Film- och bildtråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Crashmash »

Ptja, det här passar inte i mediatråden då det inte är en färsk nyhet men fan vad Tommy Söderström var skön. Läs och njut!
Måndag 12 januari 1998

Tommy Söderström vägrar att åka med den övriga truppen
Den 8 februari åker den svenska OS-truppen till Nagano.
Samma dag är det full omgång i Elitserien.
– Jag vägrar åka den åttonde – jag åker dagen efter, säger Djurgårdens målvakt, Tommy Söderström.
– Det kan han glömma, vi ska inte ha några eftersläntare, säger Kent Forsberg.

Tre Kronors förbundskapten Kent Forsberg får inte en lugn stund under uppladdningen till OS-turneringen i Nagano. De senaste veckorna har han fått dystra besked från Nordamerika där flera av hans landslagsspelare ådragit sig allvarliga skador. När nu Daniel Alfredsson, Mikael Renberg och Niklas Sundström äntligen gjort comeback i sina NHL-klubbar, kommer nästa dråpslag:
Tommy Söderström vägrar åka med resten av den svenska OS-truppen till Japan den 8 februari. Samma dag som planet lyfter, spelar nämligen Djurgården Elitseriematch mot Södertälje.

Forsberg suckar
– Djurgården är min arbetsgivare och det är helt sjukt att man lägger in en full Elitserieomgång samma dag som landslaget ska åka till Nagano, säger Söderström.
– Jag kommer att åka till Japan den nionde, fortsätter han.
När Kent Forsberg informeras om Söderströms utspel, suckar han djupt och säger sedan:
– Han kan glömma att han åker en dag senare, vi har tillräckligt få träningstillfällen för att vi ska tolerera eftersläntare.

Får inte komma senare
– Klockan 14.00 den nionde februari ska hela truppen – inklusive NHL-proffs – vara samlad. Vi accepterar inte att någon kommer senare.
Det är Svenska hockeyligan som fastställer spelordningen i Elitserien och enligt vad Aftonbladet erfar, påpekade Ishockeyförbundet redan i höstas att den aktuella omgången skulle krocka med OS-avresan.
– Men då sa Hockeyligan att det inte spelade någon roll eftersom inga Elitseriespelare skulle bli uttagna i, berättar Kent Forsberg.
Det är i dagsläget oklart vad som händer Tommy Söderström om han står fast vid sitt hot. I värsta fall kan OS-starten vara i fara.
Tommy Söderström, är en enda Elitseriematch så viktig att du vill riskera din OS-start?
– Ja, det är den. Nio spelare i Colorado är uttagna till olika OS-landslag – tror du att NHL skulle låta Colorado spela en ligamatch samtidigt som halva laget rest till Nagano?
Förutom Söderström är också Patric Kjellberg, Jörgen Jönsson och Ulf Dahlén uttagna i OS-truppen. Dessutom lär åtskilliga finska och tjeckiska Elitseriespelare bli OS-klara när ländernas trupper spikas i helgen. Elitseriens 41:a omgång lär bli omdiskuterad framöver...
Uppföljning: http://wwwc.aftonbladet.se/sport/9801/13/dif.html
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Någon som har sett skymten av några filmer på klacken när det var uppe i Luleå? Kollat runt på YT men hittar fan ingenting. :<
Wayne

Inlägg av Wayne »

BLOCKET!

Bild
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Haha bra där, kul att få se blockets innehåll! En liten besvikelse var det dock då man ser att det bara var alla femmor. Bakrecept, hemliga segervapen och streckgubbar var tydligen bara påhitt från vår sida. :(
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Säsongskort: Ja

Inlägg av starvin_marwin »

SkönaDjurgårn skrev:Haha bra där, kul att få se blockets innehåll! En liten besvikelse var det dock då man ser att det bara var alla femmor. Bakrecept, hemliga segervapen och streckgubbar var tydligen bara påhitt från vår sida. :(
Det där är inte femmorna, det är en komplex matematisk ekvation som söker svar på frågan "vad är hockey?"
Användarvisningsbild
Hildi

Inlägg av Hildi »

starvin_marwin skrev: Det där är inte femmorna, det är en komplex matematisk ekvation som söker svar på frågan "vad är hockey?"
:lol: :lol:
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Lets go Abbots!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ja, där vibrerade stämbanden på 200% -. jag var tamejfan rädd att de skulle ramla sönder inne i strupen!!! Grym insats där och att vanhedra Skabbotts är en skyldighet. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Kvartsfinal 6. Skål!
DIF!
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Daniel942 skrev:Kvartsfinal 6. Skål!
Tack!
Wayne

Inlägg av Wayne »

Tackar, tackar!
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

ingen som kan få upp ett klipp på intervjun med Fimpen, så manfår se slutspelskransen igen och få sig ett gott skratt :D
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tack Daniel666.

Ingen som har ett klipp från första "den som inte hoppar.."? Jag hoppade lite på AS samtidigt som jag skulle kolla en sak på luren. När jag tittar upp så gungar hela jävla globen, då blev jag säker på vinst.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Underbart!

Tror aldrig jag upplevt något liknande som den stämning som stundtals var i Globen i går. Helt makalöst när hela jävla arenan står och hoppar till "Ole Ole Ola" / "Den som inte hoppar..."

Vet inte om det riktigt gick fram till TV-tittarna men det var fanimig helt magiskt.
Skriv svar