K6: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/3 2011 Globen 19.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

K6: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/3 2011 Globen 19.00

Inlägg av JohanPez »

Hörde ni i klacken när vi svarade med "Sveriges bästa ståplats" ? :)
Användarvisningsbild
Millwall

Re: K6: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/3 2011 Globen 19.00

Inlägg av Millwall »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tyckte väl att något inte var som det brukar. Tur att vår allas Marie är med i matchen.

"En liten kul detalj...
Djurgården och AIK brukar ju alltid ha båset till höger när de har hemmamatcher i Globen eller på Hovet. Nu har DIF valt andra sidan och har därmed båset närmare klacken. Det innebär ju också att Mark owuya får ha klacken i ryggen i två perioder istället för en och att Luleå således får anfalla MOT klacken i två perioder i stället för en."

http://www.hockeymedmariehallman.se/
Det där fattar jag inte alls... Det är under 1:a och 3:e som DIF ska anfalla MOT klacken. Det är då vi ska psyka motståndarmålisen.

Jag har aldrig fattat varför vi ska ha det på nått annat sätt. Derbyna t.o.m. denna säsong har alltid 1:a och 3:e lirats mot hemmaklacken. VARFÖR INTE NU UNDER SLUTSPELET?

JÄVLA DUMHETER ATT ÄNDRA PÅ DETTA. ÄLSKA DIF - TÄND BENGALER - HATA FÖRSTÅSIGPÅARE
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Millwall skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tyckte väl att något inte var som det brukar. Tur att vår allas Marie är med i matchen.

"En liten kul detalj...
Djurgården och AIK brukar ju alltid ha båset till höger när de har hemmamatcher i Globen eller på Hovet. Nu har DIF valt andra sidan och har därmed båset närmare klacken. Det innebär ju också att Mark owuya får ha klacken i ryggen i två perioder istället för en och att Luleå således får anfalla MOT klacken i två perioder i stället för en."

http://www.hockeymedmariehallman.se/
Det där fattar jag inte alls... Det är under 1:a och 3:e som DIF ska anfalla MOTklacken. Det är då vi ska psyka motståndarmålisen.

Jag har aldrig fattat varför vi ska ha det på nått annat sätt. Derbyna fr. t.o.m. denna säsong har alltid 1:a och 3:e lirats mot hemmaklacken. VARFÖR INTE NU UNDER SLUTSPELET?

JÄVLA DUMHETER ATT ÄNDRA PÅ DETTA. ÄLSKA DIF - TÄND BENGALER - HATA FÖRSTÅSIGPÅARE
Hon skriver i en annan artikel att:

"
Kvällens...

... sidbyte: Djurgården hade valt att ha sitt bås på vänstersida, det vill säga samma sida som klacken. Men det var inte som jag trodde, något medvetet val för att vara nära klacken, utan mer praktiska saker som avgjorde fick jag veta efteråt. Det var till och med så att spelarna egentligen ville ha Luleå till vänster för att de skulle känna extra tryck från klacken men DIF har haft vänsterbåset under derbyna (det hade jag glömt) och det var lite meck med omklädningsrum och annat så så fick det bli."
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Domarna behöver hålla koll på systrarna abbots små tjuvknep som dem håller på med. Till exempel idag när en av dem sparkas. Jag har för mig om att man kan få rätt grova straff för det. Skridskor har ju trots allt en tendens att vara vassa.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Sjukt!

"DIF påpekade för domarbasen vad man ser på tv-bilderna men han svarade något i stil med att - en av domarna var inblandad i situationen då han försöker hålla i sär folk och anmäler domarna Abbot för spark så kommer Luleå kontra med att sparken berodde på dålig balans orsakad av domaren som tar tag i Cam Abbot. Och därför ville inte domarna på plats ens ge honom matchstraff."

"Nu kan ju faktiskt en privatperson göra anmälan när nu varken domarna eller domarbasen verkar villlig att göra det"

http://hockeymedmariehallman.se/
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Stadion skrev:Sjukt!

"DIF påpekade för domarbasen vad man ser på tv-bilderna men han svarade något i stil med att - en av domarna var inblandad i situationen då han försöker hålla i sär folk och anmäler domarna Abbot för spark så kommer Luleå kontra med att sparken berodde på dålig balans orsakad av domaren som tar tag i Cam Abbot. Och därför ville inte domarna på plats ens ge honom matchstraff."

"Nu kan ju faktiskt en privatperson göra anmälan när nu varken domarna eller domarbasen verkar villlig att göra det"

Visst vi lirar slutspel, men en sylvass skena är fan inget man sparkar runt med hur som hällst..!
Bara jävlig tur att den inte tog illa!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Hur fan anmäler man? För detta ska anmälas..
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

Stadion skrev:Sjukt!

Intressant. Detta är betydligt farligare än Ekmans klubb-hugg. Nu pratar vi en medveten attack med skarpslipade skridskor värdigt ett säsongsavslut för herr Abbott. Vågar lotterinärmnden?
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Mycket nöjd med dagen trots flickornas fula tilltag... vi vann och det var prio no1, ses på söndag!

Nu är det fan dax för en mycket välförtjänt vila (för mig då, inte för DIF-spelarna)!

Gonatt go vänner!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kentta skrev:Hur fan anmäler man? För detta ska anmälas..
Jag antar att man mailar domarbasen om man ska göra en personlig anmälan. Men frågan är ju om dom bryr sig det minsta.
peter.andersson@swehockey.se
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Salas skrev:
Jag antar att man mailar domarbasen om man ska göra en personlig anmälan. Men frågan är ju om dom bryr sig det minsta.
Det ända sättet "vi vanliga" kan anmäla är väll till polisen, och det tycker jag personligen inte hör hemma i hockey sammanhang.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Äppelmos skrev:
Salas skrev:
Det ända sättet "vi vanliga" kan anmäla är väll till polisen, och det tycker jag personligen inte hör hemma i hockey sammanhang.
Nej, på Brynäs nivå ska vi fan inte vara..
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Vilken forlosande tredjeperiod. Satt pa nalar hela matchen och hade en dalig kansla i magen men det loste sig ju till slut. Sa underbart att fa vrala ut sin lycka tva ggr pa slutet. Vilken harlig laktarinsats det var ocksa. <3
Mash

Inlägg av Mash »

Förresten, träffade Krüger under periodpaus 2 utanför A21, blev inget samtal men ett hej blev det. Han är tillbaka tills på Söndag, tror det kan vara bra för laget att få Krüger tillbaka :)
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mash skrev:Förresten, träffade Krüger under periodpaus 2 utanför A21, blev inget samtal men ett hej blev det. Han är tillbaka tills på Söndag, tror det kan vara bra för laget att få Krüger tillbaka :)
Vadå, Krüger platsar väl inte?
Skriv svar