K6: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/3 2011 Globen 19.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K6: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/3 2011 Globen 19.00

Inlägg av diffarn1 »

Magnutz skrev:haha, nervositeten är så tjock att det går att skära i den med kniv.. ;) Många personer inne på forumet men ingen skriver något direkt. ;)

Sitter och lyssnar på Travis Tritts It's a Great Day to be Alive - Smashing! Imorgon.. då är det, som Klister Björkman sjöng en gång - en annan dag. En jävligt fin dag!

Vi ses i klacken imorgon! Jag lär ha grön jacka med DIF-badge på höger arm. ;)
Klubertanz hade grym musik smak!
SebastianK

Inlägg av SebastianK »

Förbannade snö! Nu måste jag åka ääännu tidigare från Linkan till Stockholm!
Hoppas inte flera får samma problem, men det kanske är mest stockholmare som ska till Globen.

Man kan ju tro att det ska gynna Lule-borna annars. De kan ju ta skotern till Globen nu.
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Usch, har en känsla i kroppen & den är allt annat än bra.
Här tjoas det & tjimmas som om vi var i SM-final redan fast vi i princip inte åstadkommit ett piss än.
Både hos media, fans (& kanske även hos laget DIF?) låter det som att man redan glömt hur svårt det (fortfarande) är att göra mål på Luleå.
Det skiljer väldigt lite på hur matcherna sett ut rent spelmässigt & att DIF ska vinna 4:a i rad känns som en otroligt knepig uppgift.

Media snackar om att DIF har fördelen nu & om att Luleå måste stjäla tillbaka en match i Stockholm osv osv…
Skitsnack,
Luleå kan gå in helt avslappnade & lägga all press på DIF som faktiskt är de laget som MÅSTE prestera ännu en gång för att överleva.
Luleå har den 7:e kvar på hemmais där DIF bara vunnit en gång denna säsong & jag tror Rönnqvist & Co bara myser åt den uppstådda ”Fjoll-träsk-hypen” som dragit igång efter 2st DIF vinster i rad.
Ingen verkar tro på Luleå längre, vis utav erfarenhet så vet jag precis vad som väntar då…
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:Usch, har en känsla i kroppen & den är allt annat än bra.
Här tjoas det & tjimmas som om vi var i SM-final redan fast vi i princip inte åstadkommit ett piss än.
Både hos media, fans (& kanske även hos laget DIF?) låter det som att man redan glömt hur svårt det (fortfarande) är att göra mål på Luleå.
Det skiljer väldigt lite på hur matcherna sett ut rent spelmässigt & att DIF ska vinna 4:a i rad känns som en otroligt knepig uppgift.

Media snackar om att DIF har fördelen nu & om att Luleå måste stjäla tillbaka en match i Stockholm osv osv…
Skitsnack,
Luleå kan gå in helt avslappnade & lägga all press på DIF som faktiskt är de laget som MÅSTE prestera ännu en gång för att överleva.
Luleå har den 7:e kvar på hemmais där DIF bara vunnit en gång denna säsong & jag tror Rönnqvist & Co bara myser åt den uppstådda ”Fjoll-träsk-hypen” som dragit igång efter 2st DIF vinster i rad.
Ingen verkar tro på Luleå längre, vis utav erfarenhet så vet jag precis vad som väntar då…
Känner precis likadant. Men det enda som verkligen betyder något är hur spelarna ser på läget. Börjar de redan nu tänka match 7 så är nog säsongen slut ikväll.
Jag förväntar mig ett Luleå som kommer heltaggat och som dessutom helt plötsligt får slå ur underläge. Mycket obehaglig uppgift för oss.
Man ska ha klart för sig att även om inställningen är den rätta hos våra spelare blir detta en oerhört svår nöt att knäcka.

Naturligtvis tror jag inte på någon underskattning eller liknande från spelarnas håll. Men så var det detta med psykologi. Inte alltid lätt att styra sina egna tankar och särskilt det undermedvetna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Antie

Inlägg av Antie »

Håller med en tidigare skribent. Det är en konstig hype och uppståndelse som har infunnit sig hos de flesta DIF supportarar. Nu är det vi som har all press på oss. Alla förväntar sig att vi ska vinna matchen idag och för Luleås del så passar det jättebra att gå in och spela tråkhockey och vinna med ett mål. Vi borde vara försiktiga.

Jag vill inte vara partypooper, men jag tror på en förlust idag. Luleå kommer spela tråkhockey deluxe och vinna med 2-0. Jag hoppas verkligen jag har fel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Usch, har en känsla i kroppen & den är allt annat än bra.

Skitsnack,
Håller med till 110%. Är livrädd för den här matchen.

