K6: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/3 2011 Globen 19.00
- Lee Harvey Oswald
Re: K6: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/3 2011 Globen 19.00
Nöjer mig med ett genuint TACK DIF!
Men spara det stora jublet till en eventuell vinst i 7:e.
Att det skulle gå till 7 matcher var ju det flesta överrens om innan
"NÅN" bör anmäla en av småJäntorna Abbott för hans otroligt fula spark på Galler-Mikas ben.
Så otroligt äckligt gjort, men inte alls förvånande.
Är det avgjort på söndag så borde Abbott plattas till en gång för alla.
Har DIF avgjort kan vi skicka in Lassie , så får vår stora Vovve tugga i sig valfri kanadensisk dvärgpygmé
Men spara det stora jublet till en eventuell vinst i 7:e.
Att det skulle gå till 7 matcher var ju det flesta överrens om innan
"NÅN" bör anmäla en av småJäntorna Abbott för hans otroligt fula spark på Galler-Mikas ben.
Så otroligt äckligt gjort, men inte alls förvånande.
Är det avgjort på söndag så borde Abbott plattas till en gång för alla.
Har DIF avgjort kan vi skicka in Lassie , så får vår stora Vovve tugga i sig valfri kanadensisk dvärgpygmé
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- norrlandsgold
alla skriver om vinsten, vinsten som iofs är skön, men nu är djurgården historiska, hur många lag har hämtat upp 3-0 i matcher.
Hoppas på vinst på söndag, men allt talar emot det.. Luleå kommer ge 110%.
Och andreas nilsson är en grym målvakt.. Att vi fick hål på han i dag 2 gånger är otroligt.
Hoppas hoppas.. För vi är historiska , vi är alla djurgården.. nu för alltid, alltid oavsett.
Och andreas nilsson är en grym målvakt.. Att vi fick hål på han i dag 2 gånger är otroligt.
Hoppas hoppas.. För vi är historiska , vi är alla djurgården.. nu för alltid, alltid oavsett.
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Jag orkar snart inte mer. Spelarna kommer ge mig hjärtinfarkt. Vart så nervös när vi gjorde 1-0 att jag stängde av och kollade på Linköping-Skellefteå istället. Så jag vädjar till spelarna:
AVGÖR GENOM ATT PANGA IN MÅL REDAN I FÖRSTA PERIODEN, NÅGRA YTTERLIGGARE I ANDRA OCH NÅGRA I TREDJE. 7-0 ELLER NÅGOT ÄR VÄL INTE FÖR MYCKET ATT KRÄVA?
AVGÖR GENOM ATT PANGA IN MÅL REDAN I FÖRSTA PERIODEN, NÅGRA YTTERLIGGARE I ANDRA OCH NÅGRA I TREDJE. 7-0 ELLER NÅGOT ÄR VÄL INTE FÖR MYCKET ATT KRÄVA?

- Remy Lebeau
Vilken tur ena Abotten har att domaren missade hans spark i slutet. Det här fan helt galet. Saknar ord om vad som håller på att hända. Är så ruskigt stolt oavsett utgången.
O W U Y A!
O W U Y A!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
De senaste 3 matcherna (Ja alltså sen DIF började vinna) har jag haft min gamla "DIF 100 år"-keps på mig, gissa vad jag ska ha på mig på söndag....
ALLTID OAVSETT!
- Lee Harvey Oswald
Felnorrlandsgold skrev:alla skriver om vinsten, vinsten som iofs är skön,
men nu är djurgården historiska, hur många lag har hämtat upp 3-0 i matcher.
DIF blir historiska vid en vinst på söndag.
MoDo har hämtat upp 0-3 till 3-3 mot just Luleå 2001, sedan vann luleå 7:e iaf.
Ingen repris tack!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det här är helt fantastiskt! Tårarna är nära. Vilken j*vla upphämtning!
Låt oss nu bli historiska på söndag!
Åh en sån härlig fredag!!!
Skål!
Åh en sån härlig fredag!!!
Skål!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hade en mycket dålig känsla inför tredje och ända fram till 1-0. Började mentalt ställa in mig på en förlust i ren självbevarelsedrift. Kändes inte som att vi riktigt hade det där extra i oss efter urladdningen i första. Verkade nästan som spelarna var lika nervös som en själv.
Känner en återhållsam men underbar glädje över att vi till slut lyckades vinna. Men Luleå var vassare ikväll mot senast. Tvärtemot vad jag trodde då jag hoppats få se ett mer slutkört Luleå.
Håller med tränarna i deras tankar kring avgörandet. Det är en öppen historia utan klara favoriter,
Men nu ska jag njuta hela kvällen av segern och börjar inte ladda för nästa match förrän imorgon.
En god wirre kommer att smaka extra gott nu.
Känner en återhållsam men underbar glädje över att vi till slut lyckades vinna. Men Luleå var vassare ikväll mot senast. Tvärtemot vad jag trodde då jag hoppats få se ett mer slutkört Luleå.
Håller med tränarna i deras tankar kring avgörandet. Det är en öppen historia utan klara favoriter,
Men nu ska jag njuta hela kvällen av segern och börjar inte ladda för nästa match förrän imorgon.
En god wirre kommer att smaka extra gott nu.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nån borde väl anmäla Abbott? Om inte kan vi göra det? Jag menar snubben är viktig för dem, vore gött att strö lite salt i deras sår... Antar dock att DIF anmäler honom.
Om Nisse Ekman vart polisanmäld för sin rallarsving med klubban så ska väl Abbott bli utvisad från sverige?henka83 skrev:Nån borde väl anmäla Abbott? Om inte kan vi göra det? Jag menar snubben är viktig för dem, vore gött att strö lite salt i deras sår... Antar dock att DIF anmäler honom.
Jag tror i-och-för-sig att de sena avgörandena spelar till vår fördel. Att vi skulle göra 1-0 tidigt i första perren hade ju helt klart givit Luleå taktpinnen och vi hade istället varit det lag som hade fått jaga puck stora delar av matchen - de hade garanterat kvitterat och med sig har de ju då också momentum.
Nä, att spela tätt och göra sena mål som "tar musten" ur Luleå är ett vinnande recept. Tycker vår första vinst i kvartsfinal 4 var betydligt mer skakig än t.ex. kvartsfinal 5 och kvällens drabbning.
Nä, att spela tätt och göra sena mål som "tar musten" ur Luleå är ett vinnande recept. Tycker vår första vinst i kvartsfinal 4 var betydligt mer skakig än t.ex. kvartsfinal 5 och kvällens drabbning.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu kan jag dö lycklig. Att vara med om det där var helt otroligt, bästa stämningen jag har upplevt.
Slår allting.
Slår allting.
DIF!
I, I wish I could swim...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Menar givetvis att anmäla honom till disciplinnämnden....