Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
DIFRobbex

Re: Hata aik

Inlägg av DIFRobbex »

SirDIFalot, du har helt rätt.. Jag som var ute och cyklade lite.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Jepp, så är det.
Modo var nära 2001 mot luleå när man hämtade upp 0-3 till 3-3, sedan vann luleå den 7:e avgörande på bortais!

Men hv får skylla sig själva att man gav bort det 2 första matcherna med loj inställning.
Idag var man uppe i 100% Hv i 60min, men vissa matcher förlorar man sjukt nog iaf, hockey kalla det.
Är man Djurgårdare kan man väl säga att domaren gav aik 2 mål idag.
Men det är svårare att snacka bort Hv:s mäktiga 3 gjorda mål på 3 matcher.

När jag ser aik spela kommer jag att tänka på Miracle On Ice.
OS i Lake Placid 1980 då en bunt amerikanska collegespelare spöade det då oslagbara Sovjetiska landslaget i OS-finalen.
Man offrar livet snudd på i varje byte, passion heter det....tror jag.
HV71, bästa laget på pappret - aik, det klart sämsta på pappret med typ 15 allsvenska spelare.
Det borde inte vara möjligt.

Men ska nån kunna vända detta så är det just HV71.
Kom igen & bryt traditionens makt ! vänd till 4-3 så Solna tystnar igen...
Tyvärr var man ju redan med på den gamla onda tiden. Minns med fasa säsongen 87/88. Tyvärr har gnaget en tendens att överprestera när de är nederlagstippade. Som tur är underpresterar de lika ofta när de är favoriter (får hoppas på det nu).

Det känns däremot alltid som att vi måste vara det klart bättre laget för att gå vidare i slutspel.
Säsongen 87/88 glömmer jag inte i första taget. Ett DIF som var överlägset i grundserien och var stora favoriter i möterna mot gnaget i slutspelet. Sen gick det som det gick. Minnet från den säsongen är ändå 13-0 borta mot fbk.

Tycker detta liknar det som hv71 gjorde 1995 när dom vann guld. Dom blev slutspelsklara i sista omgången och mötte då ett favorittippat DIF.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

warrant skrev:
Tycker detta liknar det som hv71 gjorde 1995 när dom vann guld. Dom blev slutspelsklara i sista omgången och mötte då ett favorittippat DIF.
Mmh, med skillnaden att det nu är bäst av 7, den där 4:e matchen brukar vara grymt tung att vinna.
Sedan det blev bäst av 7 har aldrig nåt lag från den undre halvan gått hela vägen.

För DIF:s del finns ytterligare lite bister statistik.
Det laget som blir valda sist (det som ingen vill ha) har aldrig heller avancerat från kvartsfinalen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: För DIF:s del finns ytterligare lite bister statistik.
Det laget som blir valda sist (det som ingen vill ha) har aldrig heller avancerat från kvartsfinalen.
Hög tid att bryta den skumma statistiken nu.

Finns det nåt som talar för det egentligen? Njae... men.... vi vet förut att DIF har lyckats krångla sig ur kniviga lägen (0-2 underläge i "bäst-i-sta'n" tabellen bland annat, ett otal underlägen i matcher osv) så en reell chans finns naturligtvis fortfarande kvar.

Sorry just ja, denna tråd var dedikerad till vårt favoritlag från Solna.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

fan hatar aik.. men de slår ut hiv med 4-0.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

Vet inte om jag ska skratta eller gråta över detta. HV71, SM guld ifjol, skryter om det fortfarande. Finns det något att skryta om när det blir 4-0 i matcher mot råttpacket? Nej.

Råttorna kröp från Allsvenskan till Elitserien, fick storspö i öppningsmatchen sen har det gungat fram och tillbaka. Nu lever dom på Fasth, utan Fasth = Ingen semifinal. Fasth är ungefär som Wesslau fast i en tidigare utveckling. Det är Fasth som gör gnaget, ingen annan.

Samtidigt är det riktigt märkligt hur hv inte kan vinna över detta pack, förstår inte ?!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Synd att vi nu åker ut, en semi mot ajk hade vart sjukt jäkla hett.

De är ju inne i ett sanslöst "stim". Är bara att gratulera till att de med ett mediokert lag på pappret har fått till den team spirit som gör att man kan slå även de bästa. Att stå upp för sin kompis, ha kul, ge varandra high fives, kämpa in i det sista. Sorgligt nog -- allt det som vi inte har i årets lag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

sensei skrev:Synd att vi nu åker ut, en semi mot ajk hade vart sjukt jäkla hett.
Hade väl inte kunnat ske?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Crashmash skrev:
sensei skrev:Synd att vi nu åker ut, en semi mot ajk hade vart sjukt jäkla hett.
Hade väl inte kunnat ske?
Njet, vi hade bara kunnat möta gnaget i en final.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

1998, Sportbladet sätter plus på stämningen i de olika ishallarna. DIF fick ++++ ska tilläggas.

Globen, AIK +
När AIK spelar i Globen kan man lika stanna hemma och lyssna på Radiosporten. Tomt, tyst och färglöst.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Ärligt talat, varför sitter vi och skryter om att vi fick bättre betyg än dem för 13 år sen av sportbladet? Helt ointressant enligt mig.
narren

Inlägg av narren »

Om lag 5 till 8 vinner sina kvartsfinaler så får vi möta aik, så omöjligt är det inte, dock mindre troligt...
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

narren skrev:Om lag 5 till 8 vinner sina kvartsfinaler så får vi möta aik, så omöjligt är det inte, dock mindre troligt...
Om så sker så möter lhc-ajk och vi möter brynäs.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jepe skrev:
narren skrev:Om lag 5 till 8 vinner sina kvartsfinaler så får vi möta aik, så omöjligt är det inte, dock mindre troligt...
Om så sker så möter lhc-ajk och vi möter brynäs.
Precis, det bäst placerade laget mot det sämst placerade...hela vägen.

Lika sjukt som att vi är i snudd på hopplös brygga med 1-3 mot luleå är det att HV71 gör precis allt som står i dess makt för att rå på aik, men man kommer inte till.
:shock:

hade nån "förståsigpåare" förutspått detta scenario har jag inte bara hånskrattat utan även direkt avfärdat denna person som totalt okunnig.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Trodde aldrig jag skulle säga detta men....

TACK PER LEDIN!!! :D
Avgå Jocke.
Skriv svar