Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
PNY
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av PNY »

kaminor skrev:Nån som har statistik på hur ofta 0-3 vänts till vinst med 4-3 i matcher?
De sa i Canal+ i periodpausen att det aldrig har hänt!
kaminor

Inlägg av kaminor »

PNY skrev:
kaminor skrev:Nån som har statistik på hur ofta 0-3 vänts till vinst med 4-3 i matcher?
Åh, fan... :(
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

HV mot Fasth var det idag, precis som Janne Karlsson ville få sagt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

PNY skrev:
I Sverige i alla fall. Hände senaste förra året i NHL.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

HV spelade riktigt bra stundtals, men det var en sån där tillställning när ingenting gick in. Egentligen enda matchen som HV kom upp till någon vettig standard och Aik såg ut så som jag trodde inför den här matchserien.

Taskigt fall, hursomhelst.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-03-11 21:39:00, redigerad totalt 1 gånger.
henka83

Inlägg av henka83 »

Helt ärligt, jag hatar AJK, men det här lagets insatser är svårt att inte ta till sig. Grabbarna visar fruktansvärt hjärta trots att man är medelmåttiga ishockeyspelare. Det här får vårat lag att lukta unket. Jag hoppas våra spelare kollade på denna kämpainsats.....
henka83

Inlägg av henka83 »

Sen så måste man vara ärlig, AJK är ju ett jävligt mediokert lag om man skulle haft en "normal" målvakt. Byt Owuya-Fasth :)

Man ser vad det betyder med en lugn och trygg målvakt. Vi har motsatsen, istället för att vara tät när vi blir tillbakatryckta så flaxar Owuya och ger motståndarna än mer tryck, medans Fasth är så fruktansvärt jävla tät och klistrar allt....
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

henka83 skrev:Sen så måste man vara ärlig, AJK är ju ett jävligt mediokert lag om man skulle haft en "normal" målvakt. Byt Owuya-Fasth :)

Man ser vad det betyder med en lugn och trygg målvakt. Vi har motsatsen, istället för att vara tät när vi blir tillbakatryckta så flaxar Owuya och ger motståndarna än mer tryck, medans Fasth är så fruktansvärt jävla tät och klistrar allt....
Så sant. Inget ont om Owuya som utvecklats enormt denna säsong. Men till Fasth har han en bra bit kvar. Utan en toppmålvakt går man inte långt i ett slutspel. Så har det alltid varit.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kaminor skrev:
PNY skrev:
Åh, fan... :(
Jepp, så är det.
Modo var nära 2001 mot luleå när man hämtade upp 0-3 till 3-3, sedan vann luleå den 7:e avgörande på bortais!

Men hv får skylla sig själva att man gav bort det 2 första matcherna med loj inställning.
Idag var man uppe i 100% Hv i 60min, men vissa matcher förlorar man sjukt nog iaf, hockey kalla det.
Är man Djurgårdare kan man väl säga att domaren gav aik 2 mål idag.
Men det är svårare att snacka bort Hv:s mäktiga 3 gjorda mål på 3 matcher.

När jag ser aik spela kommer jag att tänka på Miracle On Ice.
OS i Lake Placid 1980 då en bunt amerikanska collegespelare spöade det då oslagbara Sovjetiska landslaget i OS-finalen.
Man offrar livet snudd på i varje byte, passion heter det....tror jag.
HV71, bästa laget på pappret - aik, det klart sämsta på pappret med typ 15 allsvenska spelare.
Det borde inte vara möjligt.

Men ska nån kunna vända detta så är det just HV71.
Kom igen & bryt traditionens makt ! vänd till 4-3 så Solna tystnar igen...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
halal

Inlägg av halal »

Går inte att sluta imponeras av aik... Tycker Hardy borde sätta sig med grabbarna och kolla på när aik spelar! Sen att ni kallar dom mediokra hockeyspelare, tveksamt... Men idag var det Fasth som rädda dom och hv:s ineffektivitet... Även om utespelarna sliter som djur...
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

PNY skrev:
Så vitt jag vet så vände HV ett 3-0 underläge till 4-3 mot Timrå, för några år sedan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIFRobbex skrev: Så vitt jag vet så vände HV ett 3-0 underläge till 4-3 mot Timrå, för några år sedan.
Nej. Stämmer inte.
Expert.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

SirDIFalot skrev:
DIFRobbex skrev: Så vitt jag vet så vände HV ett 3-0 underläge till 4-3 mot Timrå, för några år sedan.
Nej. Stämmer inte.
Är du helt 100 på det? Var nämnligen en timråare själv som sa det idag och är nästan säker att det har hänt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev: Jepp, så är det.
Modo var nära 2001 mot luleå när man hämtade upp 0-3 till 3-3, sedan vann luleå den 7:e avgörande på bortais!

Men hv får skylla sig själva att man gav bort det 2 första matcherna med loj inställning.
Idag var man uppe i 100% Hv i 60min, men vissa matcher förlorar man sjukt nog iaf, hockey kalla det.
Är man Djurgårdare kan man väl säga att domaren gav aik 2 mål idag.
Men det är svårare att snacka bort Hv:s mäktiga 3 gjorda mål på 3 matcher.

När jag ser aik spela kommer jag att tänka på Miracle On Ice.
OS i Lake Placid 1980 då en bunt amerikanska collegespelare spöade det då oslagbara Sovjetiska landslaget i OS-finalen.
Man offrar livet snudd på i varje byte, passion heter det....tror jag.
HV71, bästa laget på pappret - aik, det klart sämsta på pappret med typ 15 allsvenska spelare.
Det borde inte vara möjligt.

Men ska nån kunna vända detta så är det just HV71.
Kom igen & bryt traditionens makt ! vänd till 4-3 så Solna tystnar igen...
Tyvärr var man ju redan med på den gamla onda tiden. Minns med fasa säsongen 87/88. Tyvärr har gnaget en tendens att överprestera när de är nederlagstippade. Som tur är underpresterar de lika ofta när de är favoriter (får hoppas på det nu).

Det känns däremot alltid som att vi måste vara det klart bättre laget för att gå vidare i slutspel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIFRobbex skrev:
SirDIFalot skrev:
Nej. Stämmer inte.
Är du helt 100 på det? Var nämnligen en timråare själv som sa det idag och är nästan säker att det har hänt.
De hade 3-1 i matcher. HV vann match två med 7-0.

Säsong 08/09,
http://www.hv71.se/Matcher/
Expert.
Skriv svar