Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jospi
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jospi »

Heaty skrev:
SirDIFalot skrev:
Heaty skrev:Wesslan kan vi nog glömma, han vill nog stanna kvar där borta och fortsätta nöta. Sen tycker jag att vi behåller Owuya och tar hem Tellan. Tror Owuya behöver känna sig lite osäker för att utvecklas och att Tellan vet att han inte kan sitta och ta det lugnt i kassen, för det finns en hungrig jävel som flåsar honom i nacken. Annars ser väl laget helt okej ut, skulle dock vilja se ännu en klass center och back.
Men jo fortsätt dröm...

Owuya kommer ha NHL-erbjudanden att välja på, och förmodligen ett par andra ES-klubbar. Varför skulle han ta en roll som båsöppnare i DIF?
Varför skulle han ta den rollen i DIF i år när han istället kunde få istid i allsvenskan? Owuya har varit DIF trogen i flera år och han är väldigt nöjd med våra målvaktstränare. Så om han drar så drar han till NHL. Och den enda riktigt intresserade klubben verkade ju vara SJ, och dem har ju redan två målvakter? Så frågan är om inte Owuya vill stanna kvar en säsong till med våra målvaktstränare för att sedan ta över NHL.

Jag ser inte det som ett orealistiskt scenario.

Mark kommer bara stanna om INTE Tellan eller Wesslan kommer hem...

Vad ska DIF säga?
-Mark du får stanna kvar i DIF och få en skit lön och tävla med Tellan/Wesslan. Du får skit bra träningar med våran målvaks tränare om du nu inte får stå så många matcher. Självklart kommer inte DIF ge honom en 1:a målvaks lön om någon av dessa grabbar kommer hem!!!

Grabben är 21 år, vann målvaksligan och har gjort det fullt godkänt i slutspelet. Klart som fan att andra ES lag vill ha honom. Modo, Timrå, Frölunda, SSK osv är ju inte sjukt nöjda med sina målvakter. Mark skulle garanterat tjäna mer i en annan ES klubb... Sen att NHL lag vill ha honom gör ju inte saken lättare!

Mark kommer bara stanna och inte Wesslan eller Tellan kommer hem!
Dogge
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

kaminor skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8718821.ab

HV kanske kommer försöka göra sig av med Linkan, enligt Aftonbladet. Jag vet att jag kommer möta motstånd, men jag skulle gärna få hem honom igen. Kanske kan man göra en lika sweet lönedeal som man hade med Holmqvist då han lämnade Frölunda. Dvs. HV fortsätter betala typ 30-50% av lönen (om de nu inte kommer överens om att bryta kontraktet helt).

Mitt drömlag till nästa säsong (som det ser ut nu i alla fall):

Ölvestad - Möller (ny) - Nilson
Bremberg (ny) - Zibanejad - Hannula
Tjärnqvist - Otto - Brodin
Norman - Fimpen - Tim
Kempe - - Cehlin

Dvs. fyra centrar och fem forwardspar. Widing lämnar för Schweiz eller Brynäs. Krüger till NHL. Ekman kommer nog inte tillbaka. Söder till Allsvenskan. Henrik Eriksson borde ev. hem också, men då blir det trångt. Tillräckligt trångt med alla grymma junisar som ligger på gränsen. Möller har potential att vara förstecenter.

Kronwall - Holmqvist
Printz - Eklund
Tjärnqvist (ny) - Claesson
Falk

Bom-bom och Lassen får lämna. Falk kan stanna och vara sjunde back, 5:e-6:e center. Försvaret ser dock stabbigt ut. Nån mindre, kvickare kan behövas. Timmy Pettersson, Klubertanz, Gunderson, Deilert?

Owuya
Tellqvist/Wesslau
Sandberg

Den svåraste nöten. Behålla Owuya, hem med Wesslan, hem med Tellqvist?

Edit: Om MoDo åker ur skulle jag även vilja ha hem Nicky D. Men då blir det ännu trängre...
Angående Linkan...

Det verkar ju ha skurit sig med Janne Karlsson och typ alla spelare och ledare i HV. De kommer garanterat få in en tränare nästa år som är tillräckligt smart för att förstå att Bremberg ska användas i PP.
Expert.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Är väl kanske ensam om denna åsikt men jag tycker ändå att Tim Eriksson inte riktigt får något gjort ute på isen... tycker man ska överväga att kanske säga tack och adjö till Tim.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Billx skrev:Är väl kanske ensam om denna åsikt men jag tycker ändå att Tim Eriksson inte riktigt får något gjort ute på isen... tycker man ska överväga att kanske säga tack och adjö till Tim.
Har aldrig gillat Tim. Men nu sitter vi på kontrakt med honom över nästa år också. Så finns inte så mycket att diskutera. Det är ju ingen Lassen-situationen där han visat sig vara för dålig för att ens vara 7:e back.
Expert.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

SirDIFalot skrev:
Billx skrev:Är väl kanske ensam om denna åsikt men jag tycker ändå att Tim Eriksson inte riktigt får något gjort ute på isen... tycker man ska överväga att kanske säga tack och adjö till Tim.
Har aldrig gillat Tim. Men nu sitter vi på kontrakt med honom över nästa år också. Så finns inte så mycket att diskutera. Det är ju ingen Lassen-situationen där han visat sig vara för dålig för att ens vara 7:e back.

Nej nej absolut ingen lassen-situation , Tim har ju bra teknik och är kvick och så men alltså han har ingen fysik överhuvudtaget och får ingen utdelning framåt längre.
Jag vill nästan hellre ha en hungrig junior där senare när Tims kontrakt går ut...
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Ja Tim tycker jag ha gjort sitt i DIF. Han försöker snurra men det händer verkligen ingenting. Värdelöst skott också.

Hem med Dubbelfyran för fan. Hur kunde DIF göra sig av med honom och värva spelare som Kempe och Widing istället. Spyr lite i munnen av tanken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ja-ke den andre skrev:Ja Tim tycker jag ha gjort sitt i DIF. Han försöker snurra men det händer verkligen ingenting. Värdelöst skott också.

Hem med Dubbelfyran för fan. Hur kunde DIF göra sig av med honom och värva spelare som Kempe och Widing istället. Spyr lite i munnen av tanken.
Det blev rejält uppror på forumet när jag skrev förra sommaren att jag mycket hellre behåller Nicklas Danielsson än Tim Eriksson. Nu verkar det krypa fram en del som inte direkt skyltade med de åsikterna för ett år sedan...
Expert.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Ni som anser att han bara snurrar och snurrar och kommer ingenvart, själv tror jag att det är en del av taktik. Tim är grym på att snurra runt och hålla i pucken = Döda tid osv. En perfekt ''4e kedja spelare'' skulle jag säga :)
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

DIFDIF skrev:Ni som anser att han bara snurrar och snurrar och kommer ingenvart, själv tror jag att det är en del av taktik. Tim är grym på att snurra runt och hålla i pucken = Döda tid osv. En perfekt ''4e kedja spelare'' skulle jag säga :)
Instämmer. Han jobbar alltid stenhårt och drar sällan på sig dumma utvisningar. Bäst (?) i DIF på att ta in pucken i zon under kontroll. Även om han inte är en tacklingsmästare så är han dessutom riktigt vass runt sargerna med tanke på sin storlek.

Målvaktssituationen är svår som ni säger. Både Tellan/Mark och Mark/Wesslan känns overkill. En sak som är säker är att Riddarn ska bort iaf.

Bremberg hade jag gärna fått hem också. Svårigheten är väl att Hardy/Linkan inte går ihop. Sen får jag erkänna att jag är till viss del partisk som innehavare av Linkans bortatröja från 08/09, vilken inte var gratis att komma över.

#44 tar jag gärna hem, förstår inte riktigt varför han fick gå. Inte Hardys favorit kanske?

Ni som gapar efter Calle G och Henrik Eriksson, vilken planet kommer ni ifrån? Dessa kommer aldrig bli mer än helt OK allsvenska spelare.
Senast redigerad av Henkos den 2011-03-16 18:24:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Henkos skrev:
DIFDIF skrev:Ni som anser att han bara snurrar och snurrar och kommer ingenvart, själv tror jag att det är en del av taktik. Tim är grym på att snurra runt och hålla i pucken = Döda tid osv. En perfekt ''4e kedja spelare'' skulle jag säga :)
Instämmer. Han jobbar alltid stenhårt och drar sällan på sig dumma utvisningar. Bäst (?) i DIF på att ta in pucken i zon under kontroll. Även om han inte är en tacklingsmästare så är han dessutom riktigt vass runt sargerna med tanke på sin storlek.

Målvaktssituationen är svår som ni säger. Både Tellan/Mark och Mark/Wesslan känns overkill. En sak som är säker är att Riddarn ska bort iaf.
Tycker bara det där är ursäkter för att han är så extremt dålig i det fysiska spelet och aldrig kan leverera en assist att få ett skott i mål. Tycker inte att han är märkbart bättre än några andra på dem där sakerna han sägs vara bra på. Men visst... Jag har klargjort tidigare vad jag tycker om Tim och pallar inte att diskutera honom mer. JAG VET att det finns sjukt många viktiga moment i hockey. Tro mig. Har dock svårt för spelare som varken kan bidra i det fysiska spelet eller göra några poäng framåt. Han har ju ingen större utvecklingspotential heller. Anser bara att han tar en plats för en junior vi skulle kunna plocka upp..

*Inväntar hotfullt PM från Jockmaniac*

Edit 9 min in i tredje perioden: Förlåt Jockmaniac!
Expert.
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Han bidrar med fart och att skapa tryck i offensiv zon. Sen att det inte blir så många ass från hans sida beror ju delvis på att han får lira med spelare som Fimpen som knappt vet om han är leftare eller rightare.

Men visst, jag håller med dig delvis i det du säger. Fin kille Tim, finns få spelare som orsakar sån debatt på forumet : )

Edit: Han har ändå snittat 17p per grundserie i DIF och med tanke på hur mycket speltid han har får det väl ändå anses som helt OK.
Senast redigerad av Henkos den 2011-03-16 18:36:50, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Henkos skrev:Han bidrar med fart och att skapa tryck i offensiv zon. Sen att det inte blir så många ass från hans sida beror ju delvis på att han får lira med spelare som Fimpen som knappt vet om han är leftare eller rightare.

Men visst, jag håller med dig delvis i det du säger. Fin kille Tim, finns få spelare som orsakar sån debatt på forumet : )
Skulle vara målvakterna Owuya och Ridderwall.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Sant. Fast Wesslan/Riddarn-debatten förra säsongen tar nog ändå priset.
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av AMMC »

Henkos skrev: Ni som gapar efter Calle G och Henrik Eriksson, vilken planet kommer ni ifrån? Dessa kommer aldrig bli mer än helt OK allsvenska spelare.
Vilken planet är du från själv om man får fråga?

Henrik Eriksson var redan denna säsong en riktigt BRA allsvensk spelare.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Jaha, det där om Tim fick man ju äta upp idag. Skönt!
Låst