Skadetråden
Re: Skadetråden
Jätteviktigt att vi får tillbaka Otto och Printz, blir tufft utan dessa herrar.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8686116.ab
Personligen tror jag Hannula har lite problem med ljumskarna. Tycker det har märkts på hans skridskoåkning senaste 2 matcherna, trots detta är han en av våra absolut bästa forwards.
Att Mackan också är småskadad är jag mindre oroad över, han har ändå sett så pass pigg ut senaste omgångarna att formen nog är på väg tillbaka (avd Wishful thinking?).
Jimpa tror jag stenhårt på snart. Varför skulle han annars vara med på värmningen i senaste matchen? Man såg ju för fan honom i omklädesrummet när han höll på att byta om efter uppvärmningen i senaste matchen. Kanske inte kommer spela på torsdag men tror han kör på lördag.
Personligen tror jag Hannula har lite problem med ljumskarna. Tycker det har märkts på hans skridskoåkning senaste 2 matcherna, trots detta är han en av våra absolut bästa forwards.
Att Mackan också är småskadad är jag mindre oroad över, han har ändå sett så pass pigg ut senaste omgångarna att formen nog är på väg tillbaka (avd Wishful thinking?).
Jimpa tror jag stenhårt på snart. Varför skulle han annars vara med på värmningen i senaste matchen? Man såg ju för fan honom i omklädesrummet när han höll på att byta om efter uppvärmningen i senaste matchen. Kanske inte kommer spela på torsdag men tror han kör på lördag.
Skadetråden
Håller med om Hannula. Har sett oroväckande "seg" ut. Gissade att han spelade halvskadad igår.
Född till sportchef.
Enligt vad kommentatorerna på Canal+ sa igår så spelar Jimmie imorgon. Sant?
- -daniel-
Tyckte det syntes redan i matchen mot Timrå. Tror han har fått ett litet bakslag gällande ljumskarna... undra om det var samma när han stod över en match för påstådd magsjuka för några veckor sedan? Utan Hannula i form (när så många andra dippar formmässigt) tror jag tyvärr det blir knivigt att vinna mot Luleå i en serie av 7 matcher. Men vi får se, kanske är mer en säkerhetsåtgärd än något annat men hans skridskoåkning tydde helt klart på att något inte var 100%-igt.android skrev:Håller med om Hannula. Har sett oroväckande "seg" ut. Gissade att han spelade halvskadad igår.

@ lajjnus: Personligen tror jag Jimmie kommer spela inom några omgångar. Men kanske inte redan imorgon. Sen ska man inte ställa några krav alls på en spelare som nyligen genomfört en ljumskoperation...kommer ta X antal matcher innan han är igång fullt ut igen.
Kalla mig pessimist men egentligen spelar det igen roll tror jag. Det som han skulle kunna bidra med är en aura på planen men jag vette fan.
Finns inte en chans att han på 2 matcher kommer i den form som han bör ha för att kunna bidra rent spelmässigt. En spelare som Jimmie lever på sin fart och sin förmåga att tackla. Med tanke på att den kroppsdel som nog är absolut viktigast vid skridskoåkning är ljumskarna så har jag svårt att se att han kan göra sitt "jobb".
Nu kan det dock ha varit så att han varit ok en tid och dom bara väntar på att han ska bli som vanligt men det tvivlar jag på. Kan nog tänka mig mer att han hade behövt vila till sensommaren med att åka skridskor. Nu är han även en bra injektion i omklädningsrummet men där tror jag han redan huserar så det gör nog ingen skillnad direkt.
Näe, är han med i KF4 så får vi nog tyvärr inte ha så höga förväntningar men jag är först med att önska att han bevisar mig fel.
- -daniel-
Håller helt med, man skall knappast se Jimmie som en frälsare i det här läget. Det tar säkert 4-5 matcher innan han är i form igen.
Men en Jimmie ur form presterar ändå säkerligen bättre än en del av de spelare som faktiskt får speltid nu... Även om inte farten kanske kommer finnas där fullt ut så kan han åtminstone fortfarande tacklas (hoppas jag). Det blir förvisso så klart svårare det med...
Men en Jimmie ur form presterar ändå säkerligen bättre än en del av de spelare som faktiskt får speltid nu... Även om inte farten kanske kommer finnas där fullt ut så kan han åtminstone fortfarande tacklas (hoppas jag). Det blir förvisso så klart svårare det med...
Jimmie tror inte själv att han kommer spela förrän, tidigast på onsdag. Men då han är sjukt sugen så skulle de inte förvåna mig om vi får se honom redan på måndag.
Nån som hört något mer om Marcus Nilsson som utgick idag i matchen mot Red Bull Salzburg? Hoppas det inte va allvarligt...!
PatteW skrev:Nån som hört något mer om Marcus Nilsson som utgick idag i matchen mot Red Bull Salzburg? Hoppas det inte va allvarligt...!
Hardy sa i en intervju att Mackan fastnade i isen med skridskon och kände av det i knät.
Därför spelade han inte tredje perioden.
Ajdå, det kan ju vara INGENTING och ALLVARLIGT, det vore ju för jävligt om han skulle åka på en skada nu när han visat bättre form än på väldigt länge. Vi vill inte se en loj Mackan Nilsson i år igen...warrant skrev:PatteW skrev:Nån som hört något mer om Marcus Nilsson som utgick idag i matchen mot Red Bull Salzburg? Hoppas det inte va allvarligt...!
Hardy sa i en intervju att Mackan fastnade i isen med skridskon och kände av det i knät.
Därför spelade han inte tredje perioden.
- DIF_Soldier
Hardy sa att han räknar med Mackan i helgen, även om svaret var lite flytande.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Jag hoppas att det var lindrigt med Mackan, skall jag vara ärlig så tror jag han var lite trött efter det hårda matchandet senaste tiden och att han fick en liten "julljumske" när det började gå tungt i matchen.
Han såg annars inte alls lika rapp ut i dag som i gårdagens match.

Han såg annars inte alls lika rapp ut i dag som i gårdagens match.
"julljumske". En härlig skada som ofta brukade drabba Fredrik Bremberg. Hehe. Han är för skön.