De sa i Canal+ i periodpausen att det aldrig har hänt!kaminor skrev:Nån som har statistik på hur ofta 0-3 vänts till vinst med 4-3 i matcher?
Hata aik
Re: Hata aik
Åh, fan...PNY skrev:De sa i Canal+ i periodpausen att det aldrig har hänt!kaminor skrev:Nån som har statistik på hur ofta 0-3 vänts till vinst med 4-3 i matcher?

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
HV mot Fasth var det idag, precis som Janne Karlsson ville få sagt.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
I Sverige i alla fall. Hände senaste förra året i NHL.PNY skrev:De sa i Canal+ i periodpausen att det aldrig har hänt!kaminor skrev:Nån som har statistik på hur ofta 0-3 vänts till vinst med 4-3 i matcher?
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
HV spelade riktigt bra stundtals, men det var en sån där tillställning när ingenting gick in. Egentligen enda matchen som HV kom upp till någon vettig standard och Aik såg ut så som jag trodde inför den här matchserien.
Taskigt fall, hursomhelst.
Taskigt fall, hursomhelst.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-03-11 21:39:00, redigerad totalt 1 gånger.
Helt ärligt, jag hatar AJK, men det här lagets insatser är svårt att inte ta till sig. Grabbarna visar fruktansvärt hjärta trots att man är medelmåttiga ishockeyspelare. Det här får vårat lag att lukta unket. Jag hoppas våra spelare kollade på denna kämpainsats.....
Sen så måste man vara ärlig, AJK är ju ett jävligt mediokert lag om man skulle haft en "normal" målvakt. Byt Owuya-Fasth 
Man ser vad det betyder med en lugn och trygg målvakt. Vi har motsatsen, istället för att vara tät när vi blir tillbakatryckta så flaxar Owuya och ger motståndarna än mer tryck, medans Fasth är så fruktansvärt jävla tät och klistrar allt....

Man ser vad det betyder med en lugn och trygg målvakt. Vi har motsatsen, istället för att vara tät när vi blir tillbakatryckta så flaxar Owuya och ger motståndarna än mer tryck, medans Fasth är så fruktansvärt jävla tät och klistrar allt....
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Så sant. Inget ont om Owuya som utvecklats enormt denna säsong. Men till Fasth har han en bra bit kvar. Utan en toppmålvakt går man inte långt i ett slutspel. Så har det alltid varit.henka83 skrev:Sen så måste man vara ärlig, AJK är ju ett jävligt mediokert lag om man skulle haft en "normal" målvakt. Byt Owuya-Fasth
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Jepp, så är det.kaminor skrev:Åh, fan...PNY skrev:De sa i Canal+ i periodpausen att det aldrig har hänt!kaminor skrev:Nån som har statistik på hur ofta 0-3 vänts till vinst med 4-3 i matcher?
Modo var nära 2001 mot luleå när man hämtade upp 0-3 till 3-3, sedan vann luleå den 7:e avgörande på bortais!
Men hv får skylla sig själva att man gav bort det 2 första matcherna med loj inställning.
Idag var man uppe i 100% Hv i 60min, men vissa matcher förlorar man sjukt nog iaf, hockey kalla det.
Är man Djurgårdare kan man väl säga att domaren gav aik 2 mål idag.
Men det är svårare att snacka bort Hv:s mäktiga 3 gjorda mål på 3 matcher.
När jag ser aik spela kommer jag att tänka på Miracle On Ice.
OS i Lake Placid 1980 då en bunt amerikanska collegespelare spöade det då oslagbara Sovjetiska landslaget i OS-finalen.
Man offrar livet snudd på i varje byte, passion heter det....tror jag.
HV71, bästa laget på pappret - aik, det klart sämsta på pappret med typ 15 allsvenska spelare.
Det borde inte vara möjligt.
Men ska nån kunna vända detta så är det just HV71.
Kom igen & bryt traditionens makt ! vänd till 4-3 så Solna tystnar igen...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Går inte att sluta imponeras av aik... Tycker Hardy borde sätta sig med grabbarna och kolla på när aik spelar! Sen att ni kallar dom mediokra hockeyspelare, tveksamt... Men idag var det Fasth som rädda dom och hv:s ineffektivitet... Även om utespelarna sliter som djur...
Så vitt jag vet så vände HV ett 3-0 underläge till 4-3 mot Timrå, för några år sedan.PNY skrev:De sa i Canal+ i periodpausen att det aldrig har hänt!kaminor skrev:Nån som har statistik på hur ofta 0-3 vänts till vinst med 4-3 i matcher?
- SirDIFalot
Nej. Stämmer inte.DIFRobbex skrev: Så vitt jag vet så vände HV ett 3-0 underläge till 4-3 mot Timrå, för några år sedan.
Expert.
Är du helt 100 på det? Var nämnligen en timråare själv som sa det idag och är nästan säker att det har hänt.SirDIFalot skrev:Nej. Stämmer inte.DIFRobbex skrev: Så vitt jag vet så vände HV ett 3-0 underläge till 4-3 mot Timrå, för några år sedan.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tyvärr var man ju redan med på den gamla onda tiden. Minns med fasa säsongen 87/88. Tyvärr har gnaget en tendens att överprestera när de är nederlagstippade. Som tur är underpresterar de lika ofta när de är favoriter (får hoppas på det nu).Lee Harvey Oswald skrev: Jepp, så är det.
Modo var nära 2001 mot luleå när man hämtade upp 0-3 till 3-3, sedan vann luleå den 7:e avgörande på bortais!
Men hv får skylla sig själva att man gav bort det 2 första matcherna med loj inställning.
Idag var man uppe i 100% Hv i 60min, men vissa matcher förlorar man sjukt nog iaf, hockey kalla det.
Är man Djurgårdare kan man väl säga att domaren gav aik 2 mål idag.
Men det är svårare att snacka bort Hv:s mäktiga 3 gjorda mål på 3 matcher.
När jag ser aik spela kommer jag att tänka på Miracle On Ice.
OS i Lake Placid 1980 då en bunt amerikanska collegespelare spöade det då oslagbara Sovjetiska landslaget i OS-finalen.
Man offrar livet snudd på i varje byte, passion heter det....tror jag.
HV71, bästa laget på pappret - aik, det klart sämsta på pappret med typ 15 allsvenska spelare.
Det borde inte vara möjligt.
Men ska nån kunna vända detta så är det just HV71.
Kom igen & bryt traditionens makt ! vänd till 4-3 så Solna tystnar igen...
Det känns däremot alltid som att vi måste vara det klart bättre laget för att gå vidare i slutspel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
De hade 3-1 i matcher. HV vann match två med 7-0.DIFRobbex skrev:Är du helt 100 på det? Var nämnligen en timråare själv som sa det idag och är nästan säker att det har hänt.SirDIFalot skrev:Nej. Stämmer inte.DIFRobbex skrev: Så vitt jag vet så vände HV ett 3-0 underläge till 4-3 mot Timrå, för några år sedan.
Säsong 08/09,
http://www.hv71.se/Matcher/
Expert.