K6: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/3 2011 Globen 19.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: K6: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/3 2011 Globen 19.00

Inlägg av Henkos »

Caveman skrev:Var det inte i match 6 på Hovet som Hv avgjorde i finalen förra säsongen?

Jag var ganska uppgiven när Luleå hade 3-0 i matcher, tror fortfarande inte att DIF kommer att lyckas vända denna serie, visst kan DIF vinna i dag, men om så skulle bli fallet så betyder det att Luleå också har kniven mot strupen i match 7 och då brukar lagen plocka fram det där lilla extra, precis som DIF har gjort nu.

Men jag är jävligt glad/nöjd med att det blev en match till i Stockholm... Att jag har gått och blivit sjuk (luftrören, halsen, feber/ont i kroppen m.m) ska inte hindra mig från matchen i dag, om så en ambulans ska köra mig dit.
Så kan det givetvis vara men känns Luleå som ett lag som har det där lilla extra? Nu tycker jag dock vi fokar på kvällens match, som jag råkat nämna förut he he.

Skönt att jag inte är ensam sjukling ikväll, ses på Karolinska inatt?
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Henkos skrev:
Är också små-sjuk (dumt nog sitter man på kontoret ändå), min andra rejäla förkylning på mindre än 3 veckor med feber & grunks. Är aldrig sjuk annars så riktigt usel tajming.

But nothing can stop me now....! Krävs något bra mycket värre för att hålla mig borta från kvällens holmgång.
Användarvisningsbild
detvarsaemrefoerr

Inlägg av detvarsaemrefoerr »

Hej alla ni som är småsjuka och ändå tänker gå!
Ta på er munskydd så att ni inte smittar hela laget och klacken inför semifinaler och final!
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

-daniel- skrev:Handlar inte om att man inte tror spelarna kommer in taggade, utan snarare om den psykologiska aspekten i favoritskap. DIF har spelat uselt varje gång man haft press på sig att vinna, vi har påbörjat en vändning av den här matchserien mycket tack vare den pressen som släppt i det "hopplösa" läget som 0-3 innebar. Nu har pendeln så smått börjat svänga över vår väg och beroende på hur spelarna & ledarna tacklar detta kan det vara helt avgörande för fortsättningen. Underskatta inte psykologin i idrott....

Säger inte att jag tror Luleå kommer vara helt avslappnade heller men jag tror ändå att de ger sig bara fan på att visa de här belackarna som klankar ner dem nu efter att ha tappat två matcher på tafsen genom att vinna i ett utsålt Globen.
Så är det givetvis. Nu är det mycket upp till ledningen (framförallt Hardy)samt de äldre, rutinerade, spelarna att sätta rätt ton inför matchen. Sen är det självfallet ett individuellt ansvar också.

Det kan mycket väl bli så att Luleå tar sig i kragen. En parallell (skäms att jag tar upp aih en dag som denna men känner att jag måste få det ur mig) att dra är sorkarnas vrede över att media skrivit ner dom innan och under hela säsongen. Ja, flera spelare verkar/verkade uppriktigt sura efter det blev klart att de är i semi :S Fan det är ju det bästa som finns att som idrottslag vara nerskriven och spela helt utan press. Ingår ju i människans natur och blir ett "vi mot dom" etc. Tacka media att ni kunde underskattas av flertalet motståndare vilket HV är ett bra exempel på. Gnagarsvin.

detvarsämreförr: Haha laget är det nog ingen risk att jag smittar med tanke på var jag kommer befinna mig i Globen. Ska dock försöka inte hosta någon i näsan men kan inte lova något.
Senast redigerad av Henkos den 2011-03-18 10:21:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
detvarsaemrefoerr

Inlägg av detvarsaemrefoerr »

detvarsaemrefoerr skrev:Hej alla ni som är småsjuka och ändå tänker gå!
Ta på er munskydd så att ni inte smittar hela laget och klacken inför semifinaler och final!
Gärna med Djurgårdsfärger. Vilken häftig syn i stället för T-shirts eller Halsduk!
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

detvarsaemrefoerr skrev:
detvarsaemrefoerr skrev:Hej alla ni som är småsjuka och ändå tänker gå!
Gärna med Djurgårdsfärger. Vilken häftig syn i stället för T-shirts eller Halsduk!
lol. Det hade du nog ganska lätt kunnat driva igenom i nån random fotbollsliga i asien.

Nej nu ska jag duscha o klä på mig och sen ta mig till tåghelvetet. Blir väl o bunkra lite halstabletter o dylikt på vägen..
ViperDIF

Inlägg av ViperDIF »

Grabben skall satsa 10 kr på 2-0 vinst, han undrade hur jag kunde va så dum att jag inte satsade 0-2 senaste matchen!
Han är säker på att vi vinner i kväll.
Men visst, hybris, hemmatryck, måstematch o.s.v

Fast: Formkurvan, intensitetskurvan, prestationskurvan pekar ju alla klart uppåt enligt mig!

Känns som vi har en kämparglöd som blir svåsläkt av Luleå´s urtråkiga, äckligt diciplinerade lagmaskin.

Åsså Jimmie, den mannen tror jag tamejfan kan få vatten att brinna.

