Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa öhling

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jensa öhling »

Tror Patrick Zackrisson eller Andreas Falk kommer till nästa säsong, som ersättare till Krüger.

Zibanejad kan fungera som andrecenter, Otto tredje och Norman fjärde.

Falken slutar och Fimpen får tyvärr lämna för att ge utrymme för våra talangfulla juniorer.

Löneutrymme frigörs då Widing, Falken, Nisse Ekman lämnar.

Tänkbara konstellationer:
Hannula-Zackrisson-Tjärnqvist
Cehlin-Zibanejad-Brodin
Nilson-Otto-Ölvestad
Kempe-Norman-Tim Eriksson
Extra: Weigel, Sörensen
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag tror inte vi kommer ha löneutrymme för Hannula och en spelare av Zackrissons kaliber (för det första känner jag mig hyfsat säker på att Zacke hamnar i KHL, möjligtvis Andreas Falk då som känns som ett gott alternativ, om än inte lika bra).
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Blue Brigade A11
kaminor

Inlägg av kaminor »

Ossi kan du fetglömma. Han skrev nyligen på nytt kontrakt och har därmed flera år kvar på sitt kontrakt med Jokerit. De flesta övriga (Zackrisson, Möller, Tellqvist, m.fl.) har det spekulerats i hur länge som helst, så länkar till eliteprospects känns inte nödvändigt för dem öht.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Ossi kan du fetglömma
joo, det känns helt omöjligt att han kommer tillbaks, men man kan alltid hoppas :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

kaminor skrev:
Ossi kan du fetglömma. Han skrev nyligen på nytt kontrakt och har därmed flera år kvar på sitt kontrakt med Jokerit. De flesta övriga (Zackrisson, Möller, Tellqvist, m.fl.) har det spekulerats i hur länge som helst, så länkar till eliteprospects känns inte nödvändigt för dem öht.
Alla utom Pihlström. Papegojpakten fortskrider...
Säg den glädje som varar
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ja, jag misstänker att Djurgårdens lönebudget kommer att ligga en bra bit under årets nivå nästa säsong. Så tycks även vara fallet med övriga ES-lag. Möller känns som ett väldigt hett namn, Zackrisson sådär, men Andreas Falk är i mina ögon helt utesluten. Den sistnämnde är helt enkelt inte tillräckligt duktig offensivt IMO för att värvas in som förstecenter. Annars sitter man ju och hoppas på Hannula. Och Otto ska gå ner i lön om han vill stanna, vilket jag också hoppas att han vill.

Tjärnqvist d.ä. borde stå högt på prioriteringslistan, liksom en duktig offensiv back. En stabil förstemålvakt är ett måste. Och Niklas Wikegård. :)
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

AMMC skrev:
NorpaN skrev:...massa länkar....
Såna här inlägg borde vara förbjudna.

De här spelarna tycker jag vi borde köpa.

....massa länkar...

(obs, att klicka är ett slöseri med tid)
Håller fullständigt med, vill man ändå lägga en länk så skriv dit namnet på spelaren i inlägget.

Önskar att vi lyckas knyta upp Hannula på ett kontrakt över nästa säsong.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

supreme skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Ottosson ska vara kvar tycker jag. Han har inte varit speciellt bra i år men jag tror helt klart att han kan rycka upp sig.
Att Ottosson med sina -8 är tredje sämst i hela laget vad gäller +/- efter grundserien (endast "slagen" av Boumedienne -10 och Lassen -12) hade jag sett som otänkbart inför säsongen. Trots det ser jag honom som självklar till nästa säsong, dock inte längre som den klippa han varit i sitt defensiva jobb.

För övrigt tror jag inte Boumedienne blir kvar. Yttrar tränarna missnöje till pressen gällande en spelare brukar inte relationerna bli annat än frostiga. Har också en känsla av att Widing redan skrivit kontrakt med en annan klubb. Brynäs eller Schweiz känns rimligt.
Ja, det är såklart bedrövligt med minusstatistik. Men man får ha i åtanke att han spelat mest av alla centrar (?) i ett jävligt dåligt presterande lag. Klart det syns på hans statistik.
Sen så kan jag omöjligt vara hård mot en kille som Ottosson som varit fantastisk i tio år i sträck bara för att han gör en enda dålig säsong (i ett dåligt lag). Däremot finns det många andra i laget som är värda en rejäl känga.

Kan vi värva någon bra förstecenter som tar Ottos plats ska vi såklart ändå behålla honom bara att han får spela längre ner i kedjesystemet, som tredjecenter t.ex. Allt annat vore att pissa bort ovärderlig rutin och Djurgårdshjärta. En fantastiskt ödmjuk och go kille som jag är övertygad om är väldigt viktig för en lagsammanhållning i positiv anda.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

jospi skrev:Tjärnqvist kommer dra till KHL - Ersättare blir Henrik Eriksson i Mora. Han har gjort det jävligt bra i Mora. Enligt Wikegård är han den jobbigaste spelaren att möta i allsvenskan! 97 kg tung och kan bli våran nya Tjärna.
Kruger drar självklart till NHL - Ersättare blir Andreas Falk i HV71. En stockholms kille som är född Djurgådare. Har gjort 29 poäng i år, då spelar han inte ens PP (6 poäng mindre är Kruger)
Ekman lägger tyvärr av -Ersättare blir Oskar Möller i AHL. Han lägntar hem. Enligt säkra källor vill han till DIF. Dock risk för att han för bra kontrakt i KHL
Mark drar till AHL - Ersättarna blir Tellan. Då han är älskad av alla fans och lägntar hem till DIF. Det ända som skulle stoppa övergången är Mats Larsson.
Riddarn drar till AHL -Ersättare har vi redan i Sandberg.

Spelare som kanske lämnar....

Hannula vill till KHL - Frågan är bara om han får ett tillräckligt bra kontrakt där??
Kronwall vill till KHL - Frågan är bara om han får ett tillräckligt bra kontrakt där??

Spelare som kommer hem.....

D Tjärnqvist kommer äntligen hem och blir den där ledaren som vi saknar bland backarna.
Ante Enqvist - Här är det nog 50/50. Beror på vad hans tränare i AHL/NHL vill mer honom.
Om du har insider på detta tycker jag att laget ser bättre än denna säsong.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Östgöten.

Saknar dina redogörelser med 1-5i om spelarna och klockrena analyser. När kommer det inlägget?

För övrigt så har vi all möjlighet i världen att få ett riktigt bra lag till nästa säsong också.

In med karaktärer i laget.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

2 klassbackar måste in och 1 kommer ryka (boumedienne).
Sen är det ju faktiskt så att vi har forwardsproblem också, vi gör alldeles för lite mål och dom som ska göra målen har verkligen inte gjort det.

Just därför tycker jag Oscar Möller är ett perfekt för DIF, han är en skicklig passningsspelare och en vass Sniper.
Enligt någon härinne så säger starka källor att han vill hem till DIF? trovärdigt?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Tycker vi ska lägga mer fokus på att få ihop ett lag än att satsa på enskilda eventuella spelare.

Kolla på den här säsongen t ex: På pappret har vi en hel del bra spelare, men tillsammans har de inte fungerat uppenbarligen.

Man ska bestämma sig för vilka spelare från dagens lag man vill behålla och utefter dom bygga ett lag. Behöver inte vara klassnamn som värvas. Det räcker med spelare och framförallt spelartyper som kompletterar kontrakterade spelare och som gärna är stockholmare. Se på typ SAIK eller Luleå som har byggt ett lag utan på förhand några större värvningar. Fortsätter vi på det inslagna spåret kommer vi sluta som MODO.
i
Låst