pressen iochmed att de ledde med 3-0. Det gnager garanterat i bakhuvudet på spelarna, visst att några hos oss också kan få gummiben av att man känner "Åh nej, vi får inte torska nu när vi varit så nära att vända hela serien" men tror faktiskt pressen är tyngre på Luleå.Lee Harvey Oswald skrev:Wayne skrev:Från Kurirens hockeyblogg:
"Norrbottens-Kuriren avslöjade tidigare i dag att Niinimaa för tillfället sitter i bil på väg till Umeå för att där undersökas med en magnetkamera. Du gör inte en akut magnetröntgen om det inte är allvarligt. Jag anade att det var därför som Luleå stängde omklädningsrummet i går och nu vet vi varför. De ville skydda sin finländare - som av allt att döma sitter på läktarplats i sjunde avgörande."
Känns ju som att åtminsone någon av Niinimaa och Cam Abbott missar matchen imorgon. Mycket trevligt isåfall.
Man kan vända & vrida på allt som bekant, i vanliga fall borde ju detta vara en fördel för DIF.
MEEEEen som läget är nu då precis allt verkar gå mot luleå (tappad 3-0 ledning, total måltorka, eventuella skador/avstängningar på nyckelspelare) så tror jag det istället kan vändas till nåt positivt, för luleå alltså.
Alla förväntningar & all press lyfts från luleås axlar nu då ingen utom de själva verkar tror att man faktiskt kan vinna imorgon.
Lite så som säsongen började.
Oavsett utgång i morgondagens match så är jag grymt nöjd med DIFs prestation i slutspelet.
Att komma tillbaka från 0-3 är inte många som förmår, krävs speciella egenskaper.
Niinima bidrar med enorm rutin & pondus i backlinjen. Klart som fan det är en fördel för oss om han är borta (trots att han inte varit 100% OK).Magnutz skrev:Niinima.. ja, han vände ju minst lika fort som en Finlandsfärja igår så honom ska vi vara glada att vi blir av med?! nej, jag ser hellre att han haltar omkring på isen än någon superhungrig 18åring som kan sprattla till och göra en Galler-Mika.
Jodå, men igår gjorde han inte det. Den rutin han bidrar med blir ju grymt nollad om han spelar som han gjorde igår. Nu slipepr vi honom ändå vad det verkar? Men jag har hellre en skadad janne än en frisk Skoter-junis. Tror jag. Det känns så i alla fall.-daniel- skrev:Niinima bidrar med enorm rutin & pondus i backlinjen. Klart som fan det är en fördel för oss om han är borta (trots att han inte varit 100% OK).Magnutz skrev:Niinima.. ja, han vände ju minst lika fort som en Finlandsfärja igår så honom ska vi vara glada att vi blir av med?! nej, jag ser hellre att han haltar omkring på isen än någon superhungrig 18åring som kan sprattla till och göra en Galler-Mika.
Jag vet inte, Niinima inger respekt och är fortfarande en bra back - även om han spelar skadad. En galler-junis som kommer in tror jag har väldigt mycket större risk (chans) att gå bort sig.Magnutz skrev:Jodå, men igår gjorde han inte det. Den rutin han bidrar med blir ju grymt nollad om han spelar som han gjorde igår. Nu slipepr vi honom ändå vad det verkar? Men jag har hellre en skadad janne än en frisk Skoter-junis. Tror jag. Det känns så i alla fall.-daniel- skrev:Niinima bidrar med enorm rutin & pondus i backlinjen. Klart som fan det är en fördel för oss om han är borta (trots att han inte varit 100% OK).Magnutz skrev:Niinima.. ja, han vände ju minst lika fort som en Finlandsfärja igår så honom ska vi vara glada att vi blir av med?! nej, jag ser hellre att han haltar omkring på isen än någon superhungrig 18åring som kan sprattla till och göra en Galler-Mika.
sensei skrev:Jag måste vara blind, har sett klippen ett par gånger nu men kan fan inte se någon spark.
Lustig känsla inför morgondagen, enorm nervositet givetvis men även på något sätt är jag så trött att jag inte orkar vara nervös fullt ut. Tog ut mig totalt igår. Hoppas spelarna är bättre på att ladda om:)