MOT GULD FÖR NISSE EKMAN
Stadion

Inlägg av Stadion »

Själv så är jag inte ett dugg nervös, inte för att jag stenhårt tror på seger men av någon konstig anledning så är jag nästan aldrig nervös.

Vad finns det att vara nervös över? Det är bara att ha så kul som möjligt och det som händer det händer, bara fokusera på att bära fram laget till vinst och en avgörande match.

KROSSA LULEÅ!
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

ViperDIF skrev:Grabben skall satsa 10 kr på 2-0 vinst, han undrade hur jag kunde va så dum att jag inte satsade 0-2 senaste matchen!
Han är säker på att vi vinner i kväll.
Ah, nice du påminde mig, hade helt glömt tippa!

Satt stålar på DIF (3,4) - Luleå (0,1) nu... Känns som ett gäng rimliga kombinationer där, Mark håller nollan! :D
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Henkos skrev:
Caveman skrev:Var det inte i match 6 på Hovet som Hv avgjorde i finalen förra säsongen?

Jag var ganska uppgiven när Luleå hade 3-0 i matcher, tror fortfarande inte att DIF kommer att lyckas vända denna serie, visst kan DIF vinna i dag, men om så skulle bli fallet så betyder det att Luleå också har kniven mot strupen i match 7 och då brukar lagen plocka fram det där lilla extra, precis som DIF har gjort nu.

Men jag är jävligt glad/nöjd med att det blev en match till i Stockholm... Att jag har gått och blivit sjuk (luftrören, halsen, feber/ont i kroppen m.m) ska inte hindra mig från matchen i dag, om så en ambulans ska köra mig dit.
Så kan det givetvis vara men känns Luleå som ett lag som har det där lilla extra? Nu tycker jag dock vi fokar på kvällens match, som jag råkat nämna förut he he.

Luleå kanske inte har det där lilla extra spelmässigt, men inställningsmässigt finns det alltid att ta av. DEt har hänt många gånger i NHL att lag som har haft 3-1 i matcher tappat upp det andra laget till 3-3 för att sedan avgöra i den 7:e och avgörande matchen.

Men jag tycker DIF har varit bättre än Luleå i dom 3 senaste matcherna, bättre energi, härlig fysisk ishockey, bättre lag helt enkelt, DIF har likson växt in i denna matchserie, tyvärr så släppte vi upp Luleå till 3-0 och det kan bli kostsamt. Men i dagens match tror jag ingen behöver vara orolig för spelarnas & publikens inställning....

"Skönt att jag inte är ensam sjukling ikväll, ses på Karolinska inatt?"

Jag blir bara sämre och sämre, detta är inte alls bra, blir en sjukstuga på AS, Whisky...... Whisky... måste ha.......
Senast redigerad av Caveman den 2011-03-18 11:29:58, redigerad totalt 1 gånger.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Fan e alla sjuka idagens sverige. Själv e jag för sjuk för att ens hämta ut biljetten :( Ni som går gör så att hela globen gungar :D
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Krüger testas på värmningen i dag.
Djurgården-stjärnan hoppas på spel i SM-kvartsfinal nummer sex.
Han har missat de tre senaste matcherna men i kväll hoppas Marcus Krüger, 20, göra comeback.

– Jag ska värma och tar ett beslut efter det, hälsar han till Sportbladet via ett sms.

Krüger, nyckelcenter i Djurgården, har varit sjuk och tvingat se de tre senaste matcherna mot Luleå från sidan. I kväll spelas SM-kvart nummer sex (Luleå leder med 3–2 i matcher) på Globen i Stockholm. Med eller utan Krüger avgörs efter dagens värmning, som slutar strax efter 12.00.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Crashmash skrev:Krüger testas på värmningen i dag.
Djurgården-stjärnan hoppas på spel i SM-kvartsfinal nummer sex.
Han har missat de tre senaste matcherna men i kväll hoppas Marcus Krüger, 20, göra comeback.

– Jag ska värma och tar ett beslut efter det, hälsar han till Sportbladet via ett sms.

Krüger, nyckelcenter i Djurgården, har varit sjuk och tvingat se de tre senaste matcherna mot Luleå från sidan. I kväll spelas SM-kvart nummer sex (Luleå leder med 3–2 i matcher) på Globen i Stockholm. Med eller utan Krüger avgörs efter dagens värmning, som slutar strax efter 12.00.
Låter lovande. Synd bara att vi då måste sätta ytterligare en spelare på läktaren. Skulle gissa på att man väljer Kempe trots att han med sin skridskoåkning och frenesi passar bättre desto tröttare backarna i Luleå blir.
Sedan blir det nog att dra ned Falken på backen och lira på 7 st försvarare.
Oja, det är angenäma problem. Viktigaste spelaren ikväll är liksom tidigare Owuya.

Bara 7 timmar kvar nu. Illamåendet börjar krypa allt längre ut i kroppen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ruffsarn

Inlägg av ruffsarn »

Synd att man inte kan titta på matchen live igen.

Men vi lär bli runt 15 djurgårdare framför tvn o hemmabion ikväll, de lär matas på här hemma också, får hoppas ni hör oss.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

....Åh jag då!
Jag har jätteont i en tånagel, vet inte hur det ska gå riktigt
(eller kanske snarare, hur Jag ska gå)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar