Det är ju inte direkt en avancerad ramsa. Den går snabbt och enkelt att lära sig. Är och kan bli en riktigt tung ramsa.Tannen skrev:Ramsan kördes ett bra tag i bussen på Luleå away i lördags. Skulle bli sjukt drag om alla kunde den och sjöng med.Snazzi skrev:Det var så jag fick lära mig den, men det är första gången jag hörde den på läktaren i 'rätt' version.Caps skrev:Det är så den ska sjungas.
Finns en inspelad version från Shamrock borta '02 där den sjungs helt sjukt bra.
(Efter att ha tittat på den matchen märker man förövrigt att alla ramsor som kördes då, går i dubbla tempot nu. Fast det är väl ingen nyhet)
Fattar inte varför, i princip, alla ramsor ska köras i 110 hela tiden, är så fruktansvärt trött på technohastighets ramsorna på våran läktare.
Beror väl på, som tidigare nämnts i diverse sammanhang, att det äldre gardet inte längre infinner sig i klacken, tyvärr.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Jaha imorgon gäller det. Den som inte ger allt i klacken från första början får en smocka.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Obi-Wan has taught you well.Skywalker skrev:Jaha imorgon gäller det. Den som inte ger allt i klacken från första början får en smocka.
Expert.
Give in to the Dark Side, you must not.SirDIFalot skrev:Obi-Wan has taught you well.Skywalker skrev:Jaha imorgon gäller det. Den som inte ger allt i klacken från första början får en smocka.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Har säsongsbiljetter exklusive slutspel på aktiv sittplats vilket ändå innebär att jag har förtur till "mina" platser. Idag när jag skulle köpa biljetter var det något strul och jag fick plats på A21 snett bakom spelarbåsen, rad 3 plats 37 - 39 (till höger om trappan på A21). Känns lite som att de biljetter jag nu fått har lite sämre placering än de jag har på Hovet. På Hovet sitter jag på rad 10 på Aktiv sittplats - direkt till vänster om klacken 
Vet någon vad som är Aktiv sittplats på Globen?
Jag hoppas verkligen inte att jag hamnat på ett ställe där folk blir irriterade för att jag står och sjunger hela matchen
Förmodligen lär väl hela Globen sjunga men med min otur har jag väl nån grinig djävel bakom mig 

Vet någon vad som är Aktiv sittplats på Globen?
Jag hoppas verkligen inte att jag hamnat på ett ställe där folk blir irriterade för att jag står och sjunger hela matchen

Om någon irriterar sig på att du står och sjunger imorgon, vilken sektion det än må vara. Be vederbörande bege sig hem till Norrland där denna antagligen har sitt ursprung.
Gör det ni kan imorgon.
Snälla, snälla. Kan någon med pondus och lite känsla styra klacken imorgon?
Gör det ni kan imorgon.
Född till sportchef.
-
+1!android skrev:Om någon irriterar sig på att du står och sjunger imorgon, vilken sektion det än må vara. Be vederbörande bege sig hem till Norrland där denna antagligen har sitt ursprung.
Gör det ni kan imorgon.
Vore verkligen bra om det var så. Fångar allas uppmärksamhet och sköter det bra! Imorgon skall det sjungas utav bara f*n! Och den som inte...*kommentarer överflödiga*

Jag tänker fan inte sjunga. Sjunger gör man i gosskören. Jag ska vråla.
Skämt åsido, min röst har hämtat sig någorlunda från måndagsmatchen. Imorgon får den sig en fett smäll till...
Jävligt värt!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Själv är jag rädd för att det inte kommer stå någon på räcket och att det därmed kommer dras igång "Den som inte hoppar..." och "Det är full fart framåt..." en gång var tionde sekund samt att allt kommer sjungas i 340 bpm...
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
Nu är det dags att verkligen visa vilka som har dom bästa fansen!
Järnkaminer! Ge allt ni har idag!
Järnkaminer! Ge allt ni har idag!
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
+1soundboy skrev:Själv är jag rädd för att det inte kommer stå någon på räcket och att det därmed kommer dras igång "Den som inte hoppar..." och "Det är full fart framåt..." en gång var tionde sekund samt att allt kommer sjungas i 340 bpm...
Tror ni inta fanskapet bakom mig bad mig sitta ner för han hade ju minsann betalat för att få se matchen. Mitt svar: Nej, jag tänker inte sätta mig ner men ställ du dig gärna upp för du sitter på Aktiv sittplats.
På måndag ber jag att få byta platser - kan ju inte sitta på en aktiv sittplats där alla sitter ner hela tiden. Jag vill ju stå, hoppa och skrika hela matchen.
Heja Djurgården
På måndag ber jag att få byta platser - kan ju inte sitta på en aktiv sittplats där alla sitter ner hela tiden. Jag vill ju stå, hoppa och skrika hela matchen.
Heja Djurgården
- Daniel942
Då får du "fanskapet bakom dig" att ställa sig upp genom att du också står upp. På Aktiv Sittplats kan han inte säga nånting.Lady Clio skrev:Tror ni inta fanskapet bakom mig bad mig sitta ner för han hade ju minsann betalat för att få se matchen. Mitt svar: Nej, jag tänker inte sätta mig ner men ställ du dig gärna upp för du sitter på Aktiv sittplats.
Heja Djurgården
DIF!
Som tur var stog "Djurgårdsfamiljen" som jag brukar stå med på Hovet en bit längre upp och de makade ihop sig så att jag och mitt sällskap fick plats där istället.Daniel942 skrev:Då får du "fanskapet bakom dig" att ställa sig upp genom att du också står upp. På Aktiv Sittplats kan han inte säga nånting.Lady Clio skrev:Tror ni inta fanskapet bakom mig bad mig sitta ner för han hade ju minsann betalat för att få se matchen. Mitt svar: Nej, jag tänker inte sätta mig ner men ställ du dig gärna upp för du sitter på Aktiv sittplats.
Heja Djurgården
Ohana betyder familj (från barnfilmen Lilo och Stich) och familj håller ihop - tur man har Djurgårdsfamiljen

- Daniel942
Du ska inte behöva flytta dig. Det är han som har köpt ett för billigt säsongskort om han inte räknar med att folk står upp.Lady Clio skrev:Som tur var stog "Djurgårdsfamiljen" som jag brukar stå med på Hovet en bit längre upp och de makade ihop sig så att jag och mitt sällskap fick plats där istället.Daniel942 skrev:Då får du "fanskapet bakom dig" att ställa sig upp genom att du också står upp. På Aktiv Sittplats kan han inte säga nånting.Lady Clio skrev:Tror ni inta fanskapet bakom mig bad mig sitta ner för han hade ju minsann betalat för att få se matchen. Mitt svar: Nej, jag tänker inte sätta mig ner men ställ du dig gärna upp för du sitter på Aktiv sittplats.
Heja Djurgården
Ohana betyder familj (från barnfilmen Lilo och Stich) och familj håller ihop - tur man har Djurgårdsfamiljen
DIF!