Barometer

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
oswä0216

Barometer

Inlägg av oswä0216 »

Jag har aldrig fått ngt svar när jag säger att vi borde skaffa en billjettbarometer. :!:

Vi borde skaffa en, precis som fotbollen har.

Jag vill höra vad ni tycker.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Aldrig!

Kommer endast vara negativt! Barometer till populära matcher är jag dock för.
Användarvisningsbild
mikaelelk
Säsongskort: Ja

Inlägg av mikaelelk »

Det är klart att vi ska ha en barrometer.

På vilket sätt skulle det vara dåligt med en barrometer? för att folk kollar om det är tillräckligt med sålda biljetter för att det ska vara värt att gå på matchen?
Peter

Re: Barometer

Inlägg av Peter »

oswä0216 skrev:Jag har aldrig fått ngt svar när jag säger att vi borde skaffa en billjettbarometer. :!:

Vi borde skaffa en, precis som fotbollen har.

Jag vill höra vad ni tycker.
Eftersom vissa är för lata för att söka och se om ämnet redan diskuterats och återvinning ligger i tiden så klistrar jag in mitt inlägg från januari
Peter skrev: Eftersom hockeyn i princip aldrig blir ens i närheten av slutsåld så känns det mer sannolikt att folk resonerar typ 'Bara 3000 sålda, låter rätt trist. Vi tar en bira ikväll och går på nån annan match istället'.
En biljettbarometer kan nog vara bra om man redan drar ganska mycket folk men är nog inget för att förbättra en rätt kass publiktillströmning.

Något jag skulle vilja se är att man sålde rabatterade biljetter i samband med match. Det finns nog en del som skulle spontanköpa efter att ha sett laget göra en bra insats. Får man fler att tidigt ha biljett till nästa match så borde de kunna få med sig fler som följer med som sällskap.
Idag tror jag det finns folk som sitter med ett gäng kompisar och tar en öl och funderar på att se matcher live men att det sen regnar, är för kallt, för jobbigt att passa in tunnelbanan eller något annat så det hela slutar med att man ser C+matchen istället. Om någon/några i gänget redan har biljett så skulle de nog kunna övertala resten eftersom de själva måste trotsa väder och annat för att få valuta för sin inköpta biljett.
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Jävlar Peter vad du blir sur på EN 13:ÅRING.

Har bara varit medlem en stund och jag är inte heller lat.

Jag har inte vetat att man kan byta sida men NU VET JAG DET, TACK PETER TÄNK PÅ VAD DU SKRIVER NÄSTA GÅNG. :wink:
Skriv svar