Det som dock talar för oss är den fart vi lyckats hålla senaste 2 matcherna, kan vi bygga vidare på det så maler vi ner Luleå. Annars är det godnatt.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Äh jag har iaf. fötterna på jorden och tror det blir väldigt svårt att ta sig vidare, men det är ju inte omöjligt. Tror inte spelarna påverkas av vad de skriver i media. Oavsett vad som händer ikväll så ska det bli oerhört kul med en full glob och åker vi ur så kommer jag inte vara alltför sur på spelarna.

SFGD
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Skywalker skrev:Äh jag har iaf. fötterna på jorden och tror det blir väldigt svårt att ta sig vidare, men det är ju inte omöjligt. Tror inte spelarna påverkas av vad de skriver i media. Oavsett vad som händer ikväll så ska det bli oerhört kul med en full glob och åker vi ur så kommer jag inte vara alltför sur på spelarna.

SFGD
Problemet är ju dock att det verkligen synts sen i måndags att DIF inte haft ett endaste dugg att förlora, nu börjar det säkerligen smyga sig in lite tankar om "det här grejar vi, nu har vi en hemmamatch som vi bara SKA vinna!" etc.etc

Läskigare läge än de tidigare två matcherna. Samtidigt så tycker jag det känns lite som att Luleå är en aning tröttare än DIF, därför är farten det absolut viktigaste den här matchen. Håller vi högt tempo matchen igenom så tror jag faktiskt att vi har riktigt goda möjligheter att vinna. Men det kommer bli oerhört tufft. I likhet med alla tidigare matcher.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

-daniel- skrev:
Skywalker skrev:Äh jag har iaf. fötterna på jorden och tror det blir väldigt svårt att ta sig vidare, men det är ju inte omöjligt. Tror inte spelarna påverkas av vad de skriver i media. Oavsett vad som händer ikväll så ska det bli oerhört kul med en full glob och åker vi ur så kommer jag inte vara alltför sur på spelarna.

SFGD
Problemet är ju dock att det verkligen synts sen i måndags att DIF inte haft ett endaste dugg att förlora, nu börjar det säkerligen smyga sig in lite tankar om "det här grejar vi, nu har vi en hemmamatch som vi bara SKA vinna!" etc.etc

Läskigare läge än de tidigare två matcherna. Samtidigt så tycker jag det känns lite som att Luleå är en aning tröttare än DIF, därför är farten det absolut viktigaste den här matchen. Håller vi högt tempo matchen igenom så tror jag faktiskt att vi har riktigt goda möjligheter att vinna. Men det kommer bli oerhört tufft. I likhet med alla tidigare matcher.
Jovisst jag förstår vad du menar. I de senaste matcherna har spelarna visat en grym inställning antagligen mycket pga. läget men det är ju fortfarande vi som har kniven mot strupen oavsett om folk ser oss som favoriter eller inte. Jag hoppas att vi kan tvåla till dem ordentligt idag även om det känns som att det kommer bli en sån där uddamålsvinst/förlust. Tror luleå taggat till ordentligt och att det blir en tuff match.

Fan vill lyssna på "It's a great day to be alive" men vågar inte riktigt, får bli Bowie så länge.
Norrortsgrabben

Inlägg av Norrortsgrabben »

Har fått förhinder så kan tyvärr inte gå. Säljer min klackplåt för 200 kr. 0735885181.

Edit: Såld.
Senast redigerad av Norrortsgrabben den 2011-03-18 12:21:11, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Bra skrivet LHO och Daniel. Känner precis som er.
Snackade just med farsgubben och sa hur lustigt det är att nästan hela "mediaeliten" plötsligt svängde efter vår senaste vinst. Nu är vi favoriter att ta hem hela serien? Innan lät det att Luleå spelade så "jäkla bra, jobbade hårt bla bla bla". 4-0 i matcher var redan klart.

Det är ju bara att kolla på oddsen hos valfri bettingsite. De brukar ha ganska bra koll i stora sporter/ligor som ES. Som ett exempel, här är oddsen hos Unibet för hur kvartsfinalserien slutar:

2,25 Luleå HF vinner 4-2
2,80 Luleå HF vinner 4-3
3,25 Djurgården vinner 4 - 3

Så nu tycker jag alla fans lugnar sig lite och koncentrerar sig på att hjälpa vårat lag i kvällens match!

Ser det krampaktigt ut och står 0-0 efter 35 min spelade - så ska vi ÖKA trycket.
Tar skoterraggarna ledningen efter 2 min - så ska vi ÖKA trycket.
Tar vi ledningen men Luleå råkar kvittera direkt - så ska vi ÖKA trycket.

Detta gäller såväl supporters som laget i våra hjärtan, Djurgårdens Ishockeyförening.
Spelar DIF med samma hjärta och fart som i senaste matchen samtidigt som vi på läktaren sköter vårt "jobb" så har jag goda förhoppningar om att vi tar hem matchen ikväll. Luleå kommer förmodligen ligga på sin äckliga nivå även i kväll, varken bättre eller sämre. Det kommer vara upp till oss som jag ser det. Jag tror inte spelarna kommer börja tänka på en ev. söndagsmatch redan under kvällens match. Dock kan pressen av att vinna hemma bli jobbig, vi är favoriter ikväll givetvis även om jag tycker det är väldigt tight.

Själv är jag febrig, snuvig och har en riktig grishosta. Men det är skitsamma, om några timmar knatar jag bort till C här i Sveriges baksida/framsida. Tar ett X2000 som förhoppningsvis kommer fram i tid till Hufvudstaden, trots några milimeter snö. Sen ska jag ska göra mitt yttersta för att hjälpa våra krigare och jag hoppas att alla andra från forumet gör detsamma!

I knew a man once who said, “Death smiles at us all. All a man can do is smile back.”
Kämpa! Djurgården!
Användarvisningsbild
android

K6: Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/3 2011 Globen 19.00

Inlägg av android »

Det är väl det vi gör? Ler fast döden är högst närvarande Sen kommer lho och du in och ber oss sluta le? Vad är det för fasoner? :)

Och att media vänder kappan efter vinden kan väl omöjligen vara en nyhet.

Att Luleå kan komma helt avslappnade tror jag inte på. Om jag var Luleå-supporter skulle jag tänkt exakt likadant.

Som Leif Boork hade sagt " första målet blir viktigt idag. Vinner Luleå kan det få stor betydelse för utgången, vinner däremot DIF så skulle jag säga att det är helt jämt"

Jag är orolig. Dock inte för något lag ska vara avslappnat ( en annan rolig argumentation där, Luleå vinner för att dom kan spela avslappnat och DIF torskar för att media har gjort att dom spelar avslappnat) utan för att vi aldrig gjort tre bra matcher på raken denna säsong.

Heja!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Handlar inte om att man inte tror spelarna kommer in taggade, utan snarare om den psykologiska aspekten i favoritskap. DIF har spelat uselt varje gång man haft press på sig att vinna, vi har påbörjat en vändning av den här matchserien mycket tack vare den pressen som släppt i det "hopplösa" läget som 0-3 innebar. Nu har pendeln så smått börjat svänga över vår väg och beroende på hur spelarna & ledarna tacklar detta kan det vara helt avgörande för fortsättningen. Underskatta inte psykologin i idrott....

Säger inte att jag tror Luleå kommer vara helt avslappnade heller men jag tror ändå att de ger sig bara fan på att visa de här belackarna som klankar ner dem nu efter att ha tappat två matcher på tafsen genom att vinna i ett utsålt Globen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Var det inte i match 6 på Hovet som Hv avgjorde i finalen förra säsongen?

Jag var ganska uppgiven när Luleå hade 3-0 i matcher, tror fortfarande inte att DIF kommer att lyckas vända denna serie, visst kan DIF vinna i dag, men om så skulle bli fallet så betyder det att Luleå också har kniven mot strupen i match 7 och då brukar lagen plocka fram det där lilla extra, precis som DIF har gjort nu.

Men jag är jävligt glad/nöjd med att det blev en match till i Stockholm... Att jag har gått och blivit sjuk (luftrören, halsen, feber/ont i kroppen m.m) ska inte hindra mig från matchen i dag, om så en ambulans ska köra mig dit.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

android: Hehe, så är det kanske. Går ju tolka den frasen på lite olika sätt dock.
Nej, givetvis ingen nyhet angående media även om det kanske lät så. Tog enbart upp det i ett försök att lugna ner vissa och koncentrera på dagens match som är långtifrån vunnet.
Tre bra matcher på raken har vi inte gjort. Men vi hade väl knappt gjort två bra matcher på raken innan de två senaste heller?

Som en sidenote så jag slutar aldrig skratta åt vissa tomtar. Som Big Papa Wennerholm. Ett litet exempel från gårdagens Sportbladet hur deras logik kan se ut. (av stjärnan som har en blogg men aldrig godkänner några kommentarer vilket jag kan förstå tanke på med hur värdelös han är)

"Vissa män lär av sina misstag. Jag tippade 4-0 i matcher till HV71 inför kvartsfinalen mot AIK. Det blev 0-4 och dumstrut på. Å andra sidan tippade jag 4-1 i matcher till Färjestad (mycket mindre uppmärksammat av er kära läsare, men det bjuder jag på). Det blev 4-1 och dumstrut av."

Kanske bara jag som tycker detta var komiskt pga sömnbrist men wow att tippa 4-1 till FBK. Klart dumstruten åker av då, haha.
Skriv